Компаниите, чиято дейност е пряко зависима от потреблението на хората - без значение дали са в офиса, ресторантите или под карантина вкъщи, се оказват сред най-печелившите през последния месец, но и от началото на годината. Основна причина е корона кризата, която блокира хората по домовете им.
Безспорно лидер по доходност от началото на годината е приложението за видеоконферентни разговори ZOOM, макар в началото на април акциите му да пострадаха заради притеснения за сигурността. Последва възстановяване на цените след фиксиране на проблема. Поне засега. Компанията обаче остава една от най-волатилните на пазара.
Акциите на Amazon не само се възстановиха от февруарския спад, но цената им достигна исторически връх в края на миналата седмица. Компанията печели от карантината и увеличава персонала си, за да се справи с нарасналите поръчки. В тази група е и канадската онлайн платформа Shopify, също с исторически висока цена на акциите и висока доходност от началото на годината.
Подобна е ситуацията и с акциите на Netflix, които също са на невиждани доскоро върхове. Карантината е увеличила с доста повече платените абонати за видеострийминг на компанията, която предлага услугите си и в България. Компании, които по някакъв начин са свързани с бизнеса със забавления, също печелят. Производителите на чипове и видеокарти AMD и Nvidia се радват на сериозна подкрепа от пазарите. Бум в търсенето на електромобилите си в Китай отчита и Tesla, която чувства и независимост за дейността си там, след като отвори завод в азиатската страна. При всички положения се оформят и акции, които всеки инвеститор иска да притежава - заради бизнес модела, глобалното влияние или просто имидж.
В тази категория са и Microsoft и Apple, като последните въпреки част от проблемите си и затворени магазини по света се радват на сериозен инвеститорски интерес. От началото на годината производителят на iPhone e на минус, но за последните 30 дни акцията е на плюс. Уолстрийт очаква с нетърпение финансовия отчет за първото тримесечие на годината. Той ще бъде публикуван на 30 април.
Компаниите, чиято дейност е пряко зависима от потреблението на хората - без значение дали са в офиса, ресторантите или под карантина вкъщи, се оказват сред най-печелившите през последния месец, но и от началото на годината. Основна причина е корона кризата, която блокира хората по домовете им.
0 коментара