Хората пият по-малко алкохол, сочат данните на световната индустрия, пише Financial Times. Това може да се приеме като отрезвителна новина за производителите, които в последните години се надяваха на растеж, породен от растящия брой млади хора в легална за консумиране на алкохол възраст. Световният пазар за алкохолни напитки се е свил с 1.3%, много по-сериозен спад от средното за последните пет години - 0.3%. Това сочат данните на International Wine and Spirits Research, базираната в Лондон индустриална група.
Александър Смит, редактор в списанието на IWSR, коментира, че спадът е неочакван предвид подобряващата се световна икономика и обичайната близка връзка между световния растеж и пиенето на алкохол. Според Международния валутен фонд общата световна икономика се е повишила с 3.1% през миналата година, а през тази година се очаква още по-голям растеж. "Това наред с растящото население на света и младите хора, които вече са на достатъчно голяма възраст, трябваше поне на теория да доведе до ръст в потреблението на алкохол, но това не се случва", коментира Смит.
Според него най-вероятните причини са икономическата слабост в някои от развиващите се пазари и по-строгите регулаторни изисквания. Спадът се дължи основно на по-малкото потребление на бира, докато високоалкохолните напитки отбелязаха ръст от 0.3%. Пазарът на бира се свива с 1.8%. Средно през последните години той се е понижил с тройно по-нисък темп - 0.6%. Основно това се дължи на Китай, най-големият пазар на бира по обем, който отбелязва спад в продажбите. Подобен спад има и в Бразилия и Русия.
Китай отвъд пика
Според данните на Financial Times Китай е преминала през пиковите си нива на консумиране на бира. Докато спиртните напитки стават все по-популярни в азиатската страна, бирата не се радва на такава тенденция и досега опитите на местните производители на бира да спрат феномена са предимно неуспешни. "В САЩ 2017 изглежда като една от най-лошите години за бирата от 2009 г. насам, когато общите обеми се свиха с 2%", казва Тревор Стърлинг, анализатор в Bernstein.
Тенденцията е лоша новина за AB InBev, най-големият производител на бира в света, който разчита на Северна Америка за 30% от печалбата си. За момента конгломератът не успява да се справи със спадовете в продажбите на Budweiser и Bud Light, които са основните марки, на които разчита. Продажбите в САЩ са спаднали с 5% за месеците от февруари до април, сочат данните на Beer Institute от миналия месец. Част от тази тенденция е и големите марки в САЩ да губят пазарен дял спрямо по-скъпите крафт бири, но цялостният проблем е, че бирата става все по-непопулярна спрямо ирландските и американските уискита.
Хората пият по-малко алкохол, сочат данните на световната индустрия, пише Financial Times. Това може да се приеме като отрезвителна новина за производителите, които в последните години се надяваха на растеж, породен от растящия брой млади хора в легална за консумиране на алкохол възраст. Световният пазар за алкохолни напитки се е свил с 1.3%, много по-сериозен спад от средното за последните пет години - 0.3%. Това сочат данните на International Wine and Spirits Research, базираната в Лондон индустриална група.
Александър Смит, редактор в списанието на IWSR, коментира, че спадът е неочакван предвид подобряващата се световна икономика и обичайната близка връзка между световния растеж и пиенето на алкохол. Според Международния валутен фонд общата световна икономика се е повишила с 3.1% през миналата година, а през тази година се очаква още по-голям растеж. "Това наред с растящото население на света и младите хора, които вече са на достатъчно голяма възраст, трябваше поне на теория да доведе до ръст в потреблението на алкохол, но това не се случва", коментира Смит.
0 коментара