С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
8 сеп 2016, 17:10, 12346 прочитания

Фалитът на Hanjin Shipping блокира стоки за милиарди долари в морето

Финансовите проблеми на южнокорейския превозвач създават несигурност за търговците

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Финансовите проблеми на една от най-големите компании за морски превози - Hanjin Shipping, са блокирали товари на стойност 14 млрд. долара в световните океани. Това принуждава собствениците на стоките спешно да търсят начини да ги превозят до клиентите, съобщава Financial Times.

Блокирани в морето


Южнокорейската Hanjin Shipping подаде заявление за банкрут през миналата седмица. Вследствие на това десетки нейни кораби, превозващи половин милион товарни контейнери, са блокирани извън световните пристанища заради неяснотите кой трябва да плати дължимите такси и сметки. Някои от корабите вече са станали собственост на кредиторите на компанията.

Корейският производител на електроника Samsung Electronics обяви, че негови товари на стойност 38 млн. долара са блокирани на кораби на Hanjin в международни води. Ние сме като пътници в автобус, на които се казва, че не могат да слязат", подчертава юристът на компанията Еван Джоунс. Samsung обмисля наемането на 16 чартърни товарни самолета за изпълнение на блокираните поръчки, повечето от които са за САЩ.

Около 95% от производствените стоки в световен мащаб – от дрехи до електроника, се пренасят с товарни контейнери. Макар Hanjin да отговаря само за около 3.2% от контейнерния капацитет в глобален мащаб, фалитът й предизвиква сътресения в превозите. Тези проблеми вероятно ще имат висока цена, тъй като фирмите ще бързат да прехвърлят доставките си към други превозвачи. Прекъсването идва точно в периода, в който търговците подготвят доставките за зимния празничен сезон.



Анализаторите засега не очакват да се стигне до недостиг на стоки на пазари като САЩ по време на празниците, но рискът за това ще се увеличава, колкото по-дълго продължава блокирането на товарите на Hanjin. "Ако не се намери решение за тази ситуация, ефектът може да се усети по рафтовете в магазините. В момента търговците се опитват да намерят начин да приберат стоките си от корабите", отбелязва Нейт Херман, старши вицепрезидент на American Apparel&Footwear Association. Асоциацията, която представлява производители и търговци на облекла, организира специална конференция с членовете си по въпроса.

"Макар съдилищата в Южна Корея и САЩ да гарантираха на Hanjin защита от кредитори при банкрут, ситуацията е на границата на хаоса. С толкова много кораби, блокирани извън пристанищата, собствениците на стоките нямат идея кога ще могат да ги разтоварят", коментира Ларс Йенсен, директор на холандската консултантска фирма SeaIntelligence Consulting.

Защита от кредитори

Защитата от кредитори гарантира, че корабите на Hanjin могат да влизат и излизат от определени товарни терминали без опасност от конфискация на активи. Търговци и брокери обаче коментират пред FT, че съдебните решения не разрешават проблемите с доставките, тъй като не е ясно дали корейската компания ще може да плати нужните такси за разтоварване. Защитата от кредитори в САЩ също така не гарантира активите на компанията в европейски и азиатски пристанища. Корейското правителство гарантира защита от кредитори само в три пристанища извън страната – Лос Анджелис, Сингапур и Хамбург.

Ларс Йенсен заявява, че в момента 43 кораба на Hanjin се движат към дестинации, където няма гаранции, че ще могат да разтоварят контейнерите. Други 39 кораба на компанията се намират на котва извън пристанищата, а осем са конфискувани от кредитори. Ситуацията създава проблеми и за екипажите на корабите, които имат ограничени запаси от храна, вода и гориво.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Фед подготвя нова кешова инжекция във финансовата система 1 Фед подготвя нова кешова инжекция във финансовата система

Пазарите изпитват недостиг на пари в брой, програмата изглежда като предвестник на криза

18 сеп 2019, 1943 прочитания

Петролът спадна с близо 6%, след като скочи с 15% в понеделник Петролът спадна с близо 6%, след като скочи с 15% в понеделник

Уолстрийт прекъсна 8-дневната си печеливша серия

17 сеп 2019, 2231 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Пазари" Затваряне
ЕЦБ не даде сигнали за нови стимули и разочарова пазарите

Централната банка на еврозоната запази рекордно ниските лихви

Тайната държавна сграда

Холдингът на икономическото министерство ДКК е купил право на строеж в свързаното дружество "София тех парк" срещу 22 млн. лв.

Замлъкването на "Хоризонт"

Скандалът с опита за отстраняване на журналистката Силвия Великова оголи истината за медийната ситуация в България

Кой ще превъоръжи пехотата

Основната интрига около новите бронирани машини на армията се очертава да е между General Dynamics и Patria

Тайният живот на "затворените" сметища

Градските депа за боклуци, които на документи са закрити, се ползват незаконно, което освен до пожари може да доведе до санкции от ЕС

Форма, идея и протест

Андрей Врабчев предизвиква отношението ни към настоящето и миналото с проектите си в публичното пространство

20 въпроса: Магдалена Малеева

Със същия устрем, ентусиазъм и дисциплина, с които печели титли в тениса, Малеева развива и всички проекти, с които се захваща