Растежът на Nestle се забавя
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Растежът на Nestle се забавя

Растежът на Nestle се забавя

Продажбите са нараснали само с 0.1% през първото тримесечие

2594 прочитания

© DENIS BALIBOUSE


Най-големият производител на пакетирани храни в света - Nestle, отчита само минимален ръст на продажбите през първото тримесечие, но остава ангажиран с поставените цели за цялата година. За трите месеца до март стойността на продажбите на швейцарската компания е нараснала до 20.93 млрд. франка (21.64 млрд. долара) спрямо 20.92 млрд. франка за същия период на миналата година. Средната прогноза на анализаторите беше за повишение до 21.11 млрд. франка, отбелязва Wall Street Journal.

Органичен растеж

Органичният растеж, който изключва валутните ефекти, продажбата и придобиването на активи, се е забавил до 3.9% спрямо 4.4% преди година. Резултатът по този показател обаче е по-добър от прогнозираните нива от 3.6%. Повишанието идва основно от обема на продажбите, а не от ръст на цените. Nestle неуспява да повиши цените на продуктите си предвид слабото потребителско търсене и дефлацията в много от пазарите й. Компанията, която развива бизнес в България и в чието портфолио се включват продукти като KitKat и Nescafe, не представя данни за печалбата си в тримесечните отчети.

Подобно на основните си конкуренти растежът на Nestle се забавя и поради фактори като повишаващите се изисквания на клиентите в нововъзникващите пазари, най-вече Китай. Компанията все пак отчита, че успява да разшири пазарния си дял при повечето продуктови категории и марки. "Както и очаквахме, през първото тримесечие продължи позитивната тенденция при реалния вътрешен растеж на фона на по-ниски цени", се заявява в отчета на компанията.

Nestle се представя най-добре на пазарите в Азия, Океания и Африка, където ръстът на продажбите се е ускорил до 2.1% спрямо 0.5% за същото тримесечие на миналата година. Сред отделните бизнеси най-добри резултати отчита този с напитки, който включва основно кафе. Благодарение на засилените рекламни кампании и промоции продажбите в този сектор са нараснали с 6.3%.

Обем вместо цени

Компанията потвърди прогнозите си, че органичният растеж за цялата 2016 г. ще е около нивата от 4.2%, достигнати през миналата година. Това остава под заложените дългосрочни цели заради невъзможността за повишаване на цените. Обемът на подажбите през миналото тримесечие е нараснал с 3%, което е по-добро представяне от основния конкурент Unilever, който отчита повишение от 2.6% по този показател. По-рано тази седмица Unilever заяви, че ще фокусира стратегията си към увеличение на обемите, тъй като дефлацията в Европа подкопава продажбите.

Nestle изтъква, че маржовете на печалба все пак могат да бъдат повишени благодарение на спада в цените на основните суровини за производство като кафе, мляко и палмово масло. През последните две години те са намалели с около 30%.

Най-големият производител на пакетирани храни в света - Nestle, отчита само минимален ръст на продажбите през първото тримесечие, но остава ангажиран с поставените цели за цялата година. За трите месеца до март стойността на продажбите на швейцарската компания е нараснала до 20.93 млрд. франка (21.64 млрд. долара) спрямо 20.92 млрд. франка за същия период на миналата година. Средната прогноза на анализаторите беше за повишение до 21.11 млрд. франка, отбелязва Wall Street Journal.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK