С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 мар 2018, 13:33, 4403 прочитания

Очакванията за спад в търсенето на петрол са силно преувеличени

Статистиката показва, че електрическите автомобили все още не представляват заплаха за търсенето на суровината

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Близо трите милиона електрически автомобила, които са в експлоатация в момента, заменят необходимостта от едва 60 хил. барела петрол дневно, или около 0.06% от световния износ.
Предвижданията за сериозен спад в търсенето на петрол са силно преувеличени, показва специализирано проучване на Financial Times.

Въпреки очакванията на мнозина анализатори за спад в търсенето на суровината в близките 10 години данните от настоящата пазарна статистика очертават една по-различна картина. Ниските цени на петрола през последните три години са инициирали ръст в продажбите на традиционните автомобили. Наред с това урбанизацията допълнително увеличава необходимостта от транспорт, като голяма част от публичния транспорт в световен мащаб работи с гориво.


Електроколите - много далечен проблем

Най-големия враг на петролния бизнес - електрическите автомобили, все още представляват далечен проблем за Организацията на страните - износителки на петрол. Понастоящем продажбите на електромобили представляват едва 2% от всички, а броят им е около 0.02% от всички налични коли. С други думи, близо трите милиона електрически автомобила, които са в експлоатация в момента, заменят необходимостта от едва 60 хил. барела петрол дневно, или около 0.06% от световния износ.

За разлика от създаването на двигателя с вътрешно горене електромобилите все още не представляват достатъчно привлекателна алтернатива на традиционния автомобил. Освен че новите модели коли притежават значително подобрени екологични показатели като ниска консумация на гориво и редуцирани вредни емисии, високата цена, късият пробег с едно зареждане и липсата на инфраструктура допълнително ограничават възможността за преход към електрически автомобили.



Индустрия с потенциал

Въпреки че текущите данни не са оптимистични по отношение на зависимостта на икономиките към петрола, се наблюдават и няколко положителни тенденции. Цената на акумулаторните батерии, използвани в електрическите автомобили, е намаляла 5 пъти за последните седем години, а капацитетът на батериите се е увеличил. Бъдещо движение в тази насока обаче изглежда слабо вероятно, ако цените на лития и кобалта, използвани при производството на акумулаторните батерии, продължат да се увеличават.

Противоречива е и държавната нагласа към електрическите автомобили. Популяризирането на електрическите автомобили, дори да подобрява условията за живот в градовете, ощетява държавата по три основни направления. От една страна, данъците върху електрическите автомобили са значително по-ниски, като едновременно с това може би най-значимо намаляват държавните приходите от облагане с акциз на горивата. От друга страна, понастоящем държавните субсидии при купуването на електрически автомобил представляват една от основните предпоставки за търсенето на електрически автомобили в страни като САЩ.

С оглед на това, пише Financial Times, бъдещето на електрическите автомобили, а съответно и на световната търговия с петрол тепърва ще бъде решено, а основни фактори в определянето му ще изиграят държавните политики и дебатите за качеството на живот, в частност този за чистотата на въздуха в големите градове.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Печалбата на "Аурубис" е спаднала с 25% за последната година Печалбата на "Аурубис" е спаднала с 25% за последната година

Производството в завода в Пирдоп е намаляло леко заради спирания за ремонт

11 дек 2019, 1688 прочитания

Газовата борса стартира на тъмно Газовата борса стартира на тъмно

От "Газов хъб Балкан" обявиха, че са продадени 25% от предложените от "Булгаргаз" колиества, но не и постигната цената

9 дек 2019, 1844 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Пазари" Затваряне
Търговска война или война на думи

Намерението на американския президент Доналд Тръмп да въведе мито при вноса на стомана и алуминий доведе до напрежение между САЩ и останалия свят

Още от Капитал
Букурещ - по-големият офис събрат

Румънската столица има по-ликвиден пазар, повече инвеститори и по-големи наематели

Новите владетели на "Булсатком"

Водещият тв доставчик има нова акционерна структура, в която присъства един от големите инвестиционни фондове - BlackRock

"Светкавична война" увеличи отново парите за партиите

Увеличението на държавната субсидия ще разхлаби финансовата примка за опозицията

В къщата на тайните търгове

In-house възлагането на обществени поръчки у нас се използва по странен начин на ръба на закона и за внушителната сума от над 3 млрд. лв.

20 въпроса: Даниел Ненчев

Телевизионният водещ издаде "Идеи без граници", първата си книга

Театър: "За едно явление от електричеството"

"Възраждане" променя камерното си пространство до неузнаваемост за пиесата по Чехов

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10