С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
5 сеп 2018, 12:39, 2732 прочитания

Китай ограничава възможността за инвестиции в автомобилния сектор

Причината е прекомерният капацитет в индустрията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Автомобилни производители в Китай са обезпокоени от предложените правителствени ограничения за инвестиции в нови мощности и начините, по които Пекин се опитва да консолидира сектора чрез сливания и стратегически сътрудничества, съобщава Reuters.

Поради прекомерния капацитет в индустрията правителствената комисия готви нови правила за инвестиции. Въпреки това поради голямата конкуренция за привличане на инвестиции от китайските провинции е възможно те да бъдат заобиколени.


Регулацията

Националната комисия за развитие и реформи в Китай иска да ограничи начините, по които производителите на автомобили могат да инвестират в нов капацитет за производство на бензинови и електрически автомобили. С предложения проект комисията се стреми да се справи с излишъка от капацитет в производството на автомобили.

За да могат да строят нови заводи, компаниите ще трябва да инвестират над средното за сектора в развойна дейност, да поемат ангажименти за екологични автомобили и износ. Индустрията е притеснена от новите изисквания, защото много малко производители ще могат да ги изпълнят.



"По същество това означава без повече нови заводи. Правителството иска да използваме съществуващия пълен капацитет на предприятията, за да разширим производството си", казва изпълнителен директор на компания в Китай, който е пожелал името му да не се споменава.

Предложените нови правила ще повлияят и на компании като японските Toyota Motor и Nissan Motor и на местната Geely, които увеличават пазарния си дял в Китай и се стремят да инвестират в разширение на капацитета.

Комисията иска да се справи с проблема с прекомерния капацитет, който и е валиден и за редица други индустрии в Китай - от производството на соларни панели до стомана и корабостроене. Според източници от автомобилния сектор промените целят да се стимулира консолидация на компаниите.

Повече от необходимото

Според проучване на консултантската компания PwC от 2017 г. една трета от общия капацитет на Китай през 2018 г. - 14 млн. от 42.8 млн. автомобила годишно, се оценява като неизползвана. Секторът се разви бързо през последните години благодарение на щедрите субсидии от правителството, както и на конкуренцията между провинциите за създаването на работни места.

Според PwC в Китай има около 80 автомобилни групи и повече от 180 компании за сглобяване на коли, но много от тях не работят активно. Сега, след като растежът в продажбите се забавя и се появяват нови компании за електрически автомобили, се очаква по-неефективните производители да изпаднат от пазара.

Предложената политика се опитва да "насърчи предприятията да се извършват сливания, преструктуриране и стратегически сътрудничества чрез капиталови инвестиции, така че да организират съвместно производството си и да повишат концентрацията на промишлеността".

"Най-голямата ни грижа е, че предложената нова политика поставя пречки за здравословното и естествено развитие на индустрията", заявяват от една от чуждестранните компании в страната. "Това ни лишава от свободата да правим бизнес планове и инвестиции без чужда намеса."

Конкурентният сектор

Според представител от правителството в сектора навлиза прекалено много капитал, очаквайки перспективите за дългосрочен растеж. "Но като се има предвид всеизвестният исторически модел на възхода и срива, държавата трябва да попречи на инвестициите да излязат извън контрол, да предотврати сляпото производство и да насърчи висококачественото развитие", обяснява той.

Според източници от сектора обаче голямата конкуренция между градове и провинции за привличане на инвестиции ще доведе до заобикаляне на новите регулации. Провинциалните власти дават приоритет на привличането на нови инвестиции и в този процес ще намерят начини да се игнорират новите правила.

Директор от индустрията заяви, че разбира искането на правителството да увеличи използването на съществуващия капацитет, но реалността е "много по-сложна". "Компаниите искат да инвестират свободно и без ограничения", завършва той.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Борис Джонсън се цели в премиерския пост, но опонентите му се обединяват срещу него Борис Джонсън се цели в премиерския пост, но опонентите му се обединяват срещу него

Потенциална победа на водещия Brexiter ще промени политическите сметки както в британския парламент, така и в ЕС

18 юни 2019, 702 прочитания

Американски компании лобират за олекотяване на забраната на Huawei Американски компании лобират за олекотяване на забраната на Huawei

Производителите на чипове са най-активни в опитите да повлияят на Вашингтон

18 юни 2019, 948 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
ЕС има големи пропуски в борбата срещу прането на пари

Нов доклад показва слабостите на институциите в Брюксел и в страните от общността

Garitage Park и казахските милиони

Големият имотен проект в София е собственост семейството на Аслан Мусин, който до 2012 г. е считан за дясна ръка на Назарбаев

Изборите: Технология на подчинението

Резервът от зависими гласове, който ГЕРБ и ДПС си осигуряват в малките населени места и ромските махали, може да превърне всеки вот в свирен мач

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Кино: "Момиче"

Млада балерина е родена момче и се бори с това

Ядрен резонанс: на какво се дължи безпрецедентният успех на сериала "Чернобил"

Сериалът е смразяващо актуален днес, когато темата за размитите граници между истинно и лъжливо вълнуват обществото