Metro разделя бизнеса си на две
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Metro разделя бизнеса си на две

Олаф Кох, главен изпълнителен директор на групата

Metro разделя бизнеса си на две

Веригите за потребителска електроника ще бъдат отделени в самостоятелна компания

4309 прочитания

Олаф Кох, главен изпълнителен директор на групата

© INA FASSBENDER


Германският оператор на търговски вериги Metro обяви, че планира да раздели бизнеса си на две. Новите самостоятелни компании ще са секторно фокусирани, като едната ще поеме бизнеса с търговия на едро и хранителни продукти, а в другата ще останат веригите за потребителска електроника като Saturn и Media Markt.

Metro е най-големият търговец на дребно в Германия и се нарежда на четвърто място в Европа. Вече няколко години в бизнеса на групата тече преструктуриране, включващо продажба на второстепенни активи като универсалните магазини Kaufhof. Пазарите реагираха позитивно на заявлението на компанията, което доведе до поскъпване на акциите й с 12% по време на търговията в сряда.

Логичен ход

"Според нашето виждане това е позитивен ход. Синергиите между тези бизнеси на групата са много ограничени и разделянето няма да е проблемно", коментира пред Reuters анализаторът от Bernstein Бруно Монтейен. От Metro също заявяват, че двата бизнеса имат минимално оперативно припокриване и разделянето им ще позволи да се концентрират към собствените си дейности. Компанията също така изтъква, че това ще създаде възможности за разрастване чрез придобивания.

"Създаването на две независими компании е логичната следваща стъпка в трансформацията на бизнеса ни", заявява главният изпълнителен директор на групата Олаф Кох. По думите му промените са насочени към осигуряване на по-бърз растеж, поставяне на клиентите в центъра на вниманието и стимулиране на предприемчивостта.

Metro е оператор на над 2000 магазина в Европа, Русия и Азия. През миналата финансова година групата генерира продажби за 59 млрд. евро. Основна част от бизнеса е подразделението Cash and Carry, което има над 750 обекта в 21 държави, включително България. В едното от новите дружества заедно с Cash and Carry ще бъде отделена и веригата хипермаркети Real. Metro няколко пъти неуспешно се е опитвала да продаде Real заради слабите й резултати.

Заедно тези поделения са реализирали приходи от 38 млрд. евро през миналата финансова година. Отделянето им в самостоятелна компания обаче ще увеличи експозициите към руския пазар. Според изчисленията на Bernstein новата компания ще разчита на Русия за една четвърт от оперативните си печалби спрямо 18% за обединената група в момента.

Руски пазар

Магазините Metro Cash and Carry са четвъртият най-голям търговец на дребно в Русия. Дълго време това беше най-печелившото звено на германската група, като дори имаше планове за самостоятелното му листване на борсата. Икономическите проблеми и изострените отношения между Москва и Запада през последните години обаче принудиха Metro да се откаже от тези планове.

Новата компания, включваща бизнеса с търговия на едро и хранителни стоки, ще продължи да бъде ръководена от Олаф Кох. Веригите за потребителска електроника ще минат под ръководството на сегашния шеф на Media-Saturn Питер Хаас. Този бизнес на Metro има присъствие в 15 държави и през миналата година е реализирал продажби за близо 22 млрд. евро.

Разделянето също така може да сложи край на конфликта между Metro и основателя на Media-Saturn Ерих Келерхалс, който все още притежава 22% от акциите на веригата. Келерхалс, който е член на борда на директорите на Metro, настоява за отстраняването на Хаас и увеличени инвестиции във веригата за електроника. "Разделянето ще направи по-лесно намирането на решение, включително възможност Келерхалс да придобие контрол над вече самостоятелния бизнес", отбелязва Бруно Монтейен от Bernstein.

Предложеното от ръководството на Metro разделяне предвижда инвеститорите да получат по една акция от новите компании за всеки свои дял. Сделката има подкрепа от трите най-големи акционера на групата - Haniel, Schmidt-Ruthenbeck и Beisheim. Ако решението бъде одобрено от управителния и от надзорния съвет на групата, разделянето може да бъде финализирано до средата на 2017 г.

Германският оператор на търговски вериги Metro обяви, че планира да раздели бизнеса си на две. Новите самостоятелни компании ще са секторно фокусирани, като едната ще поеме бизнеса с търговия на едро и хранителни продукти, а в другата ще останат веригите за потребителска електроника като Saturn и Media Markt.

Metro е най-големият търговец на дребно в Германия и се нарежда на четвърто място в Европа. Вече няколко години в бизнеса на групата тече преструктуриране, включващо продажба на второстепенни активи като универсалните магазини Kaufhof. Пазарите реагираха позитивно на заявлението на компанията, което доведе до поскъпване на акциите й с 12% по време на търговията в сряда.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK