Антикризисен софтуерен пакет
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Антикризисен софтуерен пакет

Антикризисен софтуерен пакет

Няколко български IT компании комбинират услугите си в една платформа за малкия и средния бизнес

Андриан ГЕОРГИЕВ
3767 прочитания

© Shutterstock


Аз имам три магазина в София за продажба на знамена, но ползвам склад в Бургас. Освен че ми е трудно с координацията на бизнеса, искам да си направя фирмен сайт с възможност за онлайн продажби. За да си усложня живота още повече, едновременно с това ще започна маркетинг кампания. Да не забравям, че искам да управлявам и по-пълноценно своите контакти с клиенти. Заради сегашната криза обаче пазарът е свит, продажбите на знамена са слаби и имам малко пари за инвестиране. Какво да направя?

Всичко отива в интернет

Тръгвайки по този път, единадесет български компании създадоха общия продукт BusinessBox. Пакетът събира няколко инструмента, предназначени да намалят разходите на малкия и средния бизнес. Той включва ERP (Enterprise Resource Planning) софтуер, дело на разработчиците от SAP. Чрез него фирмите получават пълна картина на своя бизнес - от осигуряването на доставките през производството до снабдяването и продажбите. ERP системата не следи просто приходите и разходите, но и управлението на всички процеси в компанията. На база на въведените данни софтуерът изготвя прогнози. Например колко сладолед трябва да продадете сега, за да не залежава през септември в хладилника.

Проблемът е, че покупката на ERP излиза скъпо начинание, а внедряването отнема месеци, дори години. Затова клиентите на BusinessBox могат да ползват софтуера срещу фиксиран наем, който излиза доста по-евтино от цялостно закупуване на системата. Нелошо решение в кризисни времена, когато всеки спестен лев е ценен. Освен това се пести и време. "Инсталацията на BusinessBox отнема до пет дни", казва Димитър Угринов, управляващ директор на "ДОД консулт" - IT компания, партньор на "SAP България". Именно "ДОД консулт" е инициатор на проекта.

Освен ERP система предприемачите могат да поръчат в комплект изработка и поддръжка на уебсайт, интернет магазин, инструмент за управление на връзките с клиенти (CRM - Customer Relationship Managament), организиране на маркетинг кампания и т.н. Удобството е, че не се плаща за софтуерни лицензи и заплати за IT специалисти. Освен това няма и разходи по поддръжката, тъй като цялата информация се съхранява в мрежата. Обслужването е денонощно.

В основата на BusinessBox е технология на SAP - германския колос в производството на бизнес софтуер. По принцип корпорацията се фокусира върху обслужването на едрия и средния бизнес. "Затова BusinessBox е опит на компанията да достигне до по-голям брой крайни клиенти", коментира Петър Миленков, изпълнителен директор на "SAP България". Услугата е насочена основно към сервизи, вносители, дистрибутори и търговци. Създателите на BusinessBox смятат, че икономическият застой е най-подходящото време за начало на техния проект. "Фирмите търсят начини как да намалят разходите си и това е един от тях", убеден е Миленков.

Достъпът до единната система се осъществява през интернет. Тоест, за да влезете в нея, трябва само да напишете адреса в полето на браузъра. Компютрите с достъп до BusinessBox не трябва да са последна мода, така че смартфони и лаптопи също ще свършат работа. Данните за бизнеса се съхраняват на отдалечен сървър и пътуват по криптирана връзка. Така се намалява възможността за посегателство върху фирмените данни. Партньори на BusinessBox са телекомите БТК и "Спектър нет". Връзката до системата може и да минава през друг доставчик, но тогава няма гаранция, че връзката ви ще е стабилна.

В зависимост от това колко функции се ползват месечният абонамент на BusinessBox достига между 90 и 130 евро на служител. Базовият пакет започва от 500 евро. Специално за ERP частта се изисква минимум от пет души персонал. В новия за България проект освен SAP и "ДОД консулт" участват още "Инфо дейта център", анализаторското звено IDC, агенции за PR и реклама и т.н. Проектът е отворен и за други компании, така че броят на вградените инструменти сигурно ще расте.

"Бизнесът сам ни подтикна да създадем тази услуга", обяснява Димитър Угринов. "Преди години един наш клиент не можеше да си позволи да купи ERP система на SAP. Друг пък искаше да я ползва срещу наем", посочва Угринов. Така компанията съзира свободната ниша и сега се опитва да я завладее заедно с други компании.

BusinessBox дава интересна визия за бъдещето на корпоративните IT услуги. Изгряващият пазар на онлайн софтуер, доставян при поискване, има огромни перспективи. През 2012 г. глобалните инвестиции в него могат да достигнат $42 млрд. И България очевидно не прави изключение от тази тенденция.

Какво има в кутията?

- ERP система и CRM софтуер

- уеб базирана електронна поща с възможност за достъп навсякъде по всяко време

- организиране на маркетингови кампании

- създаване на уебсайт и интернет магазин

- финансов анализ

Аз имам три магазина в София за продажба на знамена, но ползвам склад в Бургас. Освен че ми е трудно с координацията на бизнеса, искам да си направя фирмен сайт с възможност за онлайн продажби. За да си усложня живота още повече, едновременно с това ще започна маркетинг кампания. Да не забравям, че искам да управлявам и по-пълноценно своите контакти с клиенти. Заради сегашната криза обаче пазарът е свит, продажбите на знамена са слаби и имам малко пари за инвестиране. Какво да направя?


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    Avatar :-|
    хахо

    Не са чували изглежда за Business ByDesign ...

  • 2
    Avatar :-|
    anonimen

    :) статията или е платена или ПР-ите на SAP са много близки с Капитал:). Поне като го гледаме това по телевизията слагат един надпис "платен репортаж".

  • 3
    Avatar :-|
    ASAP

    Ако управляваш среден или голям бизнес трябва наистина да си много неграмотен и простоват, за да се научиш по този начин какво е ЕРП и какво изисква като ресурси, за да функционира адекватно.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK