Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
30 юни 2006, 0:00, 6189 прочитания

Поръчките на американската армия Още един шанс за бизнес

Участието в търговете е само след вписване в регистъра на доставчиците

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Сайтове за търгове

Federal Business Opportunity (FegBizOpps) www.fedbizopps.gov

Acquisition Business Web Site (ASFI) acquisition.army.mil/asfi/

Командване за сключване на договори във Висбаден (USACCE) "www.usacce.army.mil/wcc/VENDOR/BidBoard

U.S. Contracting Command www.usacce.army.mil

Възможни области за поръчки

Архитектурна и инженерна дейност, строителство, топографско проучване, проучване и възстановяване на околна среда, изграждане на пътища, текущи услуги - например противопожарна охрана, контрол на вредители, доставка на мебели, контрол на праха, охлаждане и отопление, снегопочистване, събиране и депониране на твърди отпадъци, изхранване, транспорт, поддържане на автопарк, звена за измиване на танкове и големи автомобили, доставка на горива, управление на кранове, поддържане на компютри, комуникации, услуги по наемане на кадри и др.



Около 40-50 млн. долара ще бъдат отделени за строителство на съвместни българско-американски военни съоръжения през 2008-2009 г. в полигона "Ново село" край Сливен.


Това съобщи майор Ръсти Мизел от управление "Военна инфраструктура" на Европейското военно командване на САЩ на конференция в София за възможностите за търговия и бизнес партньорство, свързани с американските военни бази в България.За поддръжка на сградите са предвидени 600 - 800 хил. долара годишно, а за поддръжка на пътища - 300 - 500 хил. долара на година.

Всички искания на американската армия - от строителството до всевъзможни битови услуги, ще бъдат възлагани за изпълнение на състезателен принцип. Българските фирми ще се конкурират на равни начала с кандидати от много държави. За да бъдат допуснати до участие в тръжните процедури, българските компании трябва да се регистрират в Централния регистър на доставчиците - Central Contractor Registration. Преди това обаче те трябва да получат два номера - D-U-N-S Number и NATO CAGE код (Commercial and Government Entity) Code. Заявката за D-U-N-S номер става на интернет страницата www.dnb.com. Формулярът е на английски език. Издаващата компания D&B (Dun&Bradstreet) изпраща номера по електронната поща. NATO CAGE код (код за производител/търговец по НАТО) е уникален номер от пет знака. Издава се от дирекция "Военна стандартизация, качество и кодификация" към Министерството на отбраната www.mod.bg/bg/dir_vskk.html. Кандидатите попълват формуляр на www.mod.bg/bg/docs/ZayavkaNCAGE.doc и изпращат придружително писмо-искане за получаване на кода. Регистрация в Централния регистър на доставчиците (Central Contractor Registration) се извършва на интернет страница www.ccr.gov на английски език. Тя е безплатна и трябва да се обновява всяка година.

Основният контрактор за доставки за Сухопътните войски на САЩ в Европа е Командването за сключване на договори във Висбаден (USACCE), Германия. Контактите между компаниите и командването се осъществяват чрез т.нар. Contracting office. След регистрацията фирмите трябва да предоставят информация на Contracting Office, за да бъдат включени в списъка на потенциалните доставчици. Когато изпълнят тези изисквания, кандидатите трябва да следят специализираните сайтове за търгове на американската армия (виж карето).



Има няколко начина за възлагане на поръчки, обясни Марша Колман, служител от "Управление на доставките" към Европейското военно командване на САЩ във Висбаден, Германия. Поръчки на стойност до 2500 долара могат да стават с т.нар. разплащателна карта. Процедурата е известна като Governmen Wide Commercial Purchase Card program (GPC). "С тази карта се правят покупки на място. Използването й намалява бюрокрацията. При този вид поръчки не се търси състезателен принцип, но остава принципът на разумното, възможно най-икономичното предложение", обяснява Марша Колман. Възлагането на поръчки до 100 000 долара се извършва след устно набиране на оферти, което може да стане и по телефона. Водят се разговори с няколко компании за получаване на най-добрата оферта. При поръчка над 100 хил. долара фирмите трябва да отправят писмени оферти. Търговата процедура най-често се прилага при строителството.

"Най-добрата стойност невинаги означава най-добрата цена, затова се прави комплексна оценка на офертата", предупреждава Уилям Милс, началник на управление "Европа" на Инженерните войски на САЩ. Оценяващите се интересуват не само от цената, а и от опита на фирмата и резултатите от работата й. Често се иска да бъдат посочени лица, които могат да дадат препоръки за кандидата. Офертата се оценява отделно от два независими екипа, които се произнасят за техническата страна на предложението и за цената.

"Конкурентността е много важна. Опитваме се да намерим най-доброто за парите си. Важно е как фирмата ще гарантира качеството на услугите, които предлага. Дори да не спечели търга, компанията може да научи много. Добре е кандидатите да изискат последващ доклад след приключване на процедурата, за да знаят къде са сбъркали и какво да направят, за да станат още по-добри", съветва Марша Колман.

"Българските фирми могат да предложат икономически най-изгодната оферта, защото са тук, на място, а командироването на служители от чужбина винаги излиза по-скъпо. По тази причина, ако американска фирма спечели търг, тя ще се насочи към български подизпълнители", преценява Валентин Георгиев, изпълнителен директор на Американската търговска камара в България. Според него българските компании печелят не само защото може да вземат част от поръчката, но и защото ще придобият опит в работата си с американската фирма. А това е условие за бъдеща съвместна работа на други места.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Братя татуисти Братя татуисти

Собствениците на студиото за татуировки Smokov Brothers разрастват бизнеса си с бранда за дрехи Snake Legend

29 май 2020, 1055 прочитания

Софийският адрес за френски макарони Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

22 май 2020, 7300 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Драстични ограничения за винопроизводството

Стратегията на Европейската комисия за развитие на бранша предвижда да се изкоренят 12% от всички лозя в общността

Още от Капитал
Бодлива ситуация при розовото масло

За оптимистите кампания 2020 е критичният хаос, от който ще произлезе новият, по-добър ред в бизнеса с маслодайни рози.

Ресторанти на корона диета

След нокдауна, който вирусът нанесе на заведенията, възстановяването ще е бавно и трудно, бизнес моделите ще се променят още, а доставките ще играят все по-важна роля

Борсово V-ъзстановяване

След резкия спад дойде и бърз ръст на индексите, но те все още са под историческите си върхове от февруари

Общини на ръба на фалита

Над 210 млн. лв. по-малко приходи са събрали общините през първите четири месеца на тази година спрямо 2019-а

Кино: "Пералнята"

Тайният живот на парите в черна комедия от Содърбърг

Опит за летене

Русана Бърдарска, авторката на романа "Опитът", съчетава работата си в Европейската комисия с творческа дейност

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10