С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 сеп 2016, 17:10, 12391 прочитания

Фалитът на Hanjin Shipping блокира стоки за милиарди долари в морето

Финансовите проблеми на южнокорейския превозвач създават несигурност за търговците

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Финансовите проблеми на една от най-големите компании за морски превози - Hanjin Shipping, са блокирали товари на стойност 14 млрд. долара в световните океани. Това принуждава собствениците на стоките спешно да търсят начини да ги превозят до клиентите, съобщава Financial Times.

Блокирани в морето


Южнокорейската Hanjin Shipping подаде заявление за банкрут през миналата седмица. Вследствие на това десетки нейни кораби, превозващи половин милион товарни контейнери, са блокирани извън световните пристанища заради неяснотите кой трябва да плати дължимите такси и сметки. Някои от корабите вече са станали собственост на кредиторите на компанията.

Корейският производител на електроника Samsung Electronics обяви, че негови товари на стойност 38 млн. долара са блокирани на кораби на Hanjin в международни води. Ние сме като пътници в автобус, на които се казва, че не могат да слязат", подчертава юристът на компанията Еван Джоунс. Samsung обмисля наемането на 16 чартърни товарни самолета за изпълнение на блокираните поръчки, повечето от които са за САЩ.

Около 95% от производствените стоки в световен мащаб – от дрехи до електроника, се пренасят с товарни контейнери. Макар Hanjin да отговаря само за около 3.2% от контейнерния капацитет в глобален мащаб, фалитът й предизвиква сътресения в превозите. Тези проблеми вероятно ще имат висока цена, тъй като фирмите ще бързат да прехвърлят доставките си към други превозвачи. Прекъсването идва точно в периода, в който търговците подготвят доставките за зимния празничен сезон.



Анализаторите засега не очакват да се стигне до недостиг на стоки на пазари като САЩ по време на празниците, но рискът за това ще се увеличава, колкото по-дълго продължава блокирането на товарите на Hanjin. "Ако не се намери решение за тази ситуация, ефектът може да се усети по рафтовете в магазините. В момента търговците се опитват да намерят начин да приберат стоките си от корабите", отбелязва Нейт Херман, старши вицепрезидент на American Apparel&Footwear Association. Асоциацията, която представлява производители и търговци на облекла, организира специална конференция с членовете си по въпроса.

"Макар съдилищата в Южна Корея и САЩ да гарантираха на Hanjin защита от кредитори при банкрут, ситуацията е на границата на хаоса. С толкова много кораби, блокирани извън пристанищата, собствениците на стоките нямат идея кога ще могат да ги разтоварят", коментира Ларс Йенсен, директор на холандската консултантска фирма SeaIntelligence Consulting.

Защита от кредитори

Защитата от кредитори гарантира, че корабите на Hanjin могат да влизат и излизат от определени товарни терминали без опасност от конфискация на активи. Търговци и брокери обаче коментират пред FT, че съдебните решения не разрешават проблемите с доставките, тъй като не е ясно дали корейската компания ще може да плати нужните такси за разтоварване. Защитата от кредитори в САЩ също така не гарантира активите на компанията в европейски и азиатски пристанища. Корейското правителство гарантира защита от кредитори само в три пристанища извън страната – Лос Анджелис, Сингапур и Хамбург.

Ларс Йенсен заявява, че в момента 43 кораба на Hanjin се движат към дестинации, където няма гаранции, че ще могат да разтоварят контейнерите. Други 39 кораба на компанията се намират на котва извън пристанищата, а осем са конфискувани от кредитори. Ситуацията създава проблеми и за екипажите на корабите, които имат ограничени запаси от храна, вода и гориво.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Инвеститорите се притесняват повече от изборите в САЩ, отколкото от търговската война Инвеститорите се притесняват повече от изборите в САЩ, отколкото от търговската война

Проучване сред фонд мениджърите установява, че президентската надпревара е събитието, което е възможно да предизвика най-големи пазарни сътресения през тази година

23 яну 2020, 1123 прочитания

"Булгартрансгаз" обяви поръчка за тръби за газифициране на Средногорието "Булгартрансгаз" обяви поръчка за тръби за газифициране на Средногорието

Заедно с разклоненията до Свищов и Разлог проектът се съфинансира от фонд "Козлодуй"

22 яну 2020, 2188 прочитания

24 часа 7 дни
Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Пазари" Затваряне
ЕЦБ не даде сигнали за нови стимули и разочарова пазарите

Централната банка на еврозоната запази рекордно ниските лихви

Още от Капитал
БТК ще бъде купена почти изцяло с дълг

Купувачът на телекома пласира облигации за общо 1.2 млрд. евро, които ще бъдат усвоени преди финализирането на сделката

Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Реклама за слушане

Чрез подкаст рекламите компаниите могат да достигнат до нишова аудитория, фокусирана върху съдържанието.

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10