Бавното адаптиране към технологиите вреди на мениджърите на активи
Едва 31% от мениджърските фирми използват инструменти за изследване на големите данни
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Потребителите очакват все по-бързо внедряване на онлайн услуги от мениджърите на финансови активи. Секторът е все по-критикуван за бавното си адаптиране към нови технологии, което ги поставя под риск от загуба на пазарен дял спрямо изцяло дигиталните бизнеси, които се опитват да разрушат досегашния моден на инвестиционната индустрия, пише Financial Times. Според анкета на Creative Research сред 458 мениджъри на активи само 27% от тях използват роботизирани съветници и едва 31% анализират големите данни, с които работят. Още по-бавни са мениджърите, когато става дума за приемането на блокчейн технологията и дигиталните криптовалути, където едва 6% от запитаните предлагат подобни услуги.
Чрез забавянето си при приемането на нови технологии индустрията рискува да изостане и да бъде по-неподготвена при изискванията на по-строгите регулации. От финансовата криза насам инструментите за пасивни инвестиции, които позволяват по-евтини инвестиции, са на рекордно високи нива, заради което и търсенето на онлайн услуги се покачва. Амин Рахан, изпълнителен директор в Creative Research, коментира, че инвестиционните компании не успяват да влязат в крак с технологиите и новите играчи, които залагат само на дигитални инструменти, може да ги погълнат.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
2 коментара
Redhat Linux 5/6 и Windows 2008/2012 server имат ресурс да работят поне още 20 години при вече изградени системи. На боклука ли да ги изхвърлят? Хората които отговарят за айти иновациите постоянно се облъчват с нови парадигми и им обясняват че трябва да се "дигитализират" но никой не им казва защо.
Е, как, бе, ти за "кътинг едж технолоджи" не си ли чувал? А за "бъз уърдс"? То тая работа с модата, или "фиешъна" по нашенски, не се отнася само за дрехи, обувки, телефони и коли, ами за (почти) всички сфери на живота.
Ето, брокерите на недвижими имоти от време на време си плащат за някоя статия, как има раздвижване на пазара и тенденциите са за още по-голямо развитие. Продавачите на "биг дейта солюшънс" ("whatever the f.ck this is supposed to be!") да не са по-глупави? Пускат една такава статия и всички мениджъри, а.к.а. "decision maker"-и (а то всички се имат за такива) ще започнат да искат и те такава играчка. Не, че ще знаят тя какво прави и за какво им е, ама може ли всички други да имат и да говорят за нея, пък те не?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.