Държавата финансира участие в задгранични панаири
23 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Държавата финансира участие в задгранични панаири

Държавата финансира участие в задгранични панаири

Мара ГЕОРГИЕВА
2178 прочитания

Министерството на икономиката чрез Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия ще спонсорира участието на български фирми в задгранични изложения. Изложенията през 2005 г. са:

  • CPD - 30 януари - 1 февруари. Дюселдорф, Германия. Международно изложение за текстил и конфекция.
  • IMM - 17-23 януари, Кьолн, Германия. Най-голямото специализирано световно изложение за мебели. Провежда се от 1949 г. През 2003 г. са участвали 1305 фирми от 51 страни. Българската браншова камара на дървообработващата и мебелната промишленост е организатор на единственото досега участие на български фирми през януари 2004 г.
  • Jagd&Hung - 25 - 30 януари, Дортмунт, Германия. Международно изложение за лов и риболов.
  • ПРОДЭКСПО - 14 - 18 февруари, Москва, Русия. Международно изложение за хранителни продукти, вина и спиртни напитки. Провежда се ежегодно от 1994 г. През 2004 г. са участвали над 2000 фирми от 60 страни. България е участвала с национален щанд.
  • INTERCHARM - 10 - 13 февруари, Киев, Украйна. Международно изложение за парфюмерия и козметика.
  • CEBIT - 10 - 16 март, Хановер, Германия. Международно изложение за информационни технологии, телекомуникации, софтуер и услуги. Организира се за първи път през 1986 г. Всяка година се посещава от над 500 000 професионални посетители. За първи път се подготвя колективен национален щанд, досега българските фирми са участвали с индивидуални щандове и изцяло на собствени разноски.
  • COSMOPROF - 1 - 4 април, Болоня, Италия. Най-голямото международно изложение за парфюмерия и козметика в Европа. Провежда се ежегодно от 1967 г. През 2003 г. в рамките на 73 289 кв.м площ в изложението са взели участие 1852 фирми от 45 страни. През 2004 г. Българската национална асоциация за етерични масла, парфюмерия и козметика и тогавашната Изпълнителна агенция за насърчаване на търговията (ИАНТ) организираха информационен щанд.
  • FOODEX JAPAN - 8 - 11 април, Токио, Япония. Най-голямото специализирано изложение за храни и напитки в Азиатския и Тихоокеанския регион. Провежда се от 1976 г. През 2004 г. са участвали 2466 изложители от 74 страни. От 2000 г. JETRO Виена предоставя на България (досега чрез ИАНТ) безплатни напълно оборудвани щандове, всеки по 9 кв.м.
  • REBUILD IRAQ - 4 - 7 април, Аман, Йордания. Международно изложение от общ характер.
  • 9 - 13 май, Белград, Сърбия и Черна гора. Международен технически панаир.
  • HANNOVER MESSE, 11 - 15 май, Хановер, Германия. Най-големият световен индустриален панаир се провежда от 1947 г. Всяка година около 7000 изложители от около 70 страни и почти 300 000 посетители идват на “Хановер месе”. Това е изложението с най-масово участие на български фирми в задгранична експозиция. ИАНТ е организирала национални щандове през 2002, 2003 и 2004 г. Основните продуктови групи на изложението са: фабрично оборудване и автоматизация, машиностроене, микротехнологии, проучвателна дейност, енергетика.
  • SEOUL FOOD - 17 - 20 май, Сеул, Корея. Международно изложение в областта на хранително-вкусовата промишленост.
  • 14 - 21 май, Нови Сад, Сърбия и Черна гора. Международен селскостопански панаир.
  • ModaPrima - юни, Милано, Италия. Международно изложение за конфекция и мода.
  • POZNAN INTERNATIONAL FAIR - 20 - 23 юни, Познан, Полша. Международен панаир за индустриални технологии и инвестиционни стоки. Със съдействието на търговското представителство във Варшава са постигнати договорености с ръководството на панаира за участие на български фирми при преференциални условия. Цените за наем на изложбена площ и изграждане на щанд са редуцирани с 30%.
  • FANCY FOOD - 10 - 12 юли, Ню Йорк, САЩ. Верига от международни изложения в областта на хранително-вкусовата промишленост.
  • CPD - 24 - 26 юли, Дюселдорф, Германия. Международно изложение за текстил и конфекция. Провежда се ежегодно два пъти в годината. През 2003 г. са участвали 1468 фирми на площ от 74 315 кв. м. Участието би дало възможност на българските фирми да представят собствените си колекции. Национално участие на български фирми е имало през 2000 г., организирано от ИАНТ.
  • Collection Premiere Moscow - 7 - 10 септември, Москва, Русия. Международно изложение за конфекция и мода.
  • ZAGREB INTERNATIONAL FAIR - 13 - 18 септември 2005 г., Загреб, Хърватия. Международният есенен загребски панаир се провежда от 80 години, представени са всички сектори на икономиката.
  • BVV - MSV - 12 - 16 септември, Бърно, Чехия. Международeн машиностроителен панаир.
  • INTERCHARM - 10 - 14 ноември, Москва, Русия. Международно специализирано изложение за парфюмерия и козметика.
  • Fashion in the World - 12 - 15 октомври, Белград, Сърбия и Черна гора. Международно изложение за мода, галантерия и кинкалерия.
  • ANUGA - 8 - 12 октомври, Кьолн, Германия. Най-голямото международно специализирано изложение в областта на хранително-вкусовата промишленост.
  • WORLD FOOD UKRAINE - 1-4 ноември, Киев, Украйна. Най-големият международен форум на продоволствения пазар на Украйна.
  • ModaPrima - ноември, Милано, Италия. Международно изложение за конфекция и мода.
  • MIDEST - 15 - 18 ноември, Париж, Франция. Международен салон за индустриални технологии и поддоставчици.
  • Дни на българския бизнес (национална изложба) в Минск, Беларус. Подходящо за предприятия в областта на фармацевтиката, производството на вино и спиртни напитки, подемно-транспортна техника, тютюн и тютюневи изделия, битова козметика, хранителни стоки, машиностроене, хидравлика.

Щандовете са колективни. Средствата за наем площ и за изграждане на щанда се поемат от държавата. Заявките за участие се правят чрез Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия http://www.sme.government.bg/.

Всяка фирма може да участва три пъти в едно и също изложение на национален щанд, организиран с финансовата подкрепа на държавата. При всяко следващо участие дружеството може да се включи в националния щанд, като заплати пълните разходи за участието си.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Братя татуисти

Братя татуисти

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK