Ford инвестира 200 млн. долара в румънския си завод
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ford инвестира 200 млн. долара в румънския си завод

Разширяването на производството в Румъния е част от плановете на Ford да увеличи броя на SUV и кросоувър моделите, които предлага на европейските пазари

Ford инвестира 200 млн. долара в румънския си завод

В Крайова ще започне производство на модела EcoSport

5480 прочитания

Разширяването на производството в Румъния е част от плановете на Ford да увеличи броя на SUV и кросоувър моделите, които предлага на европейските пазари

© BOGDAN CRISTEL


Американският автомобилен гигант Ford Motor обяви, че ще инвестира до 200 млн. долара за разширяване на производството в завода си в румънския град Крайова, съобщава Reuters. Плановете на компанията са през есента на 2017 г. там да започне производство на компактния SUV модел EcoSport. Произвежданите в Крайова коли ще са продават на всички европейски пазари на Ford с изключение на Русия.

Растящ пазар

Компанията очаква продажбите на EcoSport и други нейни SUV модели в Европа да нараснат с 30% до над 200 хил. през тази година. Ford прогнозира, че като цяло до 2017 г. продажбите на малки SUV модели в Европа ще нараснат с 35% до общо 1.5 млн. годишно "Предвид това, че продажбите на малки SUV коли ще растат, за нас това е добър момент да преместим производството на EcoSport в Европа. По този начин ще се възползваме от отличната работна сила в нашия завод в Крайова", заявява президентът на Ford Europe Джим Фарли, цитиран от Romania insider. В момента продаваните в Европа Ford EcoSport се произвеждат в индийски завод на компанията. Той ще продължи да прави модела за местния пазар и други експортни дестинации.

Ford купи автомобилния завод в Крайова от държавата през 2008 г. и в следващите години е инвестирала над 1 млрд. евро в румънските си операции. В момента заводът произвежда основно модела B-Max, но заради ниското търсене се стига до регулярни спирания на поточните линии. През миналата година в Крайова са били произведени 48 хил. броя B-Max, което е с 9% по-малко, отколкото през 2014 г. В румънския завод също така се сглобяват еднолитрови двигатели за модела EcoBoost.

При приватизацията на завода щатската компания планираше производството там да достигне 250 хил. автомобила годишно до септември 2011 г. Заради последствията от глобалната криза тази цел все още не е достигната. В момента заводът дава работа на 2650 души вместо планираните преди кризата 7 хиляди.

Промяна на рамката

Според изявлението на Ford решението за инвестицията е дошло след "продуктивни" разговори с румънското правителство за изработване на нова оперативна рамка, която да помогне за поддържане на конкурентоспособността на завода в Крайова. В миналото компанията е отправяла искания за подобряване на пътната и жп инфраструктура в Крайова. Ford заявява, че ще продължи да търси възможности за по-нататъшно разрастване на производството и пълноценно използване на капацитета в Румъния. Разширяването на производството в Румъния е част от плановете на Ford да увеличи броя на SUV и кросоувър моделите, които предлага на европейските пазари.

Това решение на компанията може да превърне румънското й подразделение в една от най-големите компании в страната по отношение на приходи и износ. Това ще представлява и допълнително засилване на румънското автомобилостроене, което отговаря за близо половината износ на страната. През последните две години Dacia, която е собственост на френската група Renault, се превърна в най-голямата компания в страната благодарение на силните продажби на SUV модела Duster в Европа. Германската компания Daimler наскоро също обяви, че Румъния може да бъде избрана за изграждането на нов завод, като другите потенциални кандидати са Словакия, Полша и Унгария.

Американският автомобилен гигант Ford Motor обяви, че ще инвестира до 200 млн. долара за разширяване на производството в завода си в румънския град Крайова, съобщава Reuters. Плановете на компанията са през есента на 2017 г. там да започне производство на компактния SUV модел EcoSport. Произвежданите в Крайова коли ще са продават на всички европейски пазари на Ford с изключение на Русия.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

10 коментара
  • 1
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker

    Под ръководството на цял букет от цървули, които управляват България от 2001-ва година до днес, Румъния се превърна в далечна фантазия за нас българите...

  • 2
    lefkovitz avatar :-|
    lefkovitz

    Как пък една компания като Форд не инвестира в България!

  • 3
    kalliman avatar :-|
    kalliman

    Ей това е инвестиция. Първо си купили завода за 250 милиона, после инвестирали 1 милиард и сега още 200 милиона. Да не говорим че дава пряко работа на 2650 работника и кой знае на колко не толкова пряко.

    П.С. А ние тука се радваме ако някой се излъже да остави някой друг милион и наеме 50 човека. И то обикновенно в леката промишленост или в сферата на услугите.

  • 4
    kalliman avatar :-|
    kalliman

    До коментар [#2] от "lefkovitz":

    Къде по-точно? В Перник или във Враца?

  • 5
    bitsiani avatar :-|
    Bitsiani


    До коментар [#4] от "kalliman":

    в шумен примерно

  • 6
    kasko avatar :-|
    kasko

    До коментар [#3] от "kalliman":

    Тук няма работна ръка , да не говорим пък за качествена.В Румъния вечер като минаваш по селата се виждат хора от всяка възраст , а у нас е разруха.

  • 7
    historama avatar :-|
    historama

    Баце не приема Рено или Форд. Само ауди и БМВ, може и Мерцедес. Междувременно руски офшорки.
    И за 1,5 млрд евро - един гьол. Чакаме хъбче.

  • 8
    historama avatar :-|
    historama

    [quote#6:"kasko"]Тук няма работна ръка , да не говорим пък за качествена.[/quote]
    Да, но учат Балканджи Йово и Под игото.

  • 9
    kalliman avatar :-|
    kalliman

    До коментар [#6] от "kasko":

    Проблема не е в работната ръка, а в това че на никой не му се рискуват толкова много пари в нашата мутренска държава. На потенциалния инвеститор му стига само да гледа новините за началниците на ДАНС или там за депутати, които са наказани да чистят паметници.

    Иначе при добро старание работна ръка може винаги се намери и обучи. Процеса може да започне още докато се строи/модернизира заводчето.

  • 10
    lnd29476812 avatar :-P
    lnd29476812

    Баце ще докара нещо италянско, а Ферари, я Ламборгини, я нещо екзотично, нале са приятели с Берлускони :)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Дилемата на спестяващия

Дилемата на спестяващия

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK