Киберпрестъпленията усложняват положението на застрахователите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Киберпрестъпленията усложняват положението на застрахователите

Лаптоп, заразен с вируса Petya

Киберпрестъпленията усложняват положението на застрахователите

Много от компаниите имат застраховка от кибератаки, но без да го знаят

Йоан Запрянов
4287 прочитания

Лаптоп, заразен с вируса Petya

© Valentyn Ogirenko


Застрахователните компании, които предлагат застраховка срещу киберпрестъпления, са притеснени заради последната вълна от атаки и възможността за още такива, пише Financial Times. Големият проблем са прекалено широките определения за това докъде се простират киберпрестъпленията, както и все по-големият брой големи атаки, за които има предпоставки да се увеличават. Според представители на индустрията застрахователните компании може вече да покриват голяма част от киберрисковете, без да го осъзнават. Предупреждението идва от директор в една от трите големи японски застрахователни компании. Неговите притеснения са споделени от много негови колеги по света.

Голяма част от застраховките са направени при по-спокойни времена за киберсигурността, заради което и повечето от тях обхващат широк набор от заплахи. Затова предупреждава и Найджъл Фруд от Sompo International. Според него застраховките, които са били направени, могат да бъдат тълкувани от клиентите така, че да покриват и интернет атаки, загуба на данни или данни, които са били иззети от хакери.

Големите последствия

Последствията за застрахователите могат да бъдат много големи. Около 80% от големите компании биват ударени поне веднъж всяка година. Световната икономика на киберпрестъпленията вече достига 400 млрд. долара. "Много от компаниите вероятно са застраховани от кибератаки, дори и да не го знаят", коментира Фруд. Пример за някои от големите компании са датската Moller-Maeresk, рекламната WPP и доставчикът FedEx, които бяха ударени миналата седмица от вируса Petya. Фирмите все още има проблеми с пълното възстановяване на операциите си. Миналата седмица атаката удари стотици хиляди компютри.

В момента застрахователните компании правят широки изследвания на договорите си, за да проверят какви обезщетения за киберпрестъпления са били вписани в тях. От Sompo обаче обясняват, че може да има усложнения на проблема. Такива например са случаите, при които са застраховани складове, чиито системи са били управлявани чрез интернет, но впоследствие са претърпели пожар.

Заплахата WannaCry

Най-големите проблеми за застрахователите може да дойдат не само от широките правила за застраховките, но и от кибератаките, които, изглежда, стават все по-чести. Първата голяма атака, WannaCry, удари няколко летища, компании и държавни болници по света. Месец по-късно се появи и вирусът Petya, който работи по сходен начин. Атаките са насочени към компютри с по-стари операционни системи. Проблем е, че повечето застраховки са направени в по-спокойни за киберсигурността времена и зачестяване на атаките би означавало още финансови притеснения за застрахователите.

Застрахователните компании, които предлагат застраховка срещу киберпрестъпления, са притеснени заради последната вълна от атаки и възможността за още такива, пише Financial Times. Големият проблем са прекалено широките определения за това докъде се простират киберпрестъпленията, както и все по-големият брой големи атаки, за които има предпоставки да се увеличават. Според представители на индустрията застрахователните компании може вече да покриват голяма част от киберрисковете, без да го осъзнават. Предупреждението идва от директор в една от трите големи японски застрахователни компании. Неговите притеснения са споделени от много негови колеги по света.

Голяма част от застраховките са направени при по-спокойни времена за киберсигурността, заради което и повечето от тях обхващат широк набор от заплахи. Затова предупреждава и Найджъл Фруд от Sompo International. Според него застраховките, които са били направени, могат да бъдат тълкувани от клиентите така, че да покриват и интернет атаки, загуба на данни или данни, които са били иззети от хакери.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK