С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
21 авг 2018, 11:24, 2275 прочитания

Тръмп иска компаниите на Уолстрийт да публикуват отчети само два пъти годишно

Американският президент смята, че това ще стимулира бизнеса, но анализатори опонират, че така ще се намали прозрачността

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Илън Мъск се отказа да сваля Tesla от борсата

Той се е консултирал с малки и големи акционери за решението си компанията да остане публична

26 авг 2018

Ликвидността на глобалните пазари се свива

Прекият резултат от това е понижаване цената на златото въпреки нарасналата геополитическа несигурност

23 авг 2018

Борсовият регулатор в САЩ започна официално разследване срещу Мъск и Tesla

Комисията започва формална проверка, защото има основание да смята, че има нарушение на закона и интересите на инвеститорите са нарушени

16 авг 2018

Борсовият регулатор в САЩ започва проверка на Tesla

Комисията по ценни книжа пита защо съобщението на Илън Мъск е било направено в Twitter

9 авг 2018

Борсите в сезона на отчетите

Публичните компании в САЩ и по света започват да публикуват финансовите си доклади за третото тримесечие и те ще са под знака на търговската война

6 юли 2018

Комисията за ценни книжа и борси в САЩ няма да контролира Ethereum

Това отваря възможностите за пускането на фючърси върху втората по популяност дигитална валута

17 юни 2018

Инвестиционните банки са се съвзели въпреки стриктните следкризисни мерки

Според финансовите институции действащите закони са основна причина за ниската възвръщаемост

14 юни 2018

Федералният резерв отменя ключови банкови регулации

Политиката е поредна победа за президента Тръмп

7 юни 2018

Комисията за ценни книжа и борси в САЩ създаде фалшива криптовалута

Целта е да се покаже на потребителите колко лесно се правят измами в интернет

17 май 2018
Американският президент Доналд Тръмп настоява американските компании да обявяват финансовите си резултати само два пъти в годината вместо сегашните четири, пише The Guardian.

В момента SEC изисква от листнатите на борсата американски компании да публикуват финансови отчети за тримесечие и на година, така че инвеститорите да бъдат информирани за финансовото им състояние. Тримесечното отчитане от страна на публичните дружества отдавна е крайъгълен камък на капиталовите пазари в САЩ. Тръмп е поискал от Комисията за ценни книжа и борси (SEC) да обмисли отказа от тримесечното отчитане – практика, критикувана от много компании от двете страни на Атлантическия океан. Това ще подобри "гъвкавостта и ще спести пари", смята американският президент. Подобна е практиката в ЕС, но повечето европейски компании предпочитат да правят това четири пъти заради изискванията на инвеститорите и двойното им листване в САЩ.

Предимствата

Според Тръмп преминаването към публично представяне на резултатите два пъти годишно ще намали разходите и ще бъде полезно за бизнеса. С това предложение той цели да намали бюрокрацията, която според него е отговорна за спада на броя компании, листнати на борсата през последните две десетилетия. Председателят на SEC Джей Клейтън каза, че увеличаването на броя на публичните дружества и първоначалното публично предлагане на компаниите са сред неговите най-важни приоритети. Финансовият анализатор обаче е независим орган и не е ясно дали ще се съобрази с препоръката на Тръмп.

Някои анализатори смятат, че намаляването на честотата на финансовите отчети до два пъти в годината вероятно може да намали прекаления фокус върху краткосрочните резултати на листнатите на борсата компании.



Главният изпълнителен директор на Unilever Пол Полман се отказа от тримесечното отчитане, когато пое компанията през 2009 г. Той каза на инвеститорите, че "плановете на Unilever са дългосрочни и че ако те не са съгласни с неговия ход, трябва да вложат парите си другаде".

Основателят на Tesla Илън Мъск критикува краткосрочната визия на анализатори и инвеститори. По-рано този месец той обясни, че планира да направи компанията непублична предимно заради натиска върху нея да взема решения, "които може да изглеждат правилни за конкретното тримесечие, но не е задължително да са такива в дългосрочен план".

Главният изпълнителен директор на JP Morgan Джейми Димон и Уорън Бъфет, собственикът на Berkshire Hathaway, заявиха по-рано тази година, че компаниите трябва да спрат да публикуват тримесечни прогнози за приходите, защото това поставя твърде голяма тежест върху постигането на краткосрочни цели. Въпреки това те казаха, че тримесечните отчети трябва да останат, защото правят компаниите отговорни пред обществеността.

Критиките

Тримесечното отчитане е част от корпоративния живот на САЩ от Голямата депресия. Според някои анализатори предложението за отказ от него не е добро, защото "инвеститорите няма да са наясно какво се случва за дълги периоди от време". Идеята компаниите да обявяват резултати си по-рядко не е нова, а основното притеснение, свързано с нея, е фактът, че този ход може да направи пазарите по-непрозрачни.

"Ако намалите прозрачността, включително честотата на отчетите, вероятно ще увеличите несигурността, която е враг на инвеститорите", казва Робърт Филипс, директор на Per Sterling Capital Management.

"Ако давате на инвеститорите по-малко информация какво се случва, има риск от инжектиране на волатилност в цените на акциите, защото така те нямат точни указания", коментира Стан Шипли от Evercore ISI. "По-вероятно е да изненадате инвеститорите, когато обявявате резултатите си само два пъти в годината вместо на тримесечие", добави той.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Новите санкции срещу Иран вдигнаха цените на петрола до 4-годишен връх Новите санкции срещу Иран вдигнаха цените на петрола до 4-годишен връх

Брентът удари 82 долара за барел, след като Русия и Саудитска Арабия решиха да не увеличават износа

25 сеп 2018, 703 прочитания

Goldman изпревари Citigroup и е втората по големина инвестиционна банка Goldman изпревари Citigroup и е втората по големина инвестиционна банка

JPMorgan остава лидер по приходи за осма поредна година

25 сеп 2018, 759 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

Какво да правим с визитките след GDPR

За да използвате по какъвто и да е начин данните на бизнес партньорите си, трябва да имате правно основание - съгласие или легитимен интерес - за обработването на тези данни и трябва да предоставите на лицето определена информация

Пет минути със ... Алесандро Салерно

Алесандро Салерно - мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB и финалист в последното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018 на "Капитал" и "Кариери"

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Пазари" Затваряне
Критики на американския президент към Фед удариха долара

Доналд Тръмп не е съгласен с високите лихви и смята, че Китай и еврозоната манипулират валутите си

Пазарът на занаятчийска бира е малък, но с потенциал

Все повече ентусиасти започват свой бизнес, рисковете обаче не са малко, както и възможностите

#ДжиПиГейт - обръчът от консултанти, оценители и изпълнители в действие

Мрежа от свързани хора и фирми подготвя, оценява и изпълнява обществени поръчки, свързани с еврофондовете

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Led Zeppelin на 50

През октомври излиза фотоалбум с непубликувани досега снимки от историята на групата (1968-1980 г.)

20 въпроса: Мартин Колев

Дебютната пиеса на създателя на "Софийски магьосници" прави премиера тази есен

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Германската Leoni започва инвестиция за 32 млн. евро в Плевен, нова фабрика за ловно оръжие в Габрово, кои са най-големите търговци на дрехи и обувки

Емисия

DAILY @7AM // 26.09.2018 Прочетете