Bloomberg: Раздутият IPO пазар напомня за времената на dotcom балона
IPO ETF на Renaissance Capital за шести пореден месец се представя по-добре от S&P 500


Цветан Чуканов

Седмични новини за европейски регулации, бизнес и финансиране.
SPAC, директно листване или традиционното първично публично предлагане - по какъвто и начин тази година компания да стане част от публичния пазар, тя веднага бива приемана радушно, коментират Bloomberg. Според Bespoken Investment Group от началото на годината до сега IPO-тата са набрали сумарно над 80 млрд., което е повече дори от времената на dotcom балона. IPO ETF на Renaissance Capital, който следи наскоро листнати компании, включително Zoom и Uber, от началото на годината се е вдигнал с 67% и вече шести пореден месец се представя по-добре от тези ETF-и, които следят S&P 500 индекса, най-дългият подобен период някога. А самите Renaissance Capital изчисляват, че третото тримесечие на тази година е било най-ангажираното с първични публични предлагания от 2000 г. насам.
По принцип лесното привличане на средства от компании, наскоро станали публични, е знак за добре функционираща финансова система. Това все пак е и основната функция на капиталовите пазари. Тази година обаче нещата са различни, след като пандемията преобърна икономиката. Облигациите нямат практически никаква възвращаемост, а суровините са под напрежение и са нестабилни. В подобна ситуация търсенето на растеж отведе инвеститорите до IPO-тата.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
1 коментар
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.