Пазарът е песен

Бизнесът на организаторите на концерти нараства

Другите големи са зад сцената<br />
Другите големи са зад сцената<br />
Другите големи са зад сцената<br />    ©  Асен Тонев
Другите големи са зад сцената<br />    ©  Асен Тонев

Той е прекъснал музикалната си кариера, защото в България да правиш музика носи слава, но не пари. Той познава музикалния бизнес интимно и обича музиката независимо дали я прави, или я слуша. Налага му се да потиска меломана в себе си, за да не изкривява преценката си за това кой изпълнител е актуален и кой не толкова. "Любимо не е равно на популярно", повтаря си той. Има нюх за актуалното в сферата си и не избягва поемането на рискове. Въпреки че често не е типичният бизнесмен (или не желае да е), оцелява и успява в една сфера колкото интересна и енергична, толкова рискова и изискваща. Това е типичният организатор на концерти в България (или както сам се нарича - промоутър).

Днес в България условно промоутърите може да бъдат разделени на две групи - неспециализирани, т.е. тези, които канят големите имена в музиката без особено ограничение в музикалния стил, и специализирани, т.е. тези, които работят с музиканти от конкретен жанр. Бизнесът на неспециализираните, разбира се, е по-мащабен, а този на специализираните - нарочно ограничен, но също добре развит.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Avatar :-|
    rm

    Ми хайде нещо по-така да доведете тука, Godsmack например :)

    Нередност?
  • 2
    Avatar :-|
    учудена
    • + 1

    "Билетите за някои концерти, за които не можем да повярваме, се продават мигновено, както беше с Depeche Mode, а други концерти, за които сме били сигурни, че ще се продадат на секундата, не се продават - като Питър Гейбриъл, казва Несторов.

    Не мога да повярвам на това изказване на човек, който е в бизнеса!!
    Цяло поколение е израснало с Депеш и то по-интелигентната част от него, носталгията е фактор тук. И това са хора, които сега са на по 30 и няколко години - работещи и платежоспособни. Те са точно публиката, която ходи по концерти и може да си го позволи. Логично е да се продаде концерта.
    Питър Гейбриъл колко фенове има в България?

    Нередност?
Нов коментар