С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
4 13 апр 2012, 11:01, 13115 прочитания

Под моята вълшебна завивка

Ръчно изработените продукти са не само атракция за децата, а и добра бизнес ниша за предприемачи с въображение

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Звезди в интернет

Актьорът Аштън Къчър е най-ентусиазираният инвеститор в технологични компании сред знаменитостите

8 юли 2011

Empower to the people*

Млади предприемачи получиха 200 хил. лв. финансиране за проектите си

5 ное 2010

За виртуалното "овцевъдство"

Елия и Боби от магазина за ръчноправени подаръци "100 овце" за бизнес предимствата на социалната мрежа

7 окт 2010


Спомените от детството понякога идват с аромата на крем карамела, който се пече във фурната. Друг път са в албумите със снимки - тържеството в детската градина, ризката с избродирано корабче или ягодка, кутията, в която си събирал всичките си съкровища, заекът със закърпеното ухо.

Предметите, които помним от детството, са именно онези много лични неща. Ето защо вече има предприемачи, които предлагат алтернатива на масово произвежданите детски играчки, завивки или дрешки, като предлагат ръчно шити и съответно уникални неща. Първият популярен в България магазин, който прави пачуърк, шие или изработва апликация върху плат, е "100 овце" и беше открит през 2010 г. Той обаче разчита повече на изработените от текстил предмети за дома и ръчно направени подаръци, а Nenios, за който ще ви разкажем сега, се е насочил най-вече към детската аудитория.

От електронния магазин към витрината

Човекът, който стои зад Nenios като собственик, инвеститор и идеолог, е Екатерина Драгиева. Това, че Катя е млада майка, е само едната половина от историята за мотивацията й да създава уникалните бройки памучни изделия за деца. Втората част е свързана с нейното образование. Тя завършва средно училище за сценични кадри, а след това НАТФИЗ в специалност сценография. От ученическите й години обаче е асистент на майка си, която има шивашко ателие. "Започнах от много рано да си крада занаят", разкрива Катя. Така след дипломирането тя започва да шие и да прави сама някои неща в подготовка на очакването бебе, без да подозира, че това ще се превърне в бизнес един ден. "В подобен период от живота си всяка майка среща съмишленици в лицето на други бъдещи майки. Лека-полека разни приятелки започнаха да искат да правя и за тях подобни неща", спомня си Екатерина. Впечатлени от качеството на идеите и изпълнението, познатите й започват да я окуражават да започне да шие и с комерсиална цел. Така през 2010 г. стартира работата по онлайн магазина nenios.com, където Катя да може да предлага одеялцата, възглавничките и памучните играчки, които е направила. "Всичко стана на приятелски начала, бивш съученик ми направи дизайна, друг близък приятел направи програмата за онлайн продажби", разказва Драгиева. Собственичката сама снима, а след това публикува ушитите от нея неща.

През март 2011 г. онлайн магазинът е окончателно завършен. Новината за него се разпространява бързо, а продажбите стават устойчиви. Паралелно с онлайн магазина е отворено и ателие в центъра на София, но то бързо отеснява, а нуждата от пространство, където изделията да се представят, става все по-осезаема. "Друго е, когато нещата се видят не просто на картинка, контактът и допирът с истинската материя са важни", казва Катя.



Преди месеци тя се решава на смела стъпка – да регистрира фирма (досега е работила през фирмата на майка си) и да отвори собствен магазин на ъгъла на бул. "Витоша" и ул. "Солунска" в центъра София. Това означава не само по-голяма финансова тежест заради високите наеми, но и повече риск заради неизвестността как пазарът ще реагира. Инвестицията, която Катя прави, е 10 хил. лв. "Буквално събрах всичките си спестявания, но много държа да се справям сама", разказва тя. И остава оптимист, че продажбите ще са повече от тези на онлайн магазина.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Семейството с каменната мелница Семейството с каменната мелница

"Екосем" произвежда 21 вида брашна, а най-новото им предложение е полезната вафла "Лимецка"

21 сеп 2018, 2940 прочитания

Сладката "мисия Лондон" Сладката "мисия Лондон"

Българката Ирен Мердинян вече шеста година предлага на британския пазар сурови десерти под бранда Raw Bonbon

14 сеп 2018, 41182 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

Какво да правим с визитките след GDPR

За да използвате по какъвто и да е начин данните на бизнес партньорите си, трябва да имате правно основание - съгласие или легитимен интерес - за обработването на тези данни и трябва да предоставите на лицето определена информация

Пет минути със ... Алесандро Салерно

Алесандро Салерно - мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB и финалист в последното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018 на "Капитал" и "Кариери"

Кариерният форум "Кариера в България" ще се състои на 20 септември

Инициативата е предназначена за студенти, специалисти и предприемачи, които търсят кариерно развитие в България

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Финансиране с $36 500 в час

Екипът, разработил часовника Pebble, счупи всички рекорди на платформата за микрофинансиране Kickstarter, събирайки над $3.5 млн. за 4 дни

А ти в кой фонд отиваш?

Близо 93 хил. лица са сменили пенсионното си дружество през първото полугодие

Какво иска Румен Радев

С няколко хода президентът показа, че вече работи за собствения си политически образ

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Офис, стани, офис, немирно!

Защо е важно да седим по-малко и да се движим повече, когато сме на работа, и как да го правим правилно и ефективно

20 въпроса: Мартин Колев

Дебютната пиеса на създателя на "Софийски магьосници" прави премиера тази есен

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 22.09.2018 Прочетете