С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 9 май 2016, 17:23, 1778 прочитания

Негативните лихви вредят на морските превози

Евтиният кредит забавя процеса по консолидация в сектора

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Негативните лихвени нива започват да вредят на сектора на морските превози, тъй като забавят процеса по консолидация, от каквато индустрията спешно се нуждае, пише Bloomberg. "Обстановката, създавана от паричната политика, означава, че окрупняването в сектора ще се осъществи много по-бавно, тъй като за банките е по-лесно да поддържат финансирането за слаби транспортни компании", коментира Нийлс Смедгаард Андерсен, изпълнителен директор на най-големия превозвач A.P. Moeller-Maersk.

Нежелани ефекти


Това е поредният пример как налаганите от все повече централни банки негативни лихвени проценти нарушават пазарните процеси и потенциално могат да забавят икономическия растеж. Някои пазарни експерти предупреждават, че тази политика също така създава рискове от надуване на ценови балони при някои активи. Същевременно засега ултраразхлабената парична политика показва ограничен успех в основната си цел – стимулиране на инфлацията.

Потенциалното забавяне на възстановяването на морския транспорт се добавя към нежеланите ефекти от негативните лихви, но това едва ли ще спре разпространението на тези политики. Редица централни банки от Швеция до Япония прибягват до отрицателни лихви с надежда да стимулират растежа. Родината на Maersk - Дания, се придържа към лихви, по-ниски от нулата, вече почти четири години.

"Политиците не извършват нужните реформи и оставят централните банки да решават проблемите с ниската конкурентоспособност и слаби нива на инвестиции. Негативните лихви не са здравословни и могат да доведат до надуване на ценови балони", предупреждава Андерсен.
Той изтъква, че зависимостта от евтиното дългово финансиране е довело до много негативни ефекти в морския транспорт. Индустрията вече няма необходимите буфери, за да се справя с трудностите. Според доклад на Drewry Maritime Equity Research морският превоз на контейнери е изпаднал в "ужасно положение" в началото на годината заради спада на световната търговия, понижените цени и свръхкапацитета. Според консултантската компания индустрията ще натрупа загуби в размер на 6 млрд. долара през тази година.



Най-големият морски превозвач от Южна Корея Hanjin Shipping беше принуден да договори с кредиторите си преструктуриране на дълговете си. През миналата седмица компанията обяви, че планът й е получил подкрепа от всичките й кредитори, включително притежателите на корпоративните й облигации.

Съкращаване на разходите

Големите компании за морски транспорт все по-активно сключват съдружия помежду си, за да понижат разходите и по този начин да компенсират ниските такси за превоз. През миналия месец френската CMA CGM и още три транспортни компании подписаха предварително споразумение за създаването на нова група, наречена Ocean Alliance. Тя ще се превърне във втория най-голям играч на пазара след съдружието между Maersk и Mediterranean Shipping.

"Ние сме доволни от сегашните позиции на нашия съюз. Но ако компания за превоз на контейнери бъде обявена за продан, ние ще обмислим сериозно придобиването й, ако е с подходящия профил и на подходяща цена", коментира Андерсен.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Goldman Sachs създаде инструмент за залагане срещу китайската икономика Goldman Sachs създаде инструмент за залагане срещу китайската икономика

Инструментът е базиран върху американските акции на компании с основен бизнес в азиатската страна

18 фев 2020, 650 прочитания

В търсене на дребните инвеститори В търсене на дребните инвеститори

Как традиционните брокери и банки по света премахват таксите и свалят бариерите за влизане на пазарите

14 фев 2020, 2448 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Пазари" Затваряне
Европейските акции започват седмицата с ръст

Петролните пазари са объркани след политическите промени в Саудитска Арабия

Още от Капитал
Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

За дизайнерите с любов

Българският стартъп Artery Team представя местни и международни дизайнерски марки в Etsy

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Гордост, кино и предразсъдъци

Sofia Pride Film Fest показва няколко филма за различните измерения на любовта и привличането

Книга: Макс Блехер - "Случки в близката нереалност"

Десетилетия след написването им, сюрреалистичните истории на румънския писател намират нова публика

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10