Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
16 яну 2009, 13:29, 3154 прочитания

Заведи ме на панаир

Бюджетът субсидира участие на фирми в задгранични изложения

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Всички чуждестранни контрагенти и клиенти, които имаме, са резултат от участието ни в международни панаири, субсидирани от Агенцията за насърчаване на малките и средните предприятия. На тези контакти дължим целия износ на нашето предприятие", категоричен е Борис Калибацев, управител на "Филикон" - Пловдив. Днес фирмата продава консерви и сокове в над 30 страни.

От 2002 г. държавата отделя средства за представянето на български компании на изложения зад граница. Бюджетът за тази година все още се уточнява, но вероятно той ще е близък до миналогодишния - около 2.5 млн. лв.


Организацията по кандидатстването и подбора на фирмите, както и изграждането на колективните щандове, се извършва от Агенцията за насърчаване на малките и средните предприятия. През 2006 г. например тя е субсидирала 195 компании за участие в 24 изложения. През 2007 г. техният брой е 284, а задграничните панаири - 42. Почти същата е статистиката и за 2008 г.

Кои кандидати

В началото на всяка година агенцията обявява списък с изложенията, размера на колективните щандове и броя на фирмите, които ще подкрепи. Изборът на панаирите става след предложения на браншовите организации.

Кандидатите за участие трябва да отговарят на критериите за малко и средно предприятие. Според законодателството това означава, че заетите в тях трябва да са до 250, годишният им оборот - до 50 млн. евро (97.5 млн. лв.), а общата стойност на активите им - до 43 млн. евро или 84 млн. лв.



Ако подадените заявки са повече от максималния възможен брой участници, отдел "Международни изложения и промоционални дейности" в агенцията прилага допълнителни критерии за класиране. Предимство имат фирмите, които произвеждат продукти или предоставят услуги с български произход. Шансовете са по-големи за предприятия, които изобщо не са участвали или пък са участвали в по-малък брой изложения, организирани от агенцията, в сравнение с другите кандидати. За да успеят в надпреварата, компаниите не трябва да имат "грехове" от предишни изложения (например - не са плащали дължими такси и суми към организаторите, повредили са конструкцията на щанда, не са били коректни към другите фирми и т.н.). При равни други условия важен критерий е също кога е подадена заявката за участие и дали съдържа пълен пакет документи.

Колко струва

Агенцията финансира частично представянето на изложителите. Тя поема 85% от разходите за необорудвана изложбена площ на всеки участник и пълната сума за регистрационните такси. Нейна грижа е цялостното изграждане на националния щанд (лого на държавата, ток, вода, почистване, склад и складово оборудване). Фирмите не плащат за включването им в каталог и CD, издадени от агенцията, които се разпространяват по време на панаира. Изложителите разполагат и с едно безплатно работно място на щанда (маса, столoве, подово покритие, осветление, надпис с името на фирмата).

Компаниите поемат разходите за допълнителна реклама в официалния каталог на изложението (ако решат да се включат), за пътни, дневни и нощувки, за допълнително оборудване (ако поискат такова), за транспортиране на мострите. Освен това 15% от сумата за необорудвана изложбена площ се дели на минималния брой участници на конкретното изложение, след което се възстановява от предприятията на агенцията.

"Участието на колективен щанд е първа крачка за много от изложителите. При липсата на опит подкрепата на държавата е много важна, защото тя поема разходите, а с това и риска, ако представянето на фирмата не е било успешно. Идеята е, след като компаниите направят първи контакти и натрупат опит на колективния щанд, да излязат на самостоятелен щанд", коментира Иван Георгиев, представител за България на Хановерския панаир. И припомня, че според теорията и практиката на панаирното дело са нужни минимум три участия, за да прецени един участник дали има полза от дадено изложение.

Какво още

Агенцията за насърчаване на малките и средните предприятия получи 25 млн. евро до 2013 г. по оперативната програма "Конкурентоспособност", за да подкрепи популяризирането и увеличаването на българския износ. Тази сума ще й позволи да финансира участието на изложители на повече задгранични панаири. "Част от тези средства ще бъдат предоставени на браншови организации, на панаирни оператори или група от фирми, ако успеят да защитят проекти пред агенцията и на свой ред организират участие на международни изложения не само на изложители, но и на посетители", съобщи изпълнителният директор на агенцията Станимир Бързашки. Агенцията ще субсидира също включването на предприемачи в бизнес делегации, търговски промоции на български продукти в чужбина, както и част от разноските на чуждестранни дистрибутори на изложения в България.
Документи за участие
- Заявка за участие

- Декларация за получените държавни помощи

- Декларация за получените минимални помощи

- Декларация, че фирмата отговаря на критериите, заложени в Закона за малките и средните предприятия

- Карта за идентификация по регистър БУЛСТАТ или единен идентификационен код

- Удостоверение за актуално съдебно състояние или актуално удостоверение за вписване в Търговския регистър (до 6 месеца валидност)

- Удостоверение, че фирмата няма данъчни задължения и дългове към бюджета.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Братя татуисти Братя татуисти

Собствениците на студиото за татуировки Smokov Brothers разрастват бизнеса си с бранда за дрехи Snake Legend

29 май 2020, 1038 прочитания

Софийският адрес за френски макарони Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

22 май 2020, 7297 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Вдън гори севернокорейски

Настандартните екскурзии все още не са много търсени, но са с огромен потенциал

Още от Капитал
Наемопад при софийски жилища

Свитото търсене сваля офертните цени. При предоговаряне се стига до 20 - 30% отстъпка за период между един и три месеца.

Бодлива ситуация при розовото масло

За оптимистите кампания 2020 е критичният хаос, от който ще произлезе новият, по-добър ред в бизнеса с маслодайни рози.

Ресторанти на корона диета

След нокдауна, който вирусът нанесе на заведенията, възстановяването ще е бавно и трудно, бизнес моделите ще се променят още, а доставките ще играят все по-важна роля

Площад "Александър Невски" ще се ремонтира, но няма да се промени

Общината ще похарчи предвидените 17. млн. лв. за реконструкцията на зоната, но ще има само козметични намеси

Средиземноморска арт диета

Парижкият дигателен център за изкуство Atelier Des Lumieres показва изложба с работи на Моне, Реноар, Шагал

20 въпроса: Бистра Андреева - Пешева

Най-новата книга в неин превод е романът "Американа" на Чимаманда Нгози Адачи

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10