С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация
28 яну 2006, 0:00, 2713 прочитания

Младежки идеи за бизнес

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Играй и учи

Студентски учебни компании правят генерална репетиция за големия бизнес

10 юни 2011

Бързай бавно

Или как 23-годишен българин достигна до номинация в престижно международно състезание

25 сеп 2009

Те са млади, образовани, нахъсени. Нямат собствена фирма. Но имат добра бизнес идея, която ги направи победители в първия конкурс по програмата „Младежки бизнес“ на неправителствената организация „Джуниър ачийвмънт България“. Всеки от тях ще получи до 5000 долара кредит при преференциални условия, за да докаже, че идеята му е печеливша.

Иван Ботушев от гр. Гоце Делчев е на 28 години. Завършил е маркетинг и мениджмънт в Икономическия университет във Варна и международни икономически отношения в УНСС - София. Той получи 5000 долара кредит и наградата на медийното жури, което оценяваше проектите по тяхната социална значимост. С тези пари възнамерява да възстанови няколко къщи в старо изоставено село по поречието на Места. Идеята е да развие селски и екологичен туризъм в подножието на Пирин - ще провокира туристите да се грижат за зеленчуци и домашни животни, да се изкачат на коне в курортна местност на 2000 м надморска височина, да берат билки. Иван вече се е свързал със свои приятели от Холандия, които напират да доведат първите любители на екотуризма. Засега не смее да се ангажира със срок за реставрация на къщите, но според оптимистичните му прогнози това трябва да стане през юли т.г. Мечтае за по-малко бюрокрация. Досега се е занимавал с рекламна дейност, има собствени билбордове, които отдава под наем. „Не е лесно да се прави бизнес в България, но си заслужава“, казва икономистът хотелиер.

Александра Бизерова е завършила бизнес администрация в Американския университет в Благоевград. Работила е в софтуерна фирма. Сега следва магистратура по управленски информационни системи в СУ „Св. Кл. Охридски“. Александра получи кредит от 4000 долара за идеята си да разработва и поддържа помощна документация в управлението на работния процес. Става въпрос за помощни файлове на софтуерни продукти (help files), които показват как да се ползва продуктът, какви са възможностите му. „Обикновено фирмите, които създават софтуер, отделят хора, които пишат help приложенията. Впоследствие всяка промяна на софтуера се нуждае от промяна и на help документацията към него“, обяснява Александра. Нейната идея е тази дейност да се възложи на външна фирма (в случая нейната собствена бъдеща фирма). Готова е да предложи и написването на т.нар. трейнинг документи за софтуерни приложения. „Тази дейност е нова за България. Засега не искам да работя в чужбина. Тук е неразорана нива, пазарът не е разработен. Има много възможности за развитие, при това не само в софтуерния бизнес“, казва Александра Бизерова.

Георги Дичев (в средата), Николай Василев (вдясно) и Цветан Светославов са от Варна. Георги и Николай са на 20 години, а Цветан - на 19. Георги следва компютърни науки, а Цветан - информатика в СУ „Св. Кл. Охридски“. Николай е завършил гимназия с италиански език и се готви да кандидатства маркетинг. Екипът спечели 4000 долара кредит с проект за фирма за уебрешения и програмиране. Компютърът е част от живота им още от деца. Започнали като всички с компютърни игри, сега правят интернет сайтове. Имат и собствен инсталационен продукт - приложение, което представя вредата от употребата на наркотиците. Тримата признават, че прекарват по 18 часа на ден пред компютъра, а когато не е „напечено“ - само по 12. Част от поръчките си получават чрез интернет. Клиенти са им били няколко туристически агенции в България, както и компания от ЮАР, която произвежда и разпространява медицински софтуер. Досега са работили на парче. Предстои им да регистрират своя фирма. Надяват се това да увеличи доверието към тях и да им осигури повече клиенти. „Сайтовете, които сме правили, не изглеждат и не са аматьорски. Ние ги планираме и работим много по тях. Този пазар не е много добре развит тук. Все още доказвам плюсовете от топлата вода, когато обяснявам що е сайт и каква е ползата от него“, казва Николай. Според него бизнесът в страната все още става с връзки и приятели, но оценката на „Джуниър Ачийвмънт България“ му дала надежда, че нещата ще се променят към по-добро.

„Младежки бизнес“ стартира за първи път в България, но е позната от 20 години в света. Реализира се в партньорство с Balkan Children and Youth Foundation и Youth Business International. Инициативата е насочена към млади хора на възраст между 18 и 29 години, които имат добра идея за започване на собствен бизнес. Допуска се участие и на кандидати с вече стартирал бизнес, който е в процес на развитие.
„Младежки бизнес“ предлага достъп до кредити на стойност от 1000 до 5000 долара със срок на възстановяване до три години, с 6-месечен гратисен период, с 3-месечни вноски и с годишна лихва до 5%. Условията на заема се уточняват конкретно с всеки от одобрените кандидати в зависимост от характера на проекта. Спечелилите могат да разчитат и на експертна помощ и консултации при осъществяването на идеята, уточнява Валентина Стоева, програмен координатор в българския офис на организацията. Проекти за финансиране се приемат целогодишно. Специално жури оценява кандидатите. Класирането се извършва два пъти годишно. До края на годината предстоят още две сесии, на които ще бъдат съобщени имената на спечелилите.
„Джуниър ачийвмънт България“ (www.jabulgaria.org) e регистрирана като неправителствена организация през февруари 1997 г. и e член на JAWorldwide (JAW) САЩ и Junior Achievement - Young Enterprise Europe (JA-YE). JА Worldwide е най-голямата организация в света, която образова младежи в областта на бизнеса, икономиката, предприемачеството и развитието на кариерата. Организацията използва огромна мрежа от доброволци и осигурява учебни и извънучебни програми за ученици от всички класове. „Джуниър ачийвмънт България“ също предоставя на младите хора в България иновативни методи за обучение, чрез които да разберат същността на пазарната икономика и бизнеса.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 май 2018г.
Sofia Event Center

www.capital.bg/fintech/

The First Annual FinTech Summit will present how the fintech industry will reshape the future of financial services



Book your seat to learn:


  • What are the key trends for 2018: banking and fintech overview
  • What are the domestic challenges towards a performing fintech scene
  • How can Sofia become a regional fintech hub
  • How to be successful: lessons and case studies from tope performing market professionals

For more information about the program and speakers please visit: capital.bg/fintech.

Прочетете и това

Хартиен поздрав с добавена реалност Хартиен поздрав с добавена реалност

Българската компания iGreet разработва поздравителни картички, към които има добавени виртуални изображения

25 май 2018, 1387 прочитания

Бързи, смели, сръчни мобилни приложения 2 Бързи, смели, сръчни мобилни приложения

Българско-финландската компания "Аппзио" разработва платформа, ускоряваща създаването на мобилен софтуер десет пъти

17 май 2018, 8386 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Как да приобщим новия колега

Процесът е продължителен - започва още преди първия работен ден и не приключва непосредствено след края на обучителния период

На стаж в ЕС: къде, кога, как

Няколко по-малко известни институции на Европейския съюз и възможностите за стаж, които предлагат

Ела в клуба на Next Generation бизнес лидерите (видео)

Членове на журито на конкурса и финалисти през годините споделят защо и как

Как да накараш шефа да те слуша?

"Кариери" и Шефийлдският университет организират практически уебинар за ефективно представяне на бизнес казуси, предназначен за хора, които искат да "продадат" идеите си на своите ръководители, колеги или клиенти

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Какво, къде, кога

Високата цена на четенето

Какво влиза в стойността на всяка книга и защо поскъпват с третия най-висок темп в ЕС през 2017 г.

Когато проблемите миришат

Екологичните протести срещу сметищата в Подмосковието започват да се превръщат в политически проблем за Кремъл

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Световен театър в София и Варна

Акцентите от театралния юни

Зрители в повече

Как да се държим в театралния салон

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 21

Капитал

Брой 21 // 26.05.2018 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Как мишката не изяде книжката

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 25.05.2018 Прочетете