Евтините горива повишават рязко печалбата на Lufthansa
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Евтините горива повишават рязко печалбата на Lufthansa

Евтините горива повишават рязко печалбата на Lufthansa

Германският превозвач очаква подобрението да продължи и през тази година

2033 прочитания

© KAI PFAFFENBACH


Германският авиопревозвач Lufthansa е приключил миналата година с рязко повишаване на печалбата благодарение на спада в цените на горивата. Компанията очаква подобрението да продължи и през 2016 г., но с по-бавни темпове, съобщава Wall Street Journal.

Нетната печалба за годината е нараснала до 1.7 млрд. евро спрямо едва 55 млн. за предходната, когато резултатите бяха повлияни от големи еднократни разходи. През традиционно слабото за индустрията четвърто тримесечие компанията отчита загуба от 50 млн. евро в сравнение с 427 млн. за същия период на 2014 г. Инвеститорите следят по-внимателно печалбата преди лихви, данъци и обезценки, която през 2015 г. е нараснала с 55.2% до 1.82 млрд. евро. Общите приходи за годината са се увеличили с 6.8% до 32.1 млрд. евро.

Свиване на разходите

Lufthansa предприе програма за преструктуриране, целяща понижаване на разходите и подобряване на пазарните позиции на фона на агресивната конкуренция при самолетните превози. При регионалните полети пазарният дял на компанията е поставен под натиск от нискотарифни превозвачи като Ryanair и easyJet, а при международните дестинации от близкоизточни конкуренти като Emirates Airline и Qatar Airways.

Усилията за свиване на разходите, които включват прехвърляне на част от полетите към собственото нискотарифно подразделение Eurowings, срещат силна съпротива от синдикатите в компанията. През четвъртото тримесечие превозвачът е загубил 100 млн. евро заради стачки. Същевременно Eurowings е успяла да отчете малка оперативна печалба през миналата година, което става по-рано от планираното.

"Ние ще продължим да работим последователно за по-нататъшното развитие на Lufthansa Group. Докато успяваме да привеждаме нашите разходи в съответствие с пазарните нива, компанията ще има чудесни перспективи за развитие във всичките си бизнес сегменти", заявява главният изпълнителен директор Карстен Спор.

Продължителният спад на цените на петрола се превърна в голям стимул за авиокомпаниите, тъй като понижи едно от най-големите им разходни пера. Според финансовия директор на Lufthansa Симон Мен ниските цени на горивата ще подкрепят резултатите и през финансовата 2016 г. Тя обаче изтъква, че финансовата дисциплина и намаляването на разходите остават приоритетна задача за компанията.

Сметка за гориво

Lufthansa прогнозира, че през тази година разходите за горива ще възлизат на 4.8 млрд. евро, което е с 1 млрд. под нивата от 2015 г. През миналата година също е имало спад на сметката за гориво с около 1 млрд. евро, макар броят на полетите да се е увеличил.

Понижените цени на горивата и увеличаващата се конкуренция обаче водят до нарастващ натиск върху цените на билетите. Компанията очаква приходите на пасажерско място да намалеят през тази година, въпреки че е планирано повишение на капацитета с 6.6%.

Превозвачът очаква печалбата да продължи да расте и през тази година, но значително по-бавно от миналата. Прогнозите на Lufthansa предвиждат разходи за преструктуриране от 100 млн. евро, но не включват ефекта от потенциални стачки. Очаква се нискотарифното подразделение Eurowings да отчете загуба заради разходите за разрастване, но същевременно се прогнозира възстановяване при звеното за товарни превози, което завърши 2015 г. със силен спад на резултатите.

Германският авиопревозвач Lufthansa е приключил миналата година с рязко повишаване на печалбата благодарение на спада в цените на горивата. Компанията очаква подобрението да продължи и през 2016 г., но с по-бавни темпове, съобщава Wall Street Journal.

Нетната печалба за годината е нараснала до 1.7 млрд. евро спрямо едва 55 млн. за предходната, когато резултатите бяха повлияни от големи еднократни разходи. През традиционно слабото за индустрията четвърто тримесечие компанията отчита загуба от 50 млн. евро в сравнение с 427 млн. за същия период на 2014 г. Инвеститорите следят по-внимателно печалбата преди лихви, данъци и обезценки, която през 2015 г. е нараснала с 55.2% до 1.82 млрд. евро. Общите приходи за годината са се увеличили с 6.8% до 32.1 млрд. евро.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.