С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 мар 2018, 11:30, 4734 прочитания

Предизвикателствата пред глобалния пазар на потребителски стоки

Големите компании, притиснати от иновативните предложения на по-малките си конкуренти, възприемат бизнес моделите им в търсене на по-висок растеж

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Компаниите ще трябва основно да преразгледат начина си на работа и да се трансформират."

Матю Мехам, консултантската компания Bain
Резултатите на компаниите, предлагащи потребителски стоки – от бира и безалкохолни напитки, през храни до битови продукти и през изминалата година, останаха по-слаби в световен мащаб. Ръстът на приходите е най-нисък от кризата насам. В момента индустрията е изправена пред въпроса дали е възможно да възстанови високите си темпове на растеж отпреди кризата, а ако не може – как ще реагират инвеститорите на това?

Състоянието на пазара


Консултантската компания Bain and Co, прогнозира, че пазарът ще се върне към нормалния си темп на растеж от 5% едва през 2020 г., като за следващите 3 години очакваният ръст е 2-3%. Според изчисленията на Financial Times, разликата би довела до 70 млрд. долара загуба за индустрията.

"Компаниите ще трябва основно да преразгледат начина си на работа и да се трансформират", казва Матю Мехам от консултантската компания Bain.

Дигитализацията идва



Навлизането на цифровите технологии промени начина, по който хората пазаруват. Дигитализацията помогна на малките компании, които нямат големи маркетингови бюджети, да достигнат до потребители онлайн, като премахна зависимостта от традиционните канали за разпространение. Внедряването на иновации и създаването на нови продукти са другите начини компаниите в сектора да се справят с предизвикателствата.

"Големите компании за бързооборотни стоки са опитни при изпълнението на известни бизнес модели", казва Ричард Тейлър, анализатор в Morgan Stanley.

От големите марки към малките брандове

Според Boston Consulting Group в периода между 2011 и 2016 г. в Северна Америка, от големите към малките компании са преминали продажби в размер на 22 млрд. долара. Делът на пазара на потребителски стоки се е увеличил от 23 до 26% за същия период.

В резултат на това и въпреки нарастващото търсене в световен мащаб, 34 от 50-те най-големи компании, предлагащи потребителски стоки в света, страдат от по-бавен ръст на продажбите и печалбата. Приходите им са нараснали средно със 7.7% между 2006 и 2011 г., но ръстът се е понижил до едва 0.7% между 2012 и 2016 г. Средният ръст на годишните оперативни печалби беше едва една четвърт от този през предходния период.

Nestle се отказа от целите си за ръст на приходите от 5-6%, след като не успя да го постигне четири последователни години. Приходите на компанията за 2017 г. възлизат на 96 млрд. долара, но са само с 2.4% по-високи от тези през 2016 г., което е и най-ниският темп на растеж за този век.

Сред компаниите, регистриращи по-слаби от очакваните резултати, са и General Mills, Kellogg's и Kraft Heinz.

Проблемите

Малките компании допринесоха за проблемите на големите производители заради целенасочените кампании на вериги супермаркети като Costco, Aldi и Lidl да предлагат продукти на местни компании.

Цикличните проблеми като валутните колебания, забавянето на развиващите се пазари и трудностите при повишаването на цените поради ниската инфлация в САЩ и голяма част от Европа, са допринесли за това "днешната среда да е една от най-променливите и несигурни, които съм виждалa в моите 35 години в индустрията", казва Ирен Розенфелд, преди да се оттегли като главен изпълнителен директор на Mondelez през ноември.

Производителят на бисквити
Oreo и шоколадови бонбони Cadbury отчете едва 0.9% ръст на продажбите през миналата година, което е спад от скромните 1.5% през 2016 г.

Procter & Gamble, втората по големина компания за потребителски стоки в света, собственик на пералните препарати Tide и памперсите Pampers, е намалила броя на произвежданите марки от 170 на 65 от 2004 г. насам. Джон Молър, финансов директор на P&G, признава: "P&G е тотално различна компания в сравнение с преди няколко години."

Анализаторите казват, че групите трябва да поемат повече рискове, за да балансират "инвестициите в иновации, които ще имат по-нестабилна възвращаемост", като възстановяват основните продукти. Но твърдят също, че трябва да се възползват от мащаба си.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Инвеститорите се притесняват повече от изборите в САЩ, отколкото от търговската война Инвеститорите се притесняват повече от изборите в САЩ, отколкото от търговската война

Проучване сред фонд мениджърите установява, че президентската надпревара е събитието, което е възможно да предизвика най-големи пазарни сътресения през тази година

23 яну 2020, 1231 прочитания

"Булгартрансгаз" обяви поръчка за тръби за газифициране на Средногорието "Булгартрансгаз" обяви поръчка за тръби за газифициране на Средногорието

Заедно с разклоненията до Свищов и Разлог проектът се съфинансира от фонд "Козлодуй"

22 яну 2020, 2330 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Пазари" Затваряне
Очакванията за спад в търсенето на петрол са силно преувеличени

Статистиката показва, че електрическите автомобили все още не представляват заплаха за търсенето на суровината

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

Реклама за слушане

Чрез подкаст рекламите компаниите могат да достигнат до нишова аудитория, фокусирана върху съдържанието.

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10