С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 23 мар 2016, 17:25, 5326 прочитания

Ford инвестира 200 млн. долара в румънския си завод

В Крайова ще започне производство на модела EcoSport

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американският автомобилен гигант Ford Motor обяви, че ще инвестира до 200 млн. долара за разширяване на производството в завода си в румънския град Крайова, съобщава Reuters. Плановете на компанията са през есента на 2017 г. там да започне производство на компактния SUV модел EcoSport. Произвежданите в Крайова коли ще са продават на всички европейски пазари на Ford с изключение на Русия.

Растящ пазар


Компанията очаква продажбите на EcoSport и други нейни SUV модели в Европа да нараснат с 30% до над 200 хил. през тази година. Ford прогнозира, че като цяло до 2017 г. продажбите на малки SUV модели в Европа ще нараснат с 35% до общо 1.5 млн. годишно "Предвид това, че продажбите на малки SUV коли ще растат, за нас това е добър момент да преместим производството на EcoSport в Европа. По този начин ще се възползваме от отличната работна сила в нашия завод в Крайова", заявява президентът на Ford Europe Джим Фарли, цитиран от Romania insider. В момента продаваните в Европа Ford EcoSport се произвеждат в индийски завод на компанията. Той ще продължи да прави модела за местния пазар и други експортни дестинации.

Ford купи автомобилния завод в Крайова от държавата през 2008 г. и в следващите години е инвестирала над 1 млрд. евро в румънските си операции. В момента заводът произвежда основно модела B-Max, но заради ниското търсене се стига до регулярни спирания на поточните линии. През миналата година в Крайова са били произведени 48 хил. броя B-Max, което е с 9% по-малко, отколкото през 2014 г. В румънския завод също така се сглобяват еднолитрови двигатели за модела EcoBoost.

При приватизацията на завода щатската компания планираше производството там да достигне 250 хил. автомобила годишно до септември 2011 г. Заради последствията от глобалната криза тази цел все още не е достигната. В момента заводът дава работа на 2650 души вместо планираните преди кризата 7 хиляди.



Промяна на рамката

Според изявлението на Ford решението за инвестицията е дошло след "продуктивни" разговори с румънското правителство за изработване на нова оперативна рамка, която да помогне за поддържане на конкурентоспособността на завода в Крайова. В миналото компанията е отправяла искания за подобряване на пътната и жп инфраструктура в Крайова. Ford заявява, че ще продължи да търси възможности за по-нататъшно разрастване на производството и пълноценно използване на капацитета в Румъния. Разширяването на производството в Румъния е част от плановете на Ford да увеличи броя на SUV и кросоувър моделите, които предлага на европейските пазари.

Това решение на компанията може да превърне румънското й подразделение в една от най-големите компании в страната по отношение на приходи и износ. Това ще представлява и допълнително засилване на румънското автомобилостроене, което отговаря за близо половината износ на страната. През последните две години Dacia, която е собственост на френската група Renault, се превърна в най-голямата компания в страната благодарение на силните продажби на SUV модела Duster в Европа. Германската компания Daimler наскоро също обяви, че Румъния може да бъде избрана за изграждането на нов завод, като другите потенциални кандидати са Словакия, Полша и Унгария.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Инвеститорите се притесняват повече от изборите в САЩ, отколкото от търговската война Инвеститорите се притесняват повече от изборите в САЩ, отколкото от търговската война

Проучване сред фонд мениджърите установява, че президентската надпревара е събитието, което е възможно да предизвика най-големи пазарни сътресения през тази година

23 яну 2020, 1047 прочитания

"Булгартрансгаз" обяви поръчка за тръби за газифициране на Средногорието "Булгартрансгаз" обяви поръчка за тръби за газифициране на Средногорието

Заедно с разклоненията до Свищов и Разлог проектът се съфинансира от фонд "Козлодуй"

22 яну 2020, 2104 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Пазари" Затваряне
Уникредит очаква растежът на българската икономика да се ускори до 3.4%

В пролетния си макроикономически анализ банката предвижда и 3.6% през следващата година

Още от Капитал
18-ият кръг на електронния ад

Изискванията в данъчната наредба Н-18 ще променят начина, по който работят българските онлайн магазини и ще ги направят по-неконкурентни

Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

Маневрите на Путин: Той си тръгва, за да остане

Руският президент не мисли да изпуска властта през 2024 г., а да си запази лостове за влияние и да си намери друга силна роля в новата политическа схема

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия отдаден на каузата ресторант у нас

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10