IPO за всеки

Кои са начините за малки клиенти да инвестират в горещите американски първични публични предлагания

Първичните предлагания като това на Uber често са недостъпни за малките клиенти, които обаче имат алтернативи за инвестиции в техни акции
Първичните предлагания като това на Uber често са недостъпни за малките клиенти, които обаче имат алтернативи за инвестиции в техни акции
Първичните предлагания като това на Uber често са недостъпни за малките клиенти, които обаче имат алтернативи за инвестиции в техни акции    ©  Reuters
Първичните предлагания като това на Uber често са недостъпни за малките клиенти, които обаче имат алтернативи за инвестиции в техни акции    ©  Reuters
Стойността на инвестицията в ETF-и може да e няколкостотин долара и пак гарантира участие на пазара за разлика от IPO.

През миналата година 190 компании реализираха първични публични предлагания (IPO) на Уолстрийт и набраха 47 млрд. долара спрямо 160 дружества година по-рано. През 2019 г. пазарът в САЩ е дори още по-горещ – само през първoто полугодие на борсата дебютираха компании като Uber, Lyft и Pinterest. Инвестициите в такива акции представляват интерес и за много дребни инвеститори от чужбина, но участието в публично предлагане не е особено лесно за изпълнение. От една страна, малко платформи предлагат тази възможност от Европа, от друга, за дребните клиенти не е сигурно, че ще се класират, тъй като обемите, които се записват, са доста големи, а и не на последно място, това може да се окаже скъпа операция. Освен това, ако инвеститорът има желание да притежава акции от повече млади компании, задачата се усложнява.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал