С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 30 май 2018, 13:16, 3546 прочитания

Производителите на уиски очакват "глобална жажда" за напитката

Бизнесът със скоч се разраства, но въпреки това остава непредвидим и опасен за инвеститорите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Бизнесът с дестилация на скоч уиски е сред най-рисковите. Рязкото движение в търсенето на напитката наподобява това на криптовалутите, а производителите често нямат време да се адаптират и движат бизнеса на изпарения.

В Шотландия скоч се произвежда от XVIII век, като сега е един от центровете на индустрията. Културната традиция поддържа бизнеса семеен независимо от размерите на компанията.


Големият местен бизнес

През 2013 г. един от водещите производители в Глазгоу - Edrington, подготвя планове и 140 млн. паунда за нова дестилерия. Точно тогава и пазарът е наситен, а конкуренцията висока. През 2017 износът на скоч се покачи с 9% до рекордните 4.36 млрд. паунда. Повечето ветерани като изпълнителния директор на Edrington, Иън Крул, твърдят, че пазарът ще става все по-голям, а "голямата жажда за скоч" е неизбежна.

Не много отдавна и най-голямата компания в сектора, Diageo, обяви, че ще инвестира 150 млн. паунда за три години в туристически атракции, свързани със скоч. Допълнителни 35 млн. паунда ще бъдат вложени от компанията в реновирането и отварянето на стари дестилерии, които ще имат собствени центрове за посещения.



Според данни от Асоциацията за скоч уиски (АСУ) в Шотландия са отворили 15 фабрики за скоч през последните пет години. Седем от тях са започнали работа в последните 12 месеца, като се очакват поне още 20 в близките няколко години.

Въпреки възхода на пазара всички производители си спомнят големия спад от 2013 г. Тогава много дестилерии изпитаха огромни проблеми заради слабото търсене, което доведе до затварянето на много от тях.

Китайският ефект

Един от големите проблеми за индустрията в момента не идва от Шотландия, а от антикорупционните движения в Китай. През март в Китай беше създадена нова агенция, която държи всеки член на Комунистическата партия под надзор. Една от целите на агенцията е да разследва всеки член, който получава скъпи подаръци (като отлежал скоч например) от хора извън партията.

Въпреки това производителите на скоч са обнадеждени от разрастващата се средна класа в Китай. Надеждите им са, че търсенето на напитката ще стане по-масово, което ще компенсира проблема с антикорупционните мерки. От АСУ също признават, че настоящият ръст на пазара вероятно се дължи на ниската цена на британския паунд, което допълнително увеличава износа.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Алтерко" планира да набере до 9 млн. лв. от борсата "Алтерко" планира да набере до 9 млн. лв. от борсата

IT компанията увеличава капитала си с 3 млн. акции при емисионна цена от 3 лв.

28 яну 2020, 983 прочитания

Пожарите в Австралия засягат изненадващо слабо бизнеса Пожарите в Австралия засягат изненадващо слабо бизнеса

Това не спира мениджърите да се подготвят за следващото неизбежно бедствие

27 яну 2020, 942 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Пазари" Затваряне
Турската лира се стабилизира след реакцията на централната банка

Лирата повиши цената си спрямо долара с близо 3% след обявяването на новините

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия отдаден на каузата ресторант у нас

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10