Фирмени гроздове за врати и прозорци

Производителите в бранша се обединяват срещу нелоялни конкуренти

Удари под кръста, липса на стандарти и пълен хаос на пазара. Така могат да се определят накратко отношенията между производителите на прозорци и метални врати в България. „Мотивация за навлизане на този пазар е бързата печалба. Фирмите често си крадат клиенти, а потребителите търсят най-евтиното, което не дава предимство на никакви критерии за качество“, обобщава инж. Велимир Златарев, мениджър на консорциум Four Group и член на ръководството на асоциация „Български врати и прозорци“. В тази ситуация все още никой не приема сериозно идеята за обединяване, но все повече фирми искат въвеждане на ясни правила.

Годишният оборот в сектора е около 20 млрд. лв. Разделят си го около 5 хил. фирми - производителки и вносителки на дограма, половината от които работят на сянка. Очакванията на фирмите са за поне 50% ръст на пазара на дограми за следващите 5 години във връзка със санирането на старите сгради. По същия начин стоят нещата при производството на метални и блиндирани врати, където около 30 легално работещи фирми произвеждат половината от продукцията (между 30 и 40 хил. врати годишно). На практика обаче никой не може да каже точно колко са фирмите на пазара и какво е качеството на продукта, който предлагат.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал