Брюксел откри колелото

Европейската комисия освободи от антидъмпингови мита вноса на китайски части за производство на велосипеди

Да караш колело в София или друг град със задръстен център си е почти самоубийство. Въпреки това все повече и повече хора се замислят дали не е по-добре да се придвижват на две колела с риск за живота си, вместо да прекарват часове, затворени в своите пълзящи с 5 километра в час автомобили. Много от обитателите на мегаполисите правят този авантюристичен избор съвсем съзнателно, макар и трафикът да е непоносим, а условията за велосипедистите - ужасяващи.

И все пак има поне едно нещо, което стимулира българите да мигрират към колоездачен превоз - поносимите цени на велосипедите. Притежаването на сравнително хубаво колело у нас по-скоро не е лукс, дори след влизането на страната ни в ЕС. Това по всяка вероятност няма да се промени, след като българските производители получиха безпрецедентен реверанс от Европейската комисия (ЕК), която им разреши да не плащат антидъмпингово мито при внос на части от Китай. Решението се отнася само за шест български фабрики, обединени в Асоциация на производителите на велосипеди, и бе получено след едногодишно проучване.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Avatar :-|
    keen
    • - 1

    Десет процента за вътрешния пазар!
    И нямало условия за велосипед в градовете...
    Ами, драги производители, какво ви пречи да се включите в гражданските кампании за осигуряване на такива условия в градовете?
    Отделете някакви суми в бюджетите си за реклама на градско планиране в тази насока. Планинското колоездене си е едно на ръка, но велосипедът е изключително подходящо средство за придвижване и в градски условия (поне през по-голямата част от годината).

    Нередност?
  • 2
    beholder avatar :-|
    Hombre
    • - 1
    • + 1

    ... средната ни цена е 70-75 евро...
    за европеца това са смешни пари при положение, че средната заплата е 1500-2000 евро. пуснете в България велосипедите по 70-75 лв. пък да видим какъв процент ще се продават на вътрешния пазар.

    Нередност?
  • 3
    Avatar :-|
    ІТ Паисий
    • - 1
    • + 1

    Искам да видя търговска марка на българските производители и на кирилица, не само за българския, но и за руския, украинския, сръбския пазар... Едно уважение към самите нас като клиенти и купувачи!

    Нередност?
  • 4
    Avatar :-(
    С. до горните
    • - 1
    • + 2

    Брей, социализмът как здраво се е пропил в българското мислене...
    Защо трябва производителите на колела да създават условия за каране на колела в градовете? То по тази логика в България като не се произвеждат автомобили, не трябва да се строят пътища.
    Защо трябва производителите да продават в България за 70-75 лева, ако могат да продават на друго място за 70-75 евро? Дали целта на едно предприятие е да продава възможно най-много на вътрешния пазар или да прави най-големи печалби?
    Който иска да види търговска марка на кирилица - Конституцията му предоставя свобода на стопанската инициатива. Може да започне производство на велосипеди под каквата търговска марка намери за добре. И разбира се, да фалира, след като "уважението" към кирилицата е по-важно от маркетинговите реалности.

    Иначе новината е изключително позитивна - при този драстичен дефицит по текущата сметка имаме пример за сектор, който действа в обратната посока и можем само да му се радваме. Е, щяхме да можем, ако не бяхме българи, които могат само да мрънкат и да се оплакват...

    Нередност?
  • 5
    Avatar :-(
    колоезда4
    • + 1

    Картинката горе е пообъркана... и ще има читатели които ще се заблудят...

    Капли и джанти е едно и също нещо :)
    При колите се казва джанти, а при велосипедите капли.
    Да не говорим че надписа "капли българия" сочи към главината или неината ос.. а въобще не към каплите които са правено посочени от надписа "джанти българия".

    Статията освен това е доста повърхностна, от типа чул някои журналист че се правели велосипеди тука..

    Защото не се споменава че в българия се правят и скъпи велосипеди за 5000+лв.. и то на много добро ниво, и се използват и за състезания.
    И основните две марки като ниво са RAM и DRAG.

    Нека да не оставяме с впечатление че това което продават в метро може да носи името "велосипед".

    Това за велосипедите по 38 евро също го няма НИКЪДЕ в Европа :)
    В някои страни цените на велосипедите започват от 150евро.. но хората си имат и строги критерии за качество..

    А нашите не могат да пробият в Щатите защото там има велосипеди за 55-65$ които носят надписа "Made in USA" и имат някакво качество за разлика от най-евтините наши велосипеди.

    Да не говорим че производството у нас особено за по-масовите модели е полу-манифактурно с ниско качество и доста измислени и пригодени машини..

    Нередност?
  • 6
    g.e.m. avatar :-|
    ГЕМ
    • + 2

    Каквото и да говорите във форума аз мога да кажа от собствен опит само едно:карам колело в София от 2 години много интензивно и за това време съм изминал 5100 км само за да ходя на работа.Да,знам,че много от вас ще кажат,че съм луд,но за мен са луди тези,които киснат в колите си в ужасните задръствания!!!

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал