С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
5 сеп 2018, 12:39, 1727 прочитания

Китай ограничава възможността за инвестиции в автомобилния сектор

Причината е прекомерният капацитет в индустрията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Първият електрически модел на Nissan от завода в Китай излезе на пазара

Sylghy Zero Emission се предлага на достъпна цена и е комбинация от Nissan Leaf и най-продавания седан в Китай

29 авг 2018

Tesla инвестира 5 млрд. долара в завод в Китай

Търговската война мотивира електропроизводителя да се наложи на най-големия автомобилен пазар в света

1 авг 2018

BMW вдига цените на автомобилите в Китай заради търговската война

Спортните модели X5 и X6 ще поскъпнат с 4% и 7%

31 юли 2018

Magna и BJEV ще произвеждат съвместно нов вид електромобили в Китай

Компаниите създават два нови джойнт венчъра, като производството на елекрически коли ще започне преди 2020 г.

20 юни 2018

Nissan се насочва към нови пазари след драстичен спад на продажбите в САЩ

Японският автомобилен производител се ориентира към Китай и Близкия изток

14 юни 2018

Toyota ще продава електромобили в Китай под бранда на GAC

Целта на японската компания е да изпълни предстоящите квоти за продукцията на електрически коли в страната

19 май 2018

Китай обмисля да намали вносните мита за автомобили наполовина

Това ще облагодетелства луксозните автопроизводители

30 апр 2018

Хората постепенно ще свикнат с автономните коли

Петер Шварценбауер от борда на директорите на BMW Group

5 апр 2018

Китайската Geely купува малък дял в Daimler

От Geely се надяват да получат достъп до електрическите разработки на Daimler

13 фев 2018
Автомобилни производители в Китай са обезпокоени от предложените правителствени ограничения за инвестиции в нови мощности и начините, по които Пекин се опитва да консолидира сектора чрез сливания и стратегически сътрудничества, съобщава Reuters.

Поради прекомерния капацитет в индустрията правителствената комисия готви нови правила за инвестиции. Въпреки това поради голямата конкуренция за привличане на инвестиции от китайските провинции е възможно те да бъдат заобиколени.

Регулацията

Националната комисия за развитие и реформи в Китай иска да ограничи начините, по които производителите на автомобили могат да инвестират в нов капацитет за производство на бензинови и електрически автомобили. С предложения проект комисията се стреми да се справи с излишъка от капацитет в производството на автомобили.

За да могат да строят нови заводи, компаниите ще трябва да инвестират над средното за сектора в развойна дейност, да поемат ангажименти за екологични автомобили и износ. Индустрията е притеснена от новите изисквания, защото много малко производители ще могат да ги изпълнят.



"По същество това означава без повече нови заводи. Правителството иска да използваме съществуващия пълен капацитет на предприятията, за да разширим производството си", казва изпълнителен директор на компания в Китай, който е пожелал името му да не се споменава.

Предложените нови правила ще повлияят и на компании като японските Toyota Motor и Nissan Motor и на местната Geely, които увеличават пазарния си дял в Китай и се стремят да инвестират в разширение на капацитета.

Комисията иска да се справи с проблема с прекомерния капацитет, който и е валиден и за редица други индустрии в Китай - от производството на соларни панели до стомана и корабостроене. Според източници от автомобилния сектор промените целят да се стимулира консолидация на компаниите.

Повече от необходимото

Според проучване на консултантската компания PwC от 2017 г. една трета от общия капацитет на Китай през 2018 г. - 14 млн. от 42.8 млн. автомобила годишно, се оценява като неизползвана. Секторът се разви бързо през последните години благодарение на щедрите субсидии от правителството, както и на конкуренцията между провинциите за създаването на работни места.

Според PwC в Китай има около 80 автомобилни групи и повече от 180 компании за сглобяване на коли, но много от тях не работят активно. Сега, след като растежът в продажбите се забавя и се появяват нови компании за електрически автомобили, се очаква по-неефективните производители да изпаднат от пазара.

Предложената политика се опитва да "насърчи предприятията да се извършват сливания, преструктуриране и стратегически сътрудничества чрез капиталови инвестиции, така че да организират съвместно производството си и да повишат концентрацията на промишлеността".

"Най-голямата ни грижа е, че предложената нова политика поставя пречки за здравословното и естествено развитие на индустрията", заявяват от една от чуждестранните компании в страната. "Това ни лишава от свободата да правим бизнес планове и инвестиции без чужда намеса."

Конкурентният сектор

Според представител от правителството в сектора навлиза прекалено много капитал, очаквайки перспективите за дългосрочен растеж. "Но като се има предвид всеизвестният исторически модел на възхода и срива, държавата трябва да попречи на инвестициите да излязат извън контрол, да предотврати сляпото производство и да насърчи висококачественото развитие", обяснява той.

Според източници от сектора обаче голямата конкуренция между градове и провинции за привличане на инвестиции ще доведе до заобикаляне на новите регулации. Провинциалните власти дават приоритет на привличането на нови инвестиции и в този процес ще намерят начини да се игнорират новите правила.

Директор от индустрията заяви, че разбира искането на правителството да увеличи използването на съществуващия капацитет, но реалността е "много по-сложна". "Компаниите искат да инвестират свободно и без ограничения", завършва той.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Ирландия си възстанови над 14 млрд. евро несъбрани данъци от Apple, но няма да ги ползва Ирландия си възстанови над 14 млрд. евро несъбрани данъци от Apple, но няма да ги ползва

Дъблин продължава да брани данъчния си режим, подпомагащ инвестициите

19 сеп 2018, 2394 прочитания

ЕС представи плана си за модернизация на Световната търговска организация ЕС представи плана си за модернизация на Световната търговска организация

Това се случва на фона на натиска от САЩ за промяна

19 сеп 2018, 738 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
ЕС има големи пропуски в борбата срещу прането на пари

Нов доклад показва слабостите на институциите в Брюксел и в страните от общността

Петя Аврамова и нейните покровители

Най-голямата гордост на кандидат-министъра на регионалното развитие са два спорни проекта - водният цикъл на Враца и пещерата "Леденика"

Нов телевизионен сезон без изненади

Доминацията на развлекателния жанр в сектора продължава

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Книга: Уилям Фокнър - "Докато лежах и умирах"

Една от класиките на американската литература се появява за първи път на български език

Среща на халите

Най-интересното от третото издание на квАРТал (14-16 септември)

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 37

Капитал

Брой 37 // 15.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Швейцарската Lem разшири софийския си завод, складът гигант на "Юск" е почти готов, кои са най-големите земеделски компании

Емисия

DAILY @7AM // 20.09.2018 Прочетете