Електронното банкиране: вече само с втори ключ

Промени в системите за сигурност на банките изискват от потребителите да се снабдят с допълнително средство за потвърждаване на електронни плащания

Ако през последната седмица сте имали отказани плащания през онлайн или мобилното ви банкиране, причината може да е, че не следите новинарската секция на сайта на вашата банка или пък сте подминали, без да изчетете поредното й системно съобщение, очаквайки да е нещо скучно. Заради изискване на европейската директива PSDII за повече сигурност, считано от 14 септември банките въведоха допълнителни средства за идентификация на потребителите, като предпочетеният от институциите начин е чрез софтуерен токен. Това е програма за генериране на кодове, която потребителите инсталират на мобилния си телефон или на компютъра, след което могат да продължат да ползват както и досега удобството на електронното банкиране. Има сигнали, че все още много от потребителите не са изпълнили своята част от "сделката", поради което се чуват оплаквания за отказани транзакции при онлайн търговците и съответно за загуби в електронната търговия. Както всяка миграция, и тази, с превключването към двуфакторна идентификация на клиентите, най-вероятно ще отнеме време, през което потребителите все повече ще свикват с токените.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове