Умният часовник на Apple е имал по-успешен дебют от iPhone

Умният часовник на Apple е имал по-успешен дебют от iPhone

През първата година на пазара са били продадени 12 млн. Apple Watch

10702 прочитания

© STEPHEN LAM


Apple е продала двойно повече умни часовници, отколкото смартфони iPhone през дебютните им години на пазара. Въпреки впечатляващия старт за новия продукт той тепърва ще трябва да се бори със скептицизма на инвеститорите, отбелязва Wall Street Journal.

Apple Watch е първият изцяло нов продукт на компанията след iPad и успехът му се счита за критичен за бъдещето на технологичния гигант. Той трябва да послужи за доказателство, че компанията е способна на успешни иновации под ръководството на изпълнителния директор Тим Кук, който наследи Стив Джобс. Това става особено важно на фона на забавянето в продажбите на смартфоните iPhone.

Бизнес за 6 млрд. долара

Засега представянето на компанията изглежда солидно. Apple не публикува официални данни за продажбите, но според анализаторите от миналия април насам са продадени около 12 млн. умни часовника. При средна цена от 500 долара това означава продажби в размер на 6 млрд. долара. За сравнение, в първата година след пускане на пазара на смартфоните iPhone са били продадени около 6 млн. бройки. Според изследователската компания IDC, Apple Watch вече е завоювал дял от 61% от световния пазар на умни часовници.

Въпреки това някои представители на пазара като Фред Уилсън, съосновател на фирмата за рисков капитал Union Square Ventures, смятат Apple Watch за провал. Според Уилсън часовникът на Apple няма да е тотален успех като iPad, iPhone или iPod, тъй като много хора просто не искат да носят компютър на китката си.

Apple Watch наистина има редица недостатъци като ограничен софтуер и функционалност, слаб процесор и бързо изчерпване на батерията. Той не може да се свързва с мобилни мрежи и GPS, поради което трябва да се използва в съчетание с Phone вместо като пълноценно самостоятелно устройство. Основният проблем пред умните часовници е липсата на ясно определена цел. Всичките му функции могат да се изпълняват от смартфони или по-евтини устройства за следене на активността.

Продуктова екосистема

Apple работи върху решаването на част от проблемите чрез разширяване на техническите възможности за следващите поколения умни часовници. Проблемите с ограничената функционалност обаче няма да са толкова лесни за разрешаване. "Apple Watch просто не е достатъчно полезен. Компанията не е направила достатъчно, за да изгради по-широка система от услуги и приложения, които да направят часовника наистина незаменим", коментира Дж. П. Гоундър, анализатор във Forrester Research. Той дава за добър пример приложението за регистрация на клиенти в хотели, разработено от веригата Starwood Hotel & Resorts Worldwide.

Анализаторът все пак остава оптимист за бъдещето на Apple Watch. Гоундър го сравнява с първият MP3 плеър iPod, пуснат на пазара през 2001 г. Първоначално този продукт също бе посрещнат критики заради техническите му ограничения и високата цена на предлаганата музика. В следващите години обаче Apple подобри хардуера и понижи цената на услугите, което превърна iPod в безспорен пазарен успех. "След шест години може да изглежда странно, ако нямаш умен часовник", отбелязва Гоундър.

Apple е продала двойно повече умни часовници, отколкото смартфони iPhone през дебютните им години на пазара. Въпреки впечатляващия старт за новия продукт той тепърва ще трябва да се бори със скептицизма на инвеститорите, отбелязва Wall Street Journal.

Apple Watch е първият изцяло нов продукт на компанията след iPad и успехът му се счита за критичен за бъдещето на технологичния гигант. Той трябва да послужи за доказателство, че компанията е способна на успешни иновации под ръководството на изпълнителния директор Тим Кук, който наследи Стив Джобс. Това става особено важно на фона на забавянето в продажбите на смартфоните iPhone.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


1 коментар
  • 1
    tucker_case avatar :-P
    tucker case

    веднага им давам идея как да увеличат поулярността - да пуснат в айтюнз минути по 99 цента и часове по $9.99... освен туй да спонсорират бърни с некой и друг кинт, та да стане президент и да дигне цената на $15/час... :)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход