Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 23 мар 2016, 17:25, 5350 прочитания

Ford инвестира 200 млн. долара в румънския си завод

В Крайова ще започне производство на модела EcoSport

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американският автомобилен гигант Ford Motor обяви, че ще инвестира до 200 млн. долара за разширяване на производството в завода си в румънския град Крайова, съобщава Reuters. Плановете на компанията са през есента на 2017 г. там да започне производство на компактния SUV модел EcoSport. Произвежданите в Крайова коли ще са продават на всички европейски пазари на Ford с изключение на Русия.

Растящ пазар


Компанията очаква продажбите на EcoSport и други нейни SUV модели в Европа да нараснат с 30% до над 200 хил. през тази година. Ford прогнозира, че като цяло до 2017 г. продажбите на малки SUV модели в Европа ще нараснат с 35% до общо 1.5 млн. годишно "Предвид това, че продажбите на малки SUV коли ще растат, за нас това е добър момент да преместим производството на EcoSport в Европа. По този начин ще се възползваме от отличната работна сила в нашия завод в Крайова", заявява президентът на Ford Europe Джим Фарли, цитиран от Romania insider. В момента продаваните в Европа Ford EcoSport се произвеждат в индийски завод на компанията. Той ще продължи да прави модела за местния пазар и други експортни дестинации.

Ford купи автомобилния завод в Крайова от държавата през 2008 г. и в следващите години е инвестирала над 1 млрд. евро в румънските си операции. В момента заводът произвежда основно модела B-Max, но заради ниското търсене се стига до регулярни спирания на поточните линии. През миналата година в Крайова са били произведени 48 хил. броя B-Max, което е с 9% по-малко, отколкото през 2014 г. В румънския завод също така се сглобяват еднолитрови двигатели за модела EcoBoost.

При приватизацията на завода щатската компания планираше производството там да достигне 250 хил. автомобила годишно до септември 2011 г. Заради последствията от глобалната криза тази цел все още не е достигната. В момента заводът дава работа на 2650 души вместо планираните преди кризата 7 хиляди.



Промяна на рамката

Според изявлението на Ford решението за инвестицията е дошло след "продуктивни" разговори с румънското правителство за изработване на нова оперативна рамка, която да помогне за поддържане на конкурентоспособността на завода в Крайова. В миналото компанията е отправяла искания за подобряване на пътната и жп инфраструктура в Крайова. Ford заявява, че ще продължи да търси възможности за по-нататъшно разрастване на производството и пълноценно използване на капацитета в Румъния. Разширяването на производството в Румъния е част от плановете на Ford да увеличи броя на SUV и кросоувър моделите, които предлага на европейските пазари.

Това решение на компанията може да превърне румънското й подразделение в една от най-големите компании в страната по отношение на приходи и износ. Това ще представлява и допълнително засилване на румънското автомобилостроене, което отговаря за близо половината износ на страната. През последните две години Dacia, която е собственост на френската група Renault, се превърна в най-голямата компания в страната благодарение на силните продажби на SUV модела Duster в Европа. Германската компания Daimler наскоро също обяви, че Румъния може да бъде избрана за изграждането на нов завод, като другите потенциални кандидати са Словакия, Полша и Унгария.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Надеждите на Уолстрийт продължават да дърпат индексите Надеждите на Уолстрийт продължават да дърпат индексите

Скоковете на Dow Jones и S&P не спират, а инвеститорите се подготвят за "новата нормалност"

8 апр 2020, 748 прочитания

Европейските пазари загубиха оптимизма си Европейските пазари загубиха оптимизма си

По-рано през седмицата индексите вървяха нагоре заради признаците, че разпространението на коронавируса се забавя

8 апр 2020, 945 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Пазари" Затваряне
Уникредит очаква растежът на българската икономика да се ускори до 3.4%

В пролетния си макроикономически анализ банката предвижда и 3.6% през следващата година

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10