С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 сеп 2018, 10:57, 4345 прочитания

Търговската война между САЩ и Китай кара компаниите да преосмислят веригите за доставки

Други азиатски икономики може да спечелят от промяната, докато американският потребител ще загуби

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Китай се опитва да привлече повече чуждестранни инвеститори с данъчни облекчения

Така Пекин се опитва да компенсира негативните ефекти от търговската война

3 окт 2018

Китай присвоява технологии на американски компании

Тактиките на Пекин включват натиск върху американските партньори в съвместни начинания

1 окт 2018

Най-големите американски компании направиха коалиция срещу Тръмп заради митата

Exxon Mobil, Chevron, Microsoft, Alphabet, Apple, Amazon, Walmart и други смятат, че търговската война е пагубна

12 сеп 2018

Американски технологични компании с последен опит да спрат митата върху китайския внос

Cisco, Dell, Hewlett Packard Enterprise и Juniper Networks предупредиха, че мерките на Тръмп ще навредят на американския потребител

8 сеп 2018

Ще се превърне ли NAFTA в поредния успех на Тръмп

Макар промените в споразумението да са козметични, президентът може да го използва в кампанията за междинните избори

30 авг 2018

САЩ и Китай си размениха нови мита, няма изглед за сделка

От началото на търговския спор досега са обмитени стоки за 100 млрд. долара

23 авг 2018

Норвежкият суверенен фонд се бори с тежестта на търговската война

През второто тримесечие печалбата му е 20 млрд. долара, но бъдещата възвращаемост е под въпрос

22 авг 2018

Китайски компании обмислят да преместят част от производството си в Югоизточна Азия

Несигурността около влошените търговски отношения със САЩ подтикват производителите към релокация

9 авг 2018

Неефективна ли е Световната търговска организация

Световната търговска организация се основава на идеята, че икономическите практики в различните нации в крайна сметка ще се сближат

8 авг 2018

Как Китай може да спечели търговския конфликт със САЩ

Пекин не може дълго да отговаря на американските мита, но това не е единственият начин да навреди на Вашингтон

6 авг 2018

САЩ притискат Китай с по-високи мита, за да рестартират преговорите

Тръмп заплаши следващите мита върху китайски внос за 200 млрд. долара да са 25% вместо обявените 10%

1 авг 2018

САЩ отпускат 12 млрд. долара на земеделците, засегнати от търговската война

Търговската политика на Тръмп предизвика нежелан обратен ефект

25 юли 2018

Икономиката на Китай се забавя, преди търговската война със САЩ да има ефект

Ръстът на БВП през второто тримесечие достига най-ниската стойност от 2016 г. насам

16 юли 2018

Търговската война започва да тежи на германските автопроизводители

Китай увеличи митата при внос на коли от САЩ и това заплашва едни от най-известните брандове

16 юли 2018
Ескалиращата търговска война между САЩ и Китай принуждава производителите в азиатската страна и техните американски клиенти да преосмислят сложните и обширни вериги за доставки, които обединяват двете най-големи икономики в света.

Steve Madden пренасочва производството на чанти в Камбоджа, Techtronic Industries се премества във Виетнам, а Flex ще се опита да прави озвучителни уредби в нови производствени центрове от Мексико до Малайзия. Това са само част от промените, които много компании обмислят да направят, за да избегнат рисковете и разходите от търговската война, пише Financial Times. Евтината работна ръка в други азиатски страни като Виетнам привлича много инвестиции, въпреки че Китай все още запазва своята доминираща роля.


Администрацията на Тръмп досега е наложила 25% мита на китайски промишлени стоки на стойност 50 млрд. долара и обмисля да въведе подобни тарифи на китайски износ в размер на 200 млрд. Целта на действията е да се накаже Пекин за "нелоялните търговски практики", които включват принудителния трансфер на технологии и кражба на интелектуална собственост.

Все пак повечето потребителски стоки са изключени от тарифните списъци, за да се намалят проблемите за американските потребители. Но производителите и търговците се опасяват, че с отказа от страна на Пекин и Вашингтон да се договорят обхватът на засегнатите продукти може да се разшири.

Производствената индустрия



"Въпреки че Китай ще остане важна част от нашата глобална производствена платформа за следващото десетилетие, ние ускорихме навлизането в други low-cost страни и САЩ", казва Джоузеф Гали, главен изпълнителен директор на Techtronic, която прави по-голямата част от електрическите си инструменти в Китай и генерира три четвърти от приходите си от САЩ. "Фокусът върху Виетнам в краткосрочен план ще компенсира бъдещото въздействие от митата, което можем да видим в САЩ".

Клара Чан, ръководител на лобистка група за 150 производителя в Хонконг, които наемат повече от 1 млн. души в Китай, заяви, че докато ръководителите на компаниите са свикнали с управлението на бързия ръст на заплатите и скоковете в цените на суровините, мащабът на несигурността от търговската война е съвсем различно предизвикателство.

"Това е моментът, в който промишлеността ще трябва да обмисли как да диверсифицира риска, да надгражда продуктите си, да добавя повече стойност и да разширява производството си в други региони", каза г-жа Чан, президент на Съвета на младите индустриалци в Хонконг и главен изпълнителен директор на метален производствен бизнес в Китай.

Китай е най-големият износител на промишлени стоки в света, но някои собственици на предприятия през последното десетилетие преместиха продукцията си в други развиващи се страни като Бангладеш, Камбоджа и Виетнам в търсене на по-евтина работна ръка и хеджиране срещу политическия и икономическия риск, който идва от зависимостта от една страна.

Търговската война ще ускори промяната

Собствениците на предприятия в Китай и американските им клиенти смятат, че търговската война ще засили тази промяна. Когато чантите бяха включени в списъка с мита на стоки от 200 млрд. долара, много американски изпълнителни директори започнаха да търсят алтернативни доставчици извън Китай.

Steve Madden започна премества
нето на част от производството от Китай в Камбоджа преди три години и обяви наскоро на инвеститорите, че работи върху план за удвояване на бизнеса в Камбоджа през следващата.

Майкъл Макнамара, главен изпълнителен директор на Flex, който произвежда електроника за всички от Bose до Google, смята, че е неизбежно намаляването на зависимостта от Китай, въпреки че това ще отнеме време, защото ако компаниите нямат в момента връзки с предприятия, доставчици и правителства, е трудно да проникнат в нови развиващи се пазари.

На хоризонта Виетнам

Виетнам е в основата на стратегиите за производство на много "Китай плюс" компании през последните години, привличайки инвестиции от компании като Samsung, японската група Daikin и Techtronic.

Много производители на облекла, работещи
за модни марки в Европа и САЩ, също се преместиха от Китай във Виетнам. Шен Лу, асистент в Университета в Делауеър по модни науки, споделя, че има малко свободни работници или производствени мощности. "Ако в момента не сте във Виетнам, вероятно сте закъснели", каза той.

Митата и несигурността в бъдещите отношения между САЩ и Китай изнервят производителите, но въпреки това очакванията са Пекин да запази господстващото си положение в шивашката индустрия. Въпреки загубата на известен пазарен дял от страните с по-евтина работна ръка Китай все още осигурява 35% от световния износ на облекло миналата година в сравнение с едва 6.5% от Бангладеш, 5.9% от Виетнам и 1.6% от Камбоджа. Подобна е статистиката и за офис и телекомуникационно оборудване според Световната търговска организация.

Заплаха за печалбите на търговците

Реално по-високите мита ще се плащат от американските вносители на засегнатите продукти. Но според мениджърите по-високата цена ще се поеме по цялата верига на доставки - от потребителите в САЩ до китайските фабрики.

От близо 200 американски компании, които споменаха митата като бъдещ проблем в последните си приход
ни отчети, 47% заявиха, че ще повишат цените за потребителите, показва проучване на S&P.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

13 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:


  • Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
  • Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред региона и България
  • Най-важните сделки за годината и какво стои зад тях
  • Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2019
  • Защо за МСП е важно да са публични компании и каква подкрепа има за това
  • Нови инициативи в сектора за инвестиции с рисков капитал

Повече подробности на capital.bg/conference

Прочетете и това

Bitcoin се срина до рекордно дъно за годината Bitcoin се срина до рекордно дъно за годината

Заради масовото обезценяване Ethereum слезе под Ripple по пазарна капитализация

15 ное 2018, 1889 прочитания

По-голямото производство срина цената на петрола със 7% По-голямото производство срина цената на петрола със 7%

Брентът достигна до 65 долара, което е най-ниското ниво от юли

14 ное 2018, 1245 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Пазари" Затваряне
Застрахователите са вдигнали капитала си с 10.8 млн. лв. за година

Повишени са и техническите резерви, с които се покрива риск по застраховки за 7.6 млрд. лв.

От евтин бензин до смяна на системата

Кой какво се надява да постигне с участието в протестната кампания срещу управлението

Икономиката настина

Брутният вътрешен продукт расте по-бавно за второ поредно тримесечие

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Живот след живота

Режисьорката Петя Накова за новия си роман, в който документира битката с рака на гърдата

Всичко е игра

Изложба изследва сложното взаимодействие между видеоигрите и реалността

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 17.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 17.11.2018 Прочетете