С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
28 яну 2006, 0:00, 2929 прочитания

Младежки идеи за бизнес

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Те са млади, образовани, нахъсени. Нямат собствена фирма. Но имат добра бизнес идея, която ги направи победители в първия конкурс по програмата „Младежки бизнес“ на неправителствената организация „Джуниър ачийвмънт България“. Всеки от тях ще получи до 5000 долара кредит при преференциални условия, за да докаже, че идеята му е печеливша.

Иван Ботушев от гр. Гоце Делчев е на 28 години. Завършил е маркетинг и мениджмънт в Икономическия университет във Варна и международни икономически отношения в УНСС - София. Той получи 5000 долара кредит и наградата на медийното жури, което оценяваше проектите по тяхната социална значимост. С тези пари възнамерява да възстанови няколко къщи в старо изоставено село по поречието на Места. Идеята е да развие селски и екологичен туризъм в подножието на Пирин - ще провокира туристите да се грижат за зеленчуци и домашни животни, да се изкачат на коне в курортна местност на 2000 м надморска височина, да берат билки. Иван вече се е свързал със свои приятели от Холандия, които напират да доведат първите любители на екотуризма. Засега не смее да се ангажира със срок за реставрация на къщите, но според оптимистичните му прогнози това трябва да стане през юли т.г. Мечтае за по-малко бюрокрация. Досега се е занимавал с рекламна дейност, има собствени билбордове, които отдава под наем. „Не е лесно да се прави бизнес в България, но си заслужава“, казва икономистът хотелиер.

Александра Бизерова е завършила бизнес администрация в Американския университет в Благоевград. Работила е в софтуерна фирма. Сега следва магистратура по управленски информационни системи в СУ „Св. Кл. Охридски“. Александра получи кредит от 4000 долара за идеята си да разработва и поддържа помощна документация в управлението на работния процес. Става въпрос за помощни файлове на софтуерни продукти (help files), които показват как да се ползва продуктът, какви са възможностите му. „Обикновено фирмите, които създават софтуер, отделят хора, които пишат help приложенията. Впоследствие всяка промяна на софтуера се нуждае от промяна и на help документацията към него“, обяснява Александра. Нейната идея е тази дейност да се възложи на външна фирма (в случая нейната собствена бъдеща фирма). Готова е да предложи и написването на т.нар. трейнинг документи за софтуерни приложения. „Тази дейност е нова за България. Засега не искам да работя в чужбина. Тук е неразорана нива, пазарът не е разработен. Има много възможности за развитие, при това не само в софтуерния бизнес“, казва Александра Бизерова.

Георги Дичев (в средата), Николай Василев (вдясно) и Цветан Светославов са от Варна. Георги и Николай са на 20 години, а Цветан - на 19. Георги следва компютърни науки, а Цветан - информатика в СУ „Св. Кл. Охридски“. Николай е завършил гимназия с италиански език и се готви да кандидатства маркетинг. Екипът спечели 4000 долара кредит с проект за фирма за уебрешения и програмиране. Компютърът е част от живота им още от деца. Започнали като всички с компютърни игри, сега правят интернет сайтове. Имат и собствен инсталационен продукт - приложение, което представя вредата от употребата на наркотиците. Тримата признават, че прекарват по 18 часа на ден пред компютъра, а когато не е „напечено“ - само по 12. Част от поръчките си получават чрез интернет. Клиенти са им били няколко туристически агенции в България, както и компания от ЮАР, която произвежда и разпространява медицински софтуер. Досега са работили на парче. Предстои им да регистрират своя фирма. Надяват се това да увеличи доверието към тях и да им осигури повече клиенти. „Сайтовете, които сме правили, не изглеждат и не са аматьорски. Ние ги планираме и работим много по тях. Този пазар не е много добре развит тук. Все още доказвам плюсовете от топлата вода, когато обяснявам що е сайт и каква е ползата от него“, казва Николай. Според него бизнесът в страната все още става с връзки и приятели, но оценката на „Джуниър Ачийвмънт България“ му дала надежда, че нещата ще се променят към по-добро.

„Младежки бизнес“ стартира за първи път в България, но е позната от 20 години в света. Реализира се в партньорство с Balkan Children and Youth Foundation и Youth Business International. Инициативата е насочена към млади хора на възраст между 18 и 29 години, които имат добра идея за започване на собствен бизнес. Допуска се участие и на кандидати с вече стартирал бизнес, който е в процес на развитие.
„Младежки бизнес“ предлага достъп до кредити на стойност от 1000 до 5000 долара със срок на възстановяване до три години, с 6-месечен гратисен период, с 3-месечни вноски и с годишна лихва до 5%. Условията на заема се уточняват конкретно с всеки от одобрените кандидати в зависимост от характера на проекта. Спечелилите могат да разчитат и на експертна помощ и консултации при осъществяването на идеята, уточнява Валентина Стоева, програмен координатор в българския офис на организацията. Проекти за финансиране се приемат целогодишно. Специално жури оценява кандидатите. Класирането се извършва два пъти годишно. До края на годината предстоят още две сесии, на които ще бъдат съобщени имената на спечелилите.
„Джуниър ачийвмънт България“ (www.jabulgaria.org) e регистрирана като неправителствена организация през февруари 1997 г. и e член на JAWorldwide (JAW) САЩ и Junior Achievement - Young Enterprise Europe (JA-YE). JА Worldwide е най-голямата организация в света, която образова младежи в областта на бизнеса, икономиката, предприемачеството и развитието на кариерата. Организацията използва огромна мрежа от доброволци и осигурява учебни и извънучебни програми за ученици от всички класове. „Джуниър ачийвмънт България“ също предоставя на младите хора в България иновативни методи за обучение, чрез които да разберат същността на пазарната икономика и бизнеса.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 януари 2019г.
София Хотел Балкан

capital.bg/governmentevent

13-ТА ГОДИШНА СРЕЩА НА БИЗНЕСА С ПРАВИТЕЛСТВОТО


Пътят на България към еврозоната: какви ще са ефектите върху икономиката и как да се подготви бизнесът

Запазете своето място сега


Акценти в програмата:


  • Важните стъпки към Еврозоната
  • Какво предстои пред България през 2019: приоритетите на правителството
  • Колко голям е рискът за разделение между държавите от Еврозоната и останалите и къде е мястото на България
  • Политики и реформи, които ще доближат България до Еврозоната
  • Ефектът на еврото върху бизнеса
  • Как членството в Еврозоната ще се отрази върху икономиката и как бизнесът да се подготви

Към регистрацията

Прочетете и това

Загърни се с "Шевица" Загърни се с "Шевица"

Шаловете на Гергана Станкова се продават в Цюрих, Прага, Лил, Москва, Лос Анджелис, Мелбърн

18 яну 2019, 3932 прочитания

Липсващото звено в стартъп веригата 1 Липсващото звено в стартъп веригата

Българи от Силициевата долина ще издърпват стартъпи към глобалната сцена

11 яну 2019, 9014 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Предприемаческа програма изпраща 70 европейци в САЩ

Двама българи бяха стипендианти на Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative през 2018 г.

Стажове, стипендии, конкурси (19 – 25 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Какво, къде, кога

Ефектите от Brexit без сделка за българите

Правата на българите във Великобритания ще зависят от българските мерки спрямо британските граждани в България

Може ли Лондон да излезе от ЕС с "гръм и трясък"

Вероятността Великобритания да напусне ЕС с едностранно решение засега е малка, но в Брюксел вече кипи подготовка

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Кино: "Приказка за Астрид"

С проникновение и стил за ранните години на Астрид Линдгрен

Льо Корбюзие, който живее на покрива

Домът-ателие на френско-швейцарския архитект Льо Корбюзие в Париж отваря за посетители след двегодишна реставрация

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 3

Капитал

Брой 3 // 19.01.2019 Прочетете
Капитал PRO, Компания с 1400 служители се изтегля от България; Samsung продаде соларните си паркове за 150 млн. лв.

Емисия

DAILY @7AM // 21.01.2019 Прочетете