Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
11 17 фев 2012, 12:57, 28585 прочитания

Не био, а просто вкусно

Магазините "Хляб и сирене за приятели" и "Хляб и вино за приятели" не искат да са "зелени", а да предлагат стойностни местни продукти

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Вкус нерушимый*

Руските магазини Берёзка в България вече са 13, а собствениците на марката не се притесняват да мислят за нови обекти. Защо?

2 мар 2012

Чиста работа

Търговците на биопродукти разширяват и разнообразяват бизнеса си, заради нарасналото търсене

13 май 2011

Месарницата е зад ъгъла

Тази седмица ще ви разкажем за бизнес модела на специализираните магазини за месо. Споделете впечатления

5 окт 2010

Магазинът и златните рибки

Гръцката Salonica fish планира да открие 10 магазина за прясна риба в България

13 авг 2010


Можем да перифразираме популярната мисъл: "Днес знаем цената на храната, но не и стойността й." И наистина насред наредените на рафтовете в супермаркета продукти с етикетчета с цени човек трудно може да се ориентира в качеството им. Но все повече хора опитват да търсят стойностни храни, а все повече предприемачи са заинтересовани да я създават. Този бум на био производството, търговията и потреблението на био стоки постепенно се преселва от Западна Европа и в България и създава нови нишови възможности за предприемачи.

Една такава е търговията с продукти, произведени от малки ферми или стопанства, които не са сертифицирани като био, но отговарят на високи стандарти за качество. Тони Владимиров е управител на два магазина, които залагат на този модел. "Хляб и сирене за приятели" и "Вино и сирене за приятели" съществуват от по-малко от година, но смело намират мястото на пазара въпреки конкуренцията на големите вериги и бутиковите магазини за храна. Защо?

Деликатес по качество, а не по цена

Първият магазин "Хляб и сирене за приятели" в София (на ъгъла на ул. "Парчевич" и ул. "Цар Асен") скоро ще навърши една година от откриването му, а вторият (на ъгъла ул. "Цар Иван Асен II" и ул. "Ракитин") "Вино и сирене за приятели" е открит малко след него.
Концепцията е да се предлагат качествени стоки на малки производители, които не могат да намерят място на щандовете на големите вериги, защото се оскъпяват многократно заради плащането на входни и други такси. "Продукти като киселото мляко и сиренето, което продаваме тук, във веригите ще имат толкова високи цени, че ще бъдат непродаваеми", казва собственикът и управител на магазините Тони Владимиров. "Стоките са бутикови, но заради качеството им, а не заради цената. Когато хората си купуват сирене рокфор, то струва точно колкото трябва да струва сирене рокфор заради стойността му", допълва той.

Както и името на магазините подсказва, сиренето и други млечни продукти дават лицето на бранда. Това обаче не означава, че там се продават само такива стоки. Тони постоянно се запознава с нови и нови продукти благодарение на клиентите си, които питат и се интересуват от определени храни. Но не задължително био. "Много се злоупотреби с това зелено, био и т.н. в България. Мога дори да ви кажа, че клиентите имат резерви, защото много се надценяваха нещата", обяснява Тони.



Според мнението му се получава така, че всеки хубав продукт се продава с голяма надценка било заради вноса, или заради таксите на веригите, или защото е био. "Ние опитваме да вървим в обратната посока, нямаме допълнителни тежести, искаме разумни цени", казва той.
Освен това целта е хората да могат да се запознават с нещата, с които се хранят, да задават своите въпроси, да получават информация, която търсят. Това практически е невъзможно в големите вериги. Магазините "Хляб и сирене за приятели" и "Хляб и вино за приятели" спокойно могат да се наредят до магазините за деликатеси, какъвто е "Дар от боговете", но те не са пряка конкуренция. "Залагаме на българска стока, а ако е вносна, гледаме да не е надценена. Това е разликата. Ние работим в съвсем друга ниша", казва Владимиров.

Изберете местното

Владимиров разказва, че около две години той и партньорите му обмисляли каква да бъде формулата, добрият баланс за бизнеса. Идеята е магазинът да не е за суперлуксозни стоки, да не е само за ценители, а за всеки, който просто иска качество. Решението е да се работи с голям процент български стоки. "Искаме, ако има български добър продукт, било вино, сирене или месо, да присъства на щанда. Това ни различава от другите магазини в нашия клас. Те разчитат основно на внос", споделя той.

Това помага и цените на да се запазват на поносими нива, няма допълнителни разходи за импорт, освен това е много по-лесно да се намери историята на една стока, а после са бъде разказана на клиента.
Българските марки сега са 60-70% от асортимента. Много се разчита на виното. "Първоначално го мислехме като добавка към сиренето, но всъщност то си намери самостоятелно място", констатира Тони.
Сиренето и млечните продукти са от мандрата "Добрев". Тони е работил там 7-8 години и е на мнение, че реално това са продуктите с най-високо качество на пазара в момента. Навсякъде наричат Антон Владимиров Тони Добрев, защото неизменно го свързват с мандрата. Там той се е занимавал с търговското представяне на продуктите. Други партньори са производителят на хлебчета и кроасани "Кю енд бред къмпани" винарските изби "Мараж" и "Загрей", колбасите са от свинекомплекс в село Голямо Враново.

Владимиров моли всички български малки производители да се свържат с него. "Има семейства, които живеят в села и квартали и правят там мляко, хляб, масло или друго. Избрали са такъв живот. Всеки от тях може да предложи продуктите си, искаме магазинът да стане лице на продуктите на малки производители. Така ще им подадем ръка, защото много често те не могат да намерят място за реализация", смята той. Тук обаче е редно да се спомене, че в концепцията на магазините "...за приятели" не се вписва сивият сектор. "Ще дадем път на производителите, които си плащат данъците", допълва Владимиров.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

21 март 2018г.
Sofia Event Center

capital.bg/ecommerce

Конференция Стратегии за електронна търговия



Акценти в програмата:
Тенденции и развитие на иновациите в онлайн пазаруването
Иновативни услуги и ритейл стратегии
Как технологиите променят начина, по който пазаруваме
Тенденции при електронните плащания
Иновации в логистиката при електронната търговия
Маркетплейс революция


Прочетете и това

Бизнес в трета възраст Бизнес в трета възраст

Голяма част от първите семейни фирми в България вече трябва да преминат към следващото поколение, но собствениците не са подготвени

16 фев 2018, 2579 прочитания

Първо в "Петък" за по бира-две, после на концерт в Mixtape 5 1 Първо в "Петък" за по бира-две, после на концерт в Mixtape 5

Радослав Мирчев и Кирил Чешмеджиев стоят зад две от най-популярните и дълголетни заведения в София

9 фев 2018, 3796 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (19 - 25 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

За да бъдете успешни, фокусирайте се върху крайната цел, но я разбийте на по-малки, постижими цели

На гости в рубриката "Пет минути със..." е Манди Хиксън, бивш пилот на Кралските военновъздушни сили, а към настоящия момент - лектор и коуч

Стажове, стипендии, конкурси (22-28 януари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Как да организираме по-добре работното си време

Няколко основни съвета как да бъдете по-ефективни и фокусирани

Стажове, стипендии, конкурси (8-14 януари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Таксите на пенсионните фондове ще бъдат намалени

Разрешение за участие в първични публични предлагания също е част от предложенията за промени в Кодекса за социално осигуряване

КАТ в ерата на електронното управление

Докъде стигна пътна полиция в е-услугите

Полетът на валкириите над Сирия

Сблъсъкът между САЩ и руската частна армия "Вагнер" бележи нова, по-опасна фаза на войната в Близкия изток

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Планина от съвети

Как да се подготвим за планина през зимата и какво да правим в случай на инцидент

Ново място: Carve Indoor Ski, Board & Bar

Алтернативна на сухата и безснежна зима - първият български спортен център за ски и сноуборд на закрито

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 7

Капитал

Брой 7 // 17.02.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Чуждите инвестиции растат, а Орбан и Борисов имат различия за мигрантите

Емисия

DAILY @7PM // 19.02.2018 Прочетете