Британският онлайн търговец Ocado навлиза на пазара в САЩ
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Британският онлайн търговец Ocado навлиза на пазара в САЩ

Reuters

Британският онлайн търговец Ocado навлиза на пазара в САЩ

Веригата Kroger купува 5% от акциите й и ще използва платформата за дигитална търговия

3153 прочитания

Reuters

© Reuters


Британският доставчик на технологии за онлайн търговия Ocado навлиза на американския пазар. Компанията подписа споразумение с водещата ритейл верига Kroger. Според него щатската компания ще купи 5% от Ocado за 183 млн. паунда и ще може да използва технологията й в САЩ. През февруари Ocado обяви, че си е поставила за цел да се трансформира от онлайн търговец на дребно в доставчик на технологии, продаващ роботизирани складове и платформи за дигитална търговия на други търговци на дребно. Компанията има и цялостно облачно решение - Ocado Smart Platform (OSP), за автоматизирани складове, изпълнение на поръчките и доставки, което предлага на големите глобални вериги. Британската компания има и развоен център в България, където работят IT специалисти, отговарящи за софтуерната инфраструктура на компанията.

Партньорство

Сделката дава право на Kroger да използва технологията на Ocado за доставка на храни и други видове стоки на американския пазар, като в замяна на това двете страни ще се договорят за "месечни такси за ексклузивност и консултации". След новината акциите на Ocado скочиха с внушителните 70% и в четвъртък достигнаха 968 пенса на брой. Партньорството с Kroger е поредното, което компанията сключи през последните месеци, макар че се породиха съмнения, че промяната на фокуса ще се отрази на печалбата й.

По-рано този месец Ocado сключи сделка и с шведската верига супермаркети ICA, след като по-рано беше сключила споразумения с канадската Sobeys и с френската Groupe Casino. "Насочихме своя технологичен бизнес към растеж и получихме важно потвърждение на бизнес модела си чрез най-новите ни партньорства. Гледайки в бъдещето, ние сме уверени, че ще можем да направим по-нататъшни сделки", коментира тогава главният изпълнителен директор Тим Щайнер.

Условия и перспектива

Kroger и Ocado "вече работят върху създаването на първите си три сайта през 2018 г. и за създаването на нови автоматизирани складове в САЩ", като "целта им е да създадат общо 20 за първите три години от споразумението".

Главният изпълнителен директор на американската компания – Родни Макмълън, заявява, че партньорството ще ускори развитието на пазара, като "промени поведението на клиентите, консумиращи хранителни продукти, понеже ще се създаде стойност за потребителите и акционерите".

"Като работим по условията от сделката с Kroger в следващите месеци, ще подготвим бизнеса за трансформация, като преструктурираме хранителната индустрия в САЩ за няколко години", добавя Тим Щайнер.

Британският доставчик на технологии за онлайн търговия Ocado навлиза на американския пазар. Компанията подписа споразумение с водещата ритейл верига Kroger. Според него щатската компания ще купи 5% от Ocado за 183 млн. паунда и ще може да използва технологията й в САЩ. През февруари Ocado обяви, че си е поставила за цел да се трансформира от онлайн търговец на дребно в доставчик на технологии, продаващ роботизирани складове и платформи за дигитална търговия на други търговци на дребно. Компанията има и цялостно облачно решение - Ocado Smart Platform (OSP), за автоматизирани складове, изпълнение на поръчките и доставки, което предлага на големите глобални вериги. Британската компания има и развоен център в България, където работят IT специалисти, отговарящи за софтуерната инфраструктура на компанията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Сладка зона

Сладка зона

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK