Credit Suisse: Европейските инвеститори игнорират "неморални" акции
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Credit Suisse: Европейските инвеститори игнорират "неморални" акции

Credit Suisse засегна устойчивото инвестиране в годишното си издание Global Investment Returns Yearbook

Credit Suisse: Европейските инвеститори игнорират "неморални" акции

Инвестиционните продукти, свързани с климатични и социални проблеми, са на стойност 31 трлн. долара

1896 прочитания

Credit Suisse засегна устойчивото инвестиране в годишното си издание Global Investment Returns Yearbook

© Reuters


Инвеститорите имат все по-голям интерес към акции, свързани с климатични и социални проблеми, както и все по-нисък към "неморални" активи. Това пише швейцарската банка Credit Suisse в годишното си издание Global Investment Returns, в което финансовата група разглежда актуални тенденции. Докладът излиза от 2000 г. насам.

Авторите се фокусират върху устойчивото развитие, като анализират дали инвестирането в продукти, свързани с климатичните, социалните и управленските въпроси води до по-високи приходи. Credit Suisse разделя най-разпространените стратегии за инвестиране в устойчиво развитие и анализира всеки един подход по отделно.

Инвестиране в устойчиво развитие

Инвестиционните продукти, свързани с климатичните, социалните и управленските проблеми, имат обща пазарна стойност от 31 трлн. долара през 2018 г. Прогнозите за индустрията са до 2020 г. да достигнат размер от над 40 трлн. долара. Изследването показва, че най-популярният подход в Европа и света сред големите инвеститори е изолирането на компании и акции, които се смятат за неморални, но той не се следва от всички.

Пример са компаниите в цигарения, алкохолния и хазартния сектор, които се считат за порочни компании и до голяма степен остават игнорирани. Интересното в случая е, че "порочните" компании имат тенденцията да надскачат пазара всяка година в дългосрочен план. Според Credit Suisse игнорирането им от големите инвеститори създава предпоставка за подценяване на реалната стойност на бизнеса и инвеститорите без морални задръжки успяват да спечелят от ситуацията.

Вторият най-популярен подход в света, който е най-силно разпространен в САЩ, Канада, Австралия и Нова Зеландия, е интеграцията на модел на анализиране на компаниите в климатичния и социалния сеткор. Анализаторските компании съставят рейтинг на устойчивостта на компаниите и на базата на него, подобно на предишния подход, акциите с най-лош рейтинг биват игнорирани.

Проблемът тук според Credit Suisse е, че рейтингите на анализаторските агенции се разминават. MSCI например посочва Tesla за най-устойчивата компания в автомобилния сектор, докато FTSE я определя като най-лошия производител на коли в света. Драстичното разминаване идва от различния подход на анализаторските агенции.

Третият популярен подход в света, разпространен предимно в Япония, е корпоративната ангажираност или активизмът от страна на акционерите. Акционери с миноритарен дял започнаха да упражняват натиск над компаниите, които участват, с цел те да бъдат по-отговорни спрямо климатичните промени. Наскоро BlackRock обяви, че ще изисква от компаниите, в които има участие, периодично да оповестяват данни за емисиите си.

Според Credit Suisse едва в 18% от случаите комуникацията между акционери и компании е успешна, като ръководството изпълнява обещанията си средно за между две и три години. Учудващото е, че в случаите, когато комуникацията е успешна, акциите на компанията се увеличават средно със 7% повече за периода от 3 години, отколкото при неефективна комуникация.

Печеливша стратегия или не

Швейцарската банка смята, че устойчивото инвестиране чрез игнориране на "порочните" компании води до по-ниски печалби и слаба диверсификация на активите, но разликата, която инвеститорите плащат поради моралните си убеждения, не е голяма. От друга страна, успешната комуникация между активистите акционери и управителите на дадено дружество води до значителни увеличения в стойността на компанията.

Инвеститорите имат все по-голям интерес към акции, свързани с климатични и социални проблеми, както и все по-нисък към "неморални" активи. Това пише швейцарската банка Credit Suisse в годишното си издание Global Investment Returns, в което финансовата група разглежда актуални тенденции. Докладът излиза от 2000 г. насам.

Авторите се фокусират върху устойчивото развитие, като анализират дали инвестирането в продукти, свързани с климатичните, социалните и управленските въпроси води до по-високи приходи. Credit Suisse разделя най-разпространените стратегии за инвестиране в устойчиво развитие и анализира всеки един подход по отделно.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK