Tesla или Toyota - кой е най-скъпият автопроизводител в света
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Ало, Маджо

Tesla или Toyota - кой е най-скъпият автопроизводител в света

Изпълнителният директор на Tesla Илън Мъск

Tesla или Toyota - кой е най-скъпият автопроизводител в света

Акциите на американската компания минаха 1000 долара и изпращат капитализацията й към 200 млрд. долара

2982 прочитания

Изпълнителният директор на Tesla Илън Мъск

© Reuters


Акциите на Tesla минаха 1000 долара, след поскъпване от почти 9% в сряда. Причината беше, изтекло писмо на основателя и изпълнителен директор Илън Мъск до служителите, че ще ускори производството на електрически камиони. С това капитализацията й се изравни и дори надмина тази на Toyota. Започнаха и интерпретации коя е най-голямата компания в автосектора.

В момента пазарната стойност на Tesla според различни източници в САЩ е между 182 и 190 млрд. долара (Marketwatch и Yahoo Finance). Тази на Toyota e 183 млрд. долара според същите медии. Investing.com дава предимство на Tesla на база на търгуваните депозитарни разписки на Toyota в САЩ.

Bloomberg изчислява капитализацията на Toyota на 190 млрд. долара, като включва и облигациите й. При всички положения и двете компании са с капитализации, по-големи от тези на трите най-големи германски автомобилни производителя, взети заедно. Volkswagen, BMW и Daimler имат обща оценка от около 170 млрд. долара.

Снимката е от Twitter профила на World of Engineering и не претендира за изчерпателност

По един показател Тesla обаче бие безапелационно - от началото на годината акциите й са поскъпнали със 145%, докато тези на Toyota например са на минус 7%. Подобна битка едва ли има и толкова голямо значение в краткосрочен план и е по-скоро за статистиката. Тя обаче ясно отразява какво е бъдещето на автомобилния сектор и какви са предпочитанията на инвеститорите.

Tesla e и типичен пример за FOMO синдрома на Уолстрийт - инвеститорите, които се страхуват да не изпуснат момента и купуват при всяко, дори и малко, понижение на цената на акция. А дори и когато поскъпва. Това беше и сред причините за поскъпване до нови рекорди и на акции като Apple, Microsoft, Amazon, Zoom. Както и на bitcoin, който вече е с по-малка капитализация от Tesla.

Акциите на Tesla минаха 1000 долара, след поскъпване от почти 9% в сряда. Причината беше, изтекло писмо на основателя и изпълнителен директор Илън Мъск до служителите, че ще ускори производството на електрически камиони. С това капитализацията й се изравни и дори надмина тази на Toyota. Започнаха и интерпретации коя е най-голямата компания в автосектора.

В момента пазарната стойност на Tesla според различни източници в САЩ е между 182 и 190 млрд. долара (Marketwatch и Yahoo Finance). Тази на Toyota e 183 млрд. долара според същите медии. Investing.com дава предимство на Tesla на база на търгуваните депозитарни разписки на Toyota в САЩ.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK