С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
20 апр 2016, 12:20, 1448 прочитания

Резултатите на Yahoo продължават да се влошават

Компанията започва да оценява офертите за продажба на активите си

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Интернет компанията Yahoo отново публикува влошени финансови резултати, което може да се отрази негативно на преговорите с потенциалните купувачи на активите й, пише Wall Street Journal. През първото тримесечие на годината общите приходи на Yahoo са спаднали с 11% до 1.09 млрд. долара, което отговаря на предварителните очаквания на анализаторите.

Ако се изключат плащанията към партньорски организации, понижението е с 18% до 859.4 млн. долара. Това е първият път, в който тази сума намалява под нивото от 1 млрд. долара, след като компанията беше оглавена от Мариса Майер преди близо четири години. Yahoo е завършила тримесечието с нетна загуба от 99.2 млн. долара спрямо печалбата от 21 млн. долара за същия период на миналата година.


Загуба на позиции

Стратегията за връщане на растеж на Майер залагаше на бизнеса с мобилни и видеоуслуги, както и подобрения в онлайн рекламите. Приходите от тези операции обаче са нараснали само с 6.8% до 390 млн. долара през тримесечието. За сравнение - предишните три тримесечия ръстът беше съответно с 26, 43 и 60%. Yahoo продължава да губи позиции от Google и Facebook. Според прогнози на eMarketer през тази година компанията ще отговаря само за 1.5% от приходите от онлайн реклами в световен мащаб спрямо 2.4% през 2015 г.

Въпреки влошаването Майер определи резултатите за първото тримесечие като "добро начало на годината". Тя обаче изтъкна пред инвеститорите, че за компанията основен приоритет става процесът по продажба на активите. Срокът за подаване на предварителните оферти изтече в понеделник, но Майер не оповести нито участниците, нито други подробности за наддаването.



Според информация на WSJ сред подалите оферти са телеком операторът Verizon Communications, британският издател Daily Mail, инвестиционната фирма TPG, както и консорциум, включващ Bain Capital, Vista Equity Partners и бившия главен изпълнителен директор на Yahoo Рос Левинсън. Според някои източници на изданието инвестиционните фондове Silver Lake и Advent International също са проявили интерес.

Повечето оферти са на стойност между 4 млрд. и 8 млрд. долара. Компанията трябвa да реши кои кандидати ще преминат към следващия етап, за да им предостави по-подробна финансова информация преди подаването на финални оферти. Ръководството е поставено под силен натиск от акционери активисти като Starboard Value да покаже напредък в процеса по продажба или да се оттегли.

Според оценката на анализатора от Cantor Fitzgerald Юсуф Скуали стойността на основния бизнес на Yahoo е между 4 и 5 млрд. долара, като към това трябва да се прибавят още 1 до 2 млрд. за патентите и имотите на компанията. За инвеститорите обаче най-важни са дяловете на Yahoo в китайския лидер при онлайн търговията Alibaba Group Holding и японската Yahoo Japan, които се оценяват на съответно 23 млрд. и 10 млрд. долара.

Японска перла

Вниманието на инвеститорите дълго време беше съсредоточено в дела на Yahoo в китайския търговски гигант. Бизнесът на компанията в Япония, където тя си сътрудничи със SoftBank Group, обаче също може да изиграе ключова роля в процеса по продажба, отбелязва WSJ.

Според финансовия директор на Yahoo Кен Голдман лицензните отношения с Yahoo Japan осигуряват около 200 млн. долара чиста печалба годишно. Около половината от тези такси ще изтекат през август 2017 г., но останалите компоненти нямат краен срок и ще продължат да облагодетелстват потенциалния купувач.

Yahoo Japan като цяло се радва на по-голям успех от основните интернет портали на щатската компания. Японското съвместно предприятие успява да поддържа добра рентабилност и лоялна потребителска база, като не изостава от технологичните тенденции. Същевременно Yahoo не реагира навреме на бума на мобилните устройства и социалните мрежи, поради което от години не успява да се върне към растеж. Щатската група притежава дял от 35.5% от Yahoo Japan.
Yahoo Japan е основана през 1996 г. и остава доминиращият уеб портал в Япония въпреки конкуренцията на Google. Компанията предлага разнообразно съдържание от новини до възможности за онлайн пазаруване. Според изчисленията на анализаторите през финансовата година, завършила през март, Yahoo Japan е генерирала приходи от 640 млрд. йени (5.88 млрд. долара) и оперативна печалба от 260 млрд. йени. За предходната финансова година компанията отчете приходи от 428 млрд. йени и оперативна печалба от 197 млрд. йени.

Миналата година беше 18-та поред, в която Yahoo Japan постига рекордни финансови резултати. Голямата част от приходите на компанията идват от реклами и платформата й за онлайн търгове. "Yahoo Japan внимателно следи промените в обстановката и тенденциите в другите държави, поради което взема необходимите стъпки да не изостава", коментира Еиджи Маеда, старши анализатор в MBC Nikko Securities.

SoftBank притежава 43% от Yahoo Japan и включва резултатите на интернет бизнеса в консолидирания си отчет. Поради това японската група има интерес 35.5% дял на Yahoo да не стане собственост на конкурент или купувач, която тя не одобрява. "Не смятаме, че ще има директен негативен ефект, стига купувачът да е сравнително уважавана компания", заявява председателят на SoftBank Масайоши Сон.

Споразумението между SoftBank и Yahoo включва право на пръв отказ. Това означава, че SoftBank може да изкупи акциите на Yahoo Japan при същите условия, предложени на трета страна. В миналото Масайоши Сон обаче е изтъквал, че SoftBank предпочита да поддържа миноритарен дял в свързани компании, вместо да поема пълен контрол. Анализаторите също така изтъкват, че акциите на компанията може да спаднат, ако инвестира повече в Yahoo Japan, вместо да следва стратегията си за подкрепа на обещаващи стартъпи. Yahoo Japan също така би могла да изкупи сама акциите си, но това също би се отразило негативно на баланса на SoftBank.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Газовата борса стартира на тъмно Газовата борса стартира на тъмно

От "Газов хъб Балкан" обявиха, че са продадени 25% от предложените от "Булгаргаз" колиества, но не и постигната цената

9 дек 2019, 1346 прочитания

"Грипс–ПВЦ" очаква поне 10-12% ръст на продажбите на изкуствени елхи през сезона "Грипс–ПВЦ" очаква поне 10-12% ръст на продажбите на изкуствени елхи през сезона

Единственият български производител на декоративни коледни дръвчета инвестира 250 хил. евро в специализирано оборудване

8 дек 2019, 1401 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Пазари" Затваряне
Intel ще съкрати 11% от персонала си

Най-големият производител на чипове в света сви прогнозата за годишните си приходи.

Още от Капитал
Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Супер звук в мини тяло

Кои са най-добрите TWS слушалки на пазара

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

Звуковата терапия на Стейси Кент

What a Wonderful World: певицата за нуждата да имаме споделени преживявания в кризисно време

20 въпроса: Красимир Георгиев

Често предизвиква себе си, а с това мотивира и други хора към промяна

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10