С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
5 сеп 2018, 12:39, 1988 прочитания

Китай ограничава възможността за инвестиции в автомобилния сектор

Причината е прекомерният капацитет в индустрията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Първият електрически модел на Nissan от завода в Китай излезе на пазара

Sylghy Zero Emission се предлага на достъпна цена и е комбинация от Nissan Leaf и най-продавания седан в Китай

29 авг 2018

Tesla инвестира 5 млрд. долара в завод в Китай

Търговската война мотивира електропроизводителя да се наложи на най-големия автомобилен пазар в света

1 авг 2018

BMW вдига цените на автомобилите в Китай заради търговската война

Спортните модели X5 и X6 ще поскъпнат с 4% и 7%

31 юли 2018

Magna и BJEV ще произвеждат съвместно нов вид електромобили в Китай

Компаниите създават два нови джойнт венчъра, като производството на елекрически коли ще започне преди 2020 г.

20 юни 2018

Nissan се насочва към нови пазари след драстичен спад на продажбите в САЩ

Японският автомобилен производител се ориентира към Китай и Близкия изток

14 юни 2018

Toyota ще продава електромобили в Китай под бранда на GAC

Целта на японската компания е да изпълни предстоящите квоти за продукцията на електрически коли в страната

19 май 2018

Китай обмисля да намали вносните мита за автомобили наполовина

Това ще облагодетелства луксозните автопроизводители

30 апр 2018

Хората постепенно ще свикнат с автономните коли

Петер Шварценбауер от борда на директорите на BMW Group

5 апр 2018

Китайската Geely купува малък дял в Daimler

От Geely се надяват да получат достъп до електрическите разработки на Daimler

13 фев 2018
Автомобилни производители в Китай са обезпокоени от предложените правителствени ограничения за инвестиции в нови мощности и начините, по които Пекин се опитва да консолидира сектора чрез сливания и стратегически сътрудничества, съобщава Reuters.

Поради прекомерния капацитет в индустрията правителствената комисия готви нови правила за инвестиции. Въпреки това поради голямата конкуренция за привличане на инвестиции от китайските провинции е възможно те да бъдат заобиколени.

Регулацията

Националната комисия за развитие и реформи в Китай иска да ограничи начините, по които производителите на автомобили могат да инвестират в нов капацитет за производство на бензинови и електрически автомобили. С предложения проект комисията се стреми да се справи с излишъка от капацитет в производството на автомобили.

За да могат да строят нови заводи, компаниите ще трябва да инвестират над средното за сектора в развойна дейност, да поемат ангажименти за екологични автомобили и износ. Индустрията е притеснена от новите изисквания, защото много малко производители ще могат да ги изпълнят.



"По същество това означава без повече нови заводи. Правителството иска да използваме съществуващия пълен капацитет на предприятията, за да разширим производството си", казва изпълнителен директор на компания в Китай, който е пожелал името му да не се споменава.

Предложените нови правила ще повлияят и на компании като японските Toyota Motor и Nissan Motor и на местната Geely, които увеличават пазарния си дял в Китай и се стремят да инвестират в разширение на капацитета.

Комисията иска да се справи с проблема с прекомерния капацитет, който и е валиден и за редица други индустрии в Китай - от производството на соларни панели до стомана и корабостроене. Според източници от автомобилния сектор промените целят да се стимулира консолидация на компаниите.

Повече от необходимото

Според проучване на консултантската компания PwC от 2017 г. една трета от общия капацитет на Китай през 2018 г. - 14 млн. от 42.8 млн. автомобила годишно, се оценява като неизползвана. Секторът се разви бързо през последните години благодарение на щедрите субсидии от правителството, както и на конкуренцията между провинциите за създаването на работни места.

Според PwC в Китай има около 80 автомобилни групи и повече от 180 компании за сглобяване на коли, но много от тях не работят активно. Сега, след като растежът в продажбите се забавя и се появяват нови компании за електрически автомобили, се очаква по-неефективните производители да изпаднат от пазара.

Предложената политика се опитва да "насърчи предприятията да се извършват сливания, преструктуриране и стратегически сътрудничества чрез капиталови инвестиции, така че да организират съвместно производството си и да повишат концентрацията на промишлеността".

"Най-голямата ни грижа е, че предложената нова политика поставя пречки за здравословното и естествено развитие на индустрията", заявяват от една от чуждестранните компании в страната. "Това ни лишава от свободата да правим бизнес планове и инвестиции без чужда намеса."

Конкурентният сектор

Според представител от правителството в сектора навлиза прекалено много капитал, очаквайки перспективите за дългосрочен растеж. "Но като се има предвид всеизвестният исторически модел на възхода и срива, държавата трябва да попречи на инвестициите да излязат извън контрол, да предотврати сляпото производство и да насърчи висококачественото развитие", обяснява той.

Според източници от сектора обаче голямата конкуренция между градове и провинции за привличане на инвестиции ще доведе до заобикаляне на новите регулации. Провинциалните власти дават приоритет на привличането на нови инвестиции и в този процес ще намерят начини да се игнорират новите правила.

Директор от индустрията заяви, че разбира искането на правителството да увеличи използването на съществуващия капацитет, но реалността е "много по-сложна". "Компаниите искат да инвестират свободно и без ограничения", завършва той.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Отворено общество" съди Унгария за пакета "Стоп Сорос" 1 "Отворено общество" съди Унгария за пакета "Стоп Сорос"

Жалбите са пред Европейския съд за правата на човека в Страсбург и пред унгарския Конституционен съд

24 сеп 2018, 2584 прочитания

ЕС ще преговаря с Египет за ограничаване на миграцията през Средиземно море 1 ЕС ще преговаря с Египет за ограничаване на миграцията през Средиземно море

В замяна могат да се предоставят финансова помощ, икономическо партньорство и инвестиции от европейски компании

24 сеп 2018, 650 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
ЕС има големи пропуски в борбата срещу прането на пари

Нов доклад показва слабостите на институциите в Брюксел и в страните от общността

Този филм е заснет с част от вашите данъци

Кино индустрията почти сигурно ще получи исканите от години финансови стимули от държавата

Пазарът на занаятчийска бира е малък, но с потенциал

Все повече ентусиасти започват свой бизнес, рисковете обаче не са малко, както и възможностите

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

20 въпроса: Мартин Колев

Дебютната пиеса на създателя на "Софийски магьосници" прави премиера тази есен

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Арест в САЩ за пране на 400 млн. долара от OneCoin, шведската Stillfront купува "Империя онлайн" за 10 млн. евро

Емисия

DAILY @7AM // 25.09.2018 Прочетете