Имотът си остава инвестицията мечта на българина
Най-масовата инвестиция е в ремонт на дома, най-достъпната в нова техника и екскурзия, показва изследване на Nielsen Admosphere България
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Най-масовата инвестиция е в ремонт на дома, най-достъпната в нова техника и екскурзия, а най-мечтаната - в нова къща или апартамент.
Доходите нарастват при 18% от населението, а значително - едва при 3%. Около 3% е и делът и на инвестиращите на фондовата борса и в здравеопазване.
Инвестиционният хоризонт на българите се простира най-вече до непосредственото им материално обкръжение. Когато става дума за лични вложения и спестявания, домът си остава приоритет номер едно. Най-достъпни са ремонтът и смяната на обзавеждането, най-мечтани - новата къща и апартаментът. Сред материалните потребности на второ място е автомобилът, а на трето - новият лаптоп или телефон.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
2 коментара
Прощавайте, но откога екскурзията, покупката на техника за дома или ремонтът започнаха да се квалифицират като "инвестиция"?1
Пълни глупости - 8% от хората щели да си купят нова кола. В България има 7 милиона души, хайде пълнолетните да са 5 милиона. 8% от тях прави 400 хиляди нови коли. А пазарът се движи около 25 хил. коли годишно, тоест средно 0.5% от хората си купуват нова лека кола през следващата година.
Същите глупости са отговорите за покупка на къша (8%) и апартамент (6%). За другите неща - само можем да гадаем.
Иначе проучването било "представително"...
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.