С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
21 авг 2018, 11:24, 3389 прочитания

Тръмп иска компаниите на Уолстрийт да публикуват отчети само два пъти годишно

Американският президент смята, че това ще стимулира бизнеса, но анализатори опонират, че така ще се намали прозрачността

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американският президент Доналд Тръмп настоява американските компании да обявяват финансовите си резултати само два пъти в годината вместо сегашните четири, пише The Guardian.

В момента SEC изисква от листнатите на борсата американски компании да публикуват финансови отчети за тримесечие и на година, така че инвеститорите да бъдат информирани за финансовото им състояние. Тримесечното отчитане от страна на публичните дружества отдавна е крайъгълен камък на капиталовите пазари в САЩ. Тръмп е поискал от Комисията за ценни книжа и борси (SEC) да обмисли отказа от тримесечното отчитане – практика, критикувана от много компании от двете страни на Атлантическия океан. Това ще подобри "гъвкавостта и ще спести пари", смята американският президент. Подобна е практиката в ЕС, но повечето европейски компании предпочитат да правят това четири пъти заради изискванията на инвеститорите и двойното им листване в САЩ.


Предимствата

Според Тръмп преминаването към публично представяне на резултатите два пъти годишно ще намали разходите и ще бъде полезно за бизнеса. С това предложение той цели да намали бюрокрацията, която според него е отговорна за спада на броя компании, листнати на борсата през последните две десетилетия. Председателят на SEC Джей Клейтън каза, че увеличаването на броя на публичните дружества и първоначалното публично предлагане на компаниите са сред неговите най-важни приоритети. Финансовият анализатор обаче е независим орган и не е ясно дали ще се съобрази с препоръката на Тръмп.

Някои анализатори смятат, че намаляването на честотата на финансовите отчети до два пъти в годината вероятно може да намали прекаления фокус върху краткосрочните резултати на листнатите на борсата компании.



Главният изпълнителен директор на Unilever Пол Полман се отказа от тримесечното отчитане, когато пое компанията през 2009 г. Той каза на инвеститорите, че "плановете на Unilever са дългосрочни и че ако те не са съгласни с неговия ход, трябва да вложат парите си другаде".

Основателят на Tesla Илън Мъск критикува краткосрочната визия на анализатори и инвеститори. По-рано този месец той обясни, че планира да направи компанията непублична предимно заради натиска върху нея да взема решения, "които може да изглеждат правилни за конкретното тримесечие, но не е задължително да са такива в дългосрочен план".

Главният изпълнителен директор на JP Morgan Джейми Димон и Уорън Бъфет, собственикът на Berkshire Hathaway, заявиха по-рано тази година, че компаниите трябва да спрат да публикуват тримесечни прогнози за приходите, защото това поставя твърде голяма тежест върху постигането на краткосрочни цели. Въпреки това те казаха, че тримесечните отчети трябва да останат, защото правят компаниите отговорни пред обществеността.

Критиките

Тримесечното отчитане е част от корпоративния живот на САЩ от Голямата депресия. Според някои анализатори предложението за отказ от него не е добро, защото "инвеститорите няма да са наясно какво се случва за дълги периоди от време". Идеята компаниите да обявяват резултати си по-рядко не е нова, а основното притеснение, свързано с нея, е фактът, че този ход може да направи пазарите по-непрозрачни.

"Ако намалите прозрачността, включително честотата на отчетите, вероятно ще увеличите несигурността, която е враг на инвеститорите", казва Робърт Филипс, директор на Per Sterling Capital Management.

"Ако давате на инвеститорите по-малко информация какво се случва, има риск от инжектиране на волатилност в цените на акциите, защото така те нямат точни указания", коментира Стан Шипли от Evercore ISI. "По-вероятно е да изненадате инвеститорите, когато обявявате резултатите си само два пъти в годината вместо на тримесечие", добави той.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Алтерко" планира да набере до 9 млн. лв. от борсата "Алтерко" планира да набере до 9 млн. лв. от борсата

IT компанията увеличава капитала си с 3 млн. акции при емисионна цена от 3 лв.

28 яну 2020, 993 прочитания

Пожарите в Австралия засягат изненадващо слабо бизнеса Пожарите в Австралия засягат изненадващо слабо бизнеса

Това не спира мениджърите да се подготвят за следващото неизбежно бедствие

27 яну 2020, 942 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Пазари" Затваряне
Критики на американския президент към Фед удариха долара

Доналд Тръмп не е съгласен с високите лихви и смята, че Китай и еврозоната манипулират валутите си

Още от Капитал
Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

И твойто СУПТО също

Данъчната Наредба Н-18 засегна почти всяка компания в България, като създаде изключително сложна, неясна и скъпа за прилагане регулация. Скоро тя влиза в сила, а хаосът може да се избегне с повече разяснения, а не репресии

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия отдаден на каузата ресторант у нас

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10