Bloomberg: Раздутият IPO пазар напомня за времената на dotcom балона

IPO ETF на Renaissance Capital за шести пореден месец се представя по-добре от S&P 500

Reuters    ©  Lucas Jackson

SPAC, директно листване или традиционното първично публично предлагане - по какъвто и начин тази година компания да стане част от публичния пазар, тя веднага бива приемана радушно, коментират Bloomberg. Според Bespoken Investment Group от началото на годината до сега IPO-тата са набрали сумарно над 80 млрд., което е повече дори от времената на dotcom балона. IPO ETF на Renaissance Capital, който следи наскоро листнати компании, включително Zoom и Uber, от началото на годината се е вдигнал с 67% и вече шести пореден месец се представя по-добре от тези ETF-и, които следят S&P 500 индекса, най-дългият подобен период някога. А самите Renaissance Capital изчисляват, че третото тримесечие на тази година е било най-ангажираното с първични публични предлагания от 2000 г. насам.

По принцип лесното привличане на средства от компании, наскоро станали публични, е знак за добре функционираща финансова система. Това все пак е и основната функция на капиталовите пазари. Тази година обаче нещата са различни, след като пандемията преобърна икономиката. Облигациите нямат практически никаква възвращаемост, а суровините са под напрежение и са нестабилни. В подобна ситуация търсенето на растеж отведе инвеститорите до IPO-тата.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове