Глобалният пазар на алкохол се свива заради бирата
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Глобалният пазар на алкохол се свива заради бирата

Глобалният пазар на алкохол се свива заради бирата

Общите продажби са надолу с 1.3%, а само при пивото с 1.8%

5445 прочитания

© Eric Vidal


Хората пият по-малко алкохол, сочат данните на световната индустрия, пише Financial Times. Това може да се приеме като отрезвителна новина за производителите, които в последните години се надяваха на растеж, породен от растящия брой млади хора в легална за консумиране на алкохол възраст. Световният пазар за алкохолни напитки се е свил с 1.3%, много по-сериозен спад от средното за последните пет години - 0.3%. Това сочат данните на International Wine and Spirits Research, базираната в Лондон индустриална група.

Александър Смит, редактор в списанието на IWSR, коментира, че спадът е неочакван предвид подобряващата се световна икономика и обичайната близка връзка между световния растеж и пиенето на алкохол. Според Международния валутен фонд общата световна икономика се е повишила с 3.1% през миналата година, а през тази година се очаква още по-голям растеж. "Това наред с растящото население на света и младите хора, които вече са на достатъчно голяма възраст, трябваше поне на теория да доведе до ръст в потреблението на алкохол, но това не се случва", коментира Смит.

Според него най-вероятните причини са икономическата слабост в някои от развиващите се пазари и по-строгите регулаторни изисквания. Спадът се дължи основно на по-малкото потребление на бира, докато високоалкохолните напитки отбелязаха ръст от 0.3%. Пазарът на бира се свива с 1.8%. Средно през последните години той се е понижил с тройно по-нисък темп - 0.6%. Основно това се дължи на Китай, най-големият пазар на бира по обем, който отбелязва спад в продажбите. Подобен спад има и в Бразилия и Русия.

Китай отвъд пика

Според данните на Financial Times Китай е преминала през пиковите си нива на консумиране на бира. Докато спиртните напитки стават все по-популярни в азиатската страна, бирата не се радва на такава тенденция и досега опитите на местните производители на бира да спрат феномена са предимно неуспешни. "В САЩ 2017 изглежда като една от най-лошите години за бирата от 2009 г. насам, когато общите обеми се свиха с 2%", казва Тревор Стърлинг, анализатор в Bernstein.

Тенденцията е лоша новина за AB InBev, най-големият производител на бира в света, който разчита на Северна Америка за 30% от печалбата си. За момента конгломератът не успява да се справи със спадовете в продажбите на Budweiser и Bud Light, които са основните марки, на които разчита. Продажбите в САЩ са спаднали с 5% за месеците от февруари до април, сочат данните на Beer Institute от миналия месец. Част от тази тенденция е и големите марки в САЩ да губят пазарен дял спрямо по-скъпите крафт бири, но цялостният проблем е, че бирата става все по-непопулярна спрямо ирландските и американските уискита.

Хората пият по-малко алкохол, сочат данните на световната индустрия, пише Financial Times. Това може да се приеме като отрезвителна новина за производителите, които в последните години се надяваха на растеж, породен от растящия брой млади хора в легална за консумиране на алкохол възраст. Световният пазар за алкохолни напитки се е свил с 1.3%, много по-сериозен спад от средното за последните пет години - 0.3%. Това сочат данните на International Wine and Spirits Research, базираната в Лондон индустриална група.

Александър Смит, редактор в списанието на IWSR, коментира, че спадът е неочакван предвид подобряващата се световна икономика и обичайната близка връзка между световния растеж и пиенето на алкохол. Според Международния валутен фонд общата световна икономика се е повишила с 3.1% през миналата година, а през тази година се очаква още по-голям растеж. "Това наред с растящото население на света и младите хора, които вече са на достатъчно голяма възраст, трябваше поне на теория да доведе до ръст в потреблението на алкохол, но това не се случва", коментира Смит.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK