Смяна на ритъма

Нестандартни модели на концертния бизнес набират скорост

Един от навлизащите модели в музикалната индустрия в България е организиране на концерти от тематично радио. Целта е поддържане на имиджа, но същевременно и разширяване на дейността. Такъв е случаят с Jazz FM радио. Тясно форматната станция организира първия си джаз концерт по повод началото на дейността си през 2001 г. и това се превръща в ежегодно събитие. Две години по-късно радиото започва да организира фестивала Sofia Jazz Peak, който от десетдневен фестивал се превръща в поредица от шест големи концерта, основно през есента и пролетта. "Популярността на тези събития расте, като цените на билетите варират от 30 до 50 лв., стигайки и до 200 лв. за концертите на Ал Жеро и Джордж Бенсън през 2007 г., казва Велимира Петрова, търговски директор за радиокомпания Си Джей, собственик на JazzFM радио. Сред най-доходоносните концерти е и този на Найджъл Кенеди през 2005 г., когато за четири седмици билетите са разпродадени за високите тогава цени от 80 до 120 лв.

"Най-големите разходи при организацията на подобни събития - хонорарите на джаз изпълнителите, са в размер на десетки хиляди до стотици хиляди евро", казва Петрова. Невинаги обаче големите имена в музикалната индустрия носят най-голяма печалба за организатора; има концерти с минимална печалба. Средно джаз концертите се посещават от 3000 души заради по-различната музика, а също и заради капацитета на залите, в които се организират концертите.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал