Френските компании също попадат под ударите на Brexit

Негативният ефект от търговската сделка между ЕС и Обединеното кралство не се усеща само от британските бизнес и потребители

Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Жан-Марк Барки, главен изпълнителен директор на френския производител Sealock, очакваше, че Brexit ще представлява проблем за бизнеса му. Но мащабът на този проблем стана ясен едва когато един от камионите му остана блокиран във Великобритания за седем седмици.

"Преминахме от гладко протичаща система към наистина сложна такава", твърди пред Financial Times Барки, чиято компания разчита основно на вноса на синтетичен компонент, произвеждан в Обединеното кралство, за да създава своето индустриално лепило. Впоследствие Барки открива, че в документите, необходими за вноса на продукта на единния пазар на ЕС от Великобритания, липсват някои важни подробности. "Такива закъснения са немислими за средни компании като нашата", смята той. Ако проблемите не се решат скоро, ще се наложи да се обмисли промяна на формулата на продукта, за да включва съставки от Германия или Италия, а не от Великобритания.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.