Продажбите на нови автомобили в Европа са нараснали значително през май благодарение на повечето работни дни в сравнение със същия месец на 2015 г., както и отстъпките на дилърите, съобщава Reuters. Според данните на Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA) продажбите на пътнически автомобили в региона са се повишили с 16% на годишна база до 1.33 млн. през миналия месец. За периода януари - май новите регистрации са нараснали с 9.7% до общо 6.6 млн. броя. Данните на ACEA включват страните от Европейския съюз плюс Швейцария, Норвегия и Исландия.
Позитивна инерция
"Гледайки в перспектива, очакваме пазарът да запази позитивната си инерция", заявява ACEA. Преди две седмици браншовата организация повиши прогнозата си за ръста на продажбите за цялата година от 2 на 5%.
През миналия месец четири от петте най-големи пазара в Европа отчитат двуцифрен ръст. В Италия, Франция и Испания новите регистрации са скочили съответно с 27, 22 и 20%, а в Германия - с 12%. В България продажбите през май са нараснали със 17.7% до 1995 коли, а за петте месеца от началото на 2016 г. повишението е с 10.2% до 9001 броя.
Най-големите печеливши от увеличението на продажбите са производители на масови марки като Renault и FiatChrysler Automobiles (FCA), при които нарастването съответно е с 34 и 27%. Германските производители на луксозни автомобили Daimler, BMW и Audi също са се представили добре, като основните им марки отчитат повишение на продажбите съответно с 15, 22 и 20%.
Възстановяване на Volkswagen
Върху продажбите на масовите марки на германската Volkswagen продължават да тежат последствията от скандала с вредните емисии, но и при тях се наблюдава възстановяване. Общите продажби на групата, които включват и марките Audi, Porsche, Seat и Skoda, са се повишили с 8.8%. Това е най-добрият месечен резултат, след като скандалът с манипулираните данни за дизелови двигатели избухна през септември.
Продажбите на едноименната марка Volkswagen, която е най-силно засегната от скандалите, са нараснали с 4.1% през май. В резултат на това пазарният дял на марката в Европа е продължил да се свива и е достигнал 11.1% - най-ниското ниво за този месец от 2008 г. През май 2015 г. автомобилите от марката Volkswagen са отговаряли за 12.4% от продажбите в Европа.

Продажбите на нови автомобили в Европа са нараснали значително през май благодарение на повечето работни дни в сравнение със същия месец на 2015 г., както и отстъпките на дилърите, съобщава Reuters. Според данните на Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA) продажбите на пътнически автомобили в региона са се повишили с 16% на годишна база до 1.33 млн. през миналия месец. За периода януари - май новите регистрации са нараснали с 9.7% до общо 6.6 млн. броя. Данните на ACEA включват страните от Европейския съюз плюс Швейцария, Норвегия и Исландия.
0 коментара