Износът на оръжейната индустрия расте с над 50% през 2015 г.

Най-големите пазари за българските търговци и производители са в Ирак, Саудитска Арабия, Индия, Афганистан и САЩ

На изложбата "Хемус 2016" са представени военна техника и оръжия, вкл. от малки и средни предприятия с амбиции да продават на българската армия
На изложбата "Хемус 2016" са представени военна техника и оръжия, вкл. от малки и средни предприятия с амбиции да продават на българската армия    ©  Михаил Ванчев
На изложбата "Хемус 2016" са представени военна техника и оръжия, вкл. от малки и средни предприятия с амбиции да продават на българската армия
На изложбата "Хемус 2016" са представени военна техника и оръжия, вкл. от малки и средни предприятия с амбиции да продават на българската армия    ©  Михаил Ванчев

Износът на българска военна продукция е нараснал по предварителни данни с над 50% през 2015 г. спрямо предходната година и достига 640 млн. евро, като страната ни е заела позиции и на нови пазари. Това съобщи заместник-министърът на икономиката Любен Петров при откриването на военната изложба "Хемус 2016" в Пловдив. За сравнение - през 2012 г. България е изнесла оръжия, боеприпаси и друга военна продукция за 219 млн. евро, през 2013 г. износът нараства на 233 милиона евро. Големият ръст започна още през 2014 г., като причината е вероятно в множащите се военни конфликти по света.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал