С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 мар 2018, 11:30, 4625 прочитания

Предизвикателствата пред глобалния пазар на потребителски стоки

Големите компании, притиснати от иновативните предложения на по-малките си конкуренти, възприемат бизнес моделите им в търсене на по-висок растеж

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Компаниите ще трябва основно да преразгледат начина си на работа и да се трансформират."

Матю Мехам, консултантската компания Bain
Резултатите на компаниите, предлагащи потребителски стоки – от бира и безалкохолни напитки, през храни до битови продукти и през изминалата година, останаха по-слаби в световен мащаб. Ръстът на приходите е най-нисък от кризата насам. В момента индустрията е изправена пред въпроса дали е възможно да възстанови високите си темпове на растеж отпреди кризата, а ако не може – как ще реагират инвеститорите на това?

Състоянието на пазара


Консултантската компания Bain and Co, прогнозира, че пазарът ще се върне към нормалния си темп на растеж от 5% едва през 2020 г., като за следващите 3 години очакваният ръст е 2-3%. Според изчисленията на Financial Times, разликата би довела до 70 млрд. долара загуба за индустрията.

"Компаниите ще трябва основно да преразгледат начина си на работа и да се трансформират", казва Матю Мехам от консултантската компания Bain.

Дигитализацията идва



Навлизането на цифровите технологии промени начина, по който хората пазаруват. Дигитализацията помогна на малките компании, които нямат големи маркетингови бюджети, да достигнат до потребители онлайн, като премахна зависимостта от традиционните канали за разпространение. Внедряването на иновации и създаването на нови продукти са другите начини компаниите в сектора да се справят с предизвикателствата.

"Големите компании за бързооборотни стоки са опитни при изпълнението на известни бизнес модели", казва Ричард Тейлър, анализатор в Morgan Stanley.

От големите марки към малките брандове

Според Boston Consulting Group в периода между 2011 и 2016 г. в Северна Америка, от големите към малките компании са преминали продажби в размер на 22 млрд. долара. Делът на пазара на потребителски стоки се е увеличил от 23 до 26% за същия период.

В резултат на това и въпреки нарастващото търсене в световен мащаб, 34 от 50-те най-големи компании, предлагащи потребителски стоки в света, страдат от по-бавен ръст на продажбите и печалбата. Приходите им са нараснали средно със 7.7% между 2006 и 2011 г., но ръстът се е понижил до едва 0.7% между 2012 и 2016 г. Средният ръст на годишните оперативни печалби беше едва една четвърт от този през предходния период.

Nestle се отказа от целите си за ръст на приходите от 5-6%, след като не успя да го постигне четири последователни години. Приходите на компанията за 2017 г. възлизат на 96 млрд. долара, но са само с 2.4% по-високи от тези през 2016 г., което е и най-ниският темп на растеж за този век.

Сред компаниите, регистриращи по-слаби от очакваните резултати, са и General Mills, Kellogg's и Kraft Heinz.

Проблемите

Малките компании допринесоха за проблемите на големите производители заради целенасочените кампании на вериги супермаркети като Costco, Aldi и Lidl да предлагат продукти на местни компании.

Цикличните проблеми като валутните колебания, забавянето на развиващите се пазари и трудностите при повишаването на цените поради ниската инфлация в САЩ и голяма част от Европа, са допринесли за това "днешната среда да е една от най-променливите и несигурни, които съм виждалa в моите 35 години в индустрията", казва Ирен Розенфелд, преди да се оттегли като главен изпълнителен директор на Mondelez през ноември.

Производителят на бисквити
Oreo и шоколадови бонбони Cadbury отчете едва 0.9% ръст на продажбите през миналата година, което е спад от скромните 1.5% през 2016 г.

Procter & Gamble, втората по големина компания за потребителски стоки в света, собственик на пералните препарати Tide и памперсите Pampers, е намалила броя на произвежданите марки от 170 на 65 от 2004 г. насам. Джон Молър, финансов директор на P&G, признава: "P&G е тотално различна компания в сравнение с преди няколко години."

Анализаторите казват, че групите трябва да поемат повече рискове, за да балансират "инвестициите в иновации, които ще имат по-нестабилна възвращаемост", като възстановяват основните продукти. Но твърдят също, че трябва да се възползват от мащаба си.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Държавните централи се бавят с предлагането на електроенергия за 2020 г. 1 Държавните централи се бавят с предлагането на електроенергия за 2020 г.

Търговци на ток алармират, че на енергийната борса няма оферти за базова мощност с дългосрочна доставка и така индустрията не може да планира

17 окт 2019, 1379 прочитания

Застраховките в английски компании остават валидни при Brexit без сделка Застраховките в английски компании остават валидни при Brexit без сделка

Промените идват при изтичане на договорите и ако компании от Острова желаят да работят на българския пазар

17 окт 2019, 1315 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Пазари" Затваряне
Очакванията за спад в търсенето на петрол са силно преувеличени

Статистиката показва, че електрическите автомобили все още не представляват заплаха за търсенето на суровината

Още от Капитал
Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Земеделецът, който не оре

Александър Китев си поставя за цел да образова земеделците за ползите от нулева обработка на почвата с "Агримат БГ"

Германски минерални бани

След 13 години усилия българските балнеохотели бяха одобрени от германските здравни каси

Турската офанзива в Сирия: Раздвижване на смъртоносните пясъци

Военната операция на Анкара повишава риска от нова вълна бежанци и терористични атаки в Европа

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10