Bertelsmann планира инвестиции от 1.3 млрд. евро годишно
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Bertelsmann планира инвестиции от 1.3 млрд. евро годишно

Главният изпълнителен директор на групата Томас Рабе

Bertelsmann планира инвестиции от 1.3 млрд. евро годишно

Най-голямата медийна група в Европа се фокусира върху дигиталните услуги

2292 прочитания

Главният изпълнителен директор на групата Томас Рабе

© FABRIZIO BENSCH


Най-голямата медийна група в Европа Bertelsmann планира до 2020 г. да отделя по 1.3 млрд. евро годишно за придобивания и обновяване на операциите си, съобщава Financial Times. Инвестициите ще са насочени към изместване на фокуса от традиционната издателска дейност към дигитално видеосъдържание и платформи за онлайн обучение.

Онлайн платформи

Главният изпълнителен директор на групата Томас Рабе е заявил в интервю за изданието, че се планира надграждане на дигиталния бизнес на германската мрежа RTL, както и на издателство Gruner + Jahr, което е собственик на списания като Stern и Geo. Bertelsmann също така планира в дългосрочен план да повиши дела си в компаниите за онлайн обучение Hotchalk и Udacity. Предвижда се и разширение на бизнеса на щатското подразделение за онлайн здравно обучение Relias Learning на пазара във Великобритания. Bertelsmann цели в средносрочен план приходите от образователното й подразделение да достигнат 1 млрд. евро.

Рабе заявява, че групата може да увеличи дела си и в Penguin Random House, ако другият собственик Pearson се възползва от опцията да продаде своите 47% в издателството през следващата година. "Ние имаме потенциал да инвестираме по 1-1.3 млрд. евро всяка година. Това може да става, без да трупаме допълнителен дълг, който би застрашил финансовото здраве на компанията в дългосрочен аспект", заявява изпълнителният директор.

Той обаче отбелязва, че планираните инвестиции са обвързани с бъдещите печалби. "Очевидно тези инвестиции ще изискват да поддържаме много високо ниво на рентабилност и генериране на парични потоци. Това са единствените източници на финансираме, с които разполагаме като компания, която не се търгува на борсата", отбелязва Рабе. Компанията води началото си от издателство, основано от Карл Бертелсман през 1835 г., и от десетилетия е контролирана от фамилията Монс.

Нова посока

След като пое ръководството на групата през 2012 г., Рабе се зае да превърне Bertelsmann във фокусирана в дигиталната сфера медийна компания, като същевременно продължи да разширява издателския бизнес. Едно от решенията на Рабе беше да затвори Германския клуб на книгата, който беше символ на по-традиционната част от бизнеса на компанията. Той също така сля Random House с конкурента Penguin, чрез което създаде най-големия издател в света. Компанията пое и пълен контрол над музикалната компания BMG.

Под ръководството на Рабе Bertelsmann направи и сериозни стъпки в дигиталния бизнес. RTL инвестира стотици милиони евро за изкупуване на базирани в YouTube продуцентски компании като StyleHaul и Broadband TV. През 2014 г. компанията придоби голям дял и в платформата за продажба на онлайн реклама SpotXchange.

Рабе признава, че YouTube мрежите на Bertelsmann все още работят на загуба. Той обаче вярва, че това ще се промени, след като започнат да се реализират приходи от продуктово позициониране, електронна търговия и реклами.

По думите му е от ключово значение бизнесът да не изостава от промените в потребителските навици, които изместват традиционното телевизионно съдържание към мобилни платформи и on-demand услуги. "Жизнено важно е нашите мрежи да присъстват във всички пространства – мултиканални мрежи, Facebook, YouTube и други платформи", заявява Рабе.

Промените вече се отразяват в резултатите на RTL. Приходите от дигитални дейности са нараснали със 72% до над 500 млн. евро през 2015 г. Това обаче все още представлява 8% от общите годишни постъпления на телевизионната мрежа.

Като цяло финансовите резултати на групата Bertelsmann също се подобряват. Печалбата преди данъци, лихви, обезценки и амортизация за миналата година са нараснали с 4.7% до 2.5 млрд. евро, което е най-високото ниво от 2006 г. Приходите са се покачили с 2.8% до 17 млрд. евро. Компанията прогнозира, че до края на десетилетието годишните й приходи ще достигнат 20 млрд. евро.

Най-голямата медийна група в Европа Bertelsmann планира до 2020 г. да отделя по 1.3 млрд. евро годишно за придобивания и обновяване на операциите си, съобщава Financial Times. Инвестициите ще са насочени към изместване на фокуса от традиционната издателска дейност към дигитално видеосъдържание и платформи за онлайн обучение.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK