С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация
4 13 апр 2012, 11:01, 12686 прочитания

Под моята вълшебна завивка

Ръчно изработените продукти са не само атракция за децата, а и добра бизнес ниша за предприемачи с въображение

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Звезди в интернет

Актьорът Аштън Къчър е най-ентусиазираният инвеститор в технологични компании сред знаменитостите

8 юли 2011

Empower to the people*

Млади предприемачи получиха 200 хил. лв. финансиране за проектите си

5 ное 2010

За виртуалното "овцевъдство"

Елия и Боби от магазина за ръчноправени подаръци "100 овце" за бизнес предимствата на социалната мрежа

7 окт 2010


Спомените от детството понякога идват с аромата на крем карамела, който се пече във фурната. Друг път са в албумите със снимки - тържеството в детската градина, ризката с избродирано корабче или ягодка, кутията, в която си събирал всичките си съкровища, заекът със закърпеното ухо.

Предметите, които помним от детството, са именно онези много лични неща. Ето защо вече има предприемачи, които предлагат алтернатива на масово произвежданите детски играчки, завивки или дрешки, като предлагат ръчно шити и съответно уникални неща. Първият популярен в България магазин, който прави пачуърк, шие или изработва апликация върху плат, е "100 овце" и беше открит през 2010 г. Той обаче разчита повече на изработените от текстил предмети за дома и ръчно направени подаръци, а Nenios, за който ще ви разкажем сега, се е насочил най-вече към детската аудитория.

От електронния магазин към витрината

Човекът, който стои зад Nenios като собственик, инвеститор и идеолог, е Екатерина Драгиева. Това, че Катя е млада майка, е само едната половина от историята за мотивацията й да създава уникалните бройки памучни изделия за деца. Втората част е свързана с нейното образование. Тя завършва средно училище за сценични кадри, а след това НАТФИЗ в специалност сценография. От ученическите й години обаче е асистент на майка си, която има шивашко ателие. "Започнах от много рано да си крада занаят", разкрива Катя. Така след дипломирането тя започва да шие и да прави сама някои неща в подготовка на очакването бебе, без да подозира, че това ще се превърне в бизнес един ден. "В подобен период от живота си всяка майка среща съмишленици в лицето на други бъдещи майки. Лека-полека разни приятелки започнаха да искат да правя и за тях подобни неща", спомня си Екатерина. Впечатлени от качеството на идеите и изпълнението, познатите й започват да я окуражават да започне да шие и с комерсиална цел. Така през 2010 г. стартира работата по онлайн магазина nenios.com, където Катя да може да предлага одеялцата, възглавничките и памучните играчки, които е направила. "Всичко стана на приятелски начала, бивш съученик ми направи дизайна, друг близък приятел направи програмата за онлайн продажби", разказва Драгиева. Собственичката сама снима, а след това публикува ушитите от нея неща.

През март 2011 г. онлайн магазинът е окончателно завършен. Новината за него се разпространява бързо, а продажбите стават устойчиви. Паралелно с онлайн магазина е отворено и ателие в центъра на София, но то бързо отеснява, а нуждата от пространство, където изделията да се представят, става все по-осезаема. "Друго е, когато нещата се видят не просто на картинка, контактът и допирът с истинската материя са важни", казва Катя.



Преди месеци тя се решава на смела стъпка – да регистрира фирма (досега е работила през фирмата на майка си) и да отвори собствен магазин на ъгъла на бул. "Витоша" и ул. "Солунска" в центъра София. Това означава не само по-голяма финансова тежест заради високите наеми, но и повече риск заради неизвестността как пазарът ще реагира. Инвестицията, която Катя прави, е 10 хил. лв. "Буквално събрах всичките си спестявания, но много държа да се справям сама", разказва тя. И остава оптимист, че продажбите ще са повече от тези на онлайн магазина.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Изкуството да правиш хляб Изкуството да правиш хляб

Пекарната The Art of Love предлага 13 вида здравословен хляб, както и сладкарски изделия

22 юни 2018, 356 прочитания

Защо ми е портфейл, когато има phyre 4 Защо ми е портфейл, когато има phyre

Българска компания прави заявка за присъствие на пазара на дигитални разплащания

15 юни 2018, 18136 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Next Level: Нашите връстници не преследват възможностите, а по-скоро чакат те да дойдат при тях

Носителите на наградата "Най-добър стартъп" на младежкия форум "Изгряващи звезди", организиран от "Джуниър ачийвмънт", разказват откъде идва вдъхновението за техния проект Next Level

Георги Мутафчиев: Докато човек не е дал истински старт на своя бизнес, не може да твърди, че има компетенции в неговата сфера

Носителят на наградата "Най-добър стартъп" на младежкия форум "Изгряващи звезди", организиран от "Джуниър ачийвмънт" разказва откъде идва вдъхновението за неговия проект Knnect.Me

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 юни)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Помощ и вдъхновение за младите хора

Програмата "Дай старт на успеха" на "Джуниър ачийвмънт" и "Кока-Кола ХБК" влиза в училище, за да помогне на младитe да намерят нужната мотивация за развитие

Юбилейното 10-то издание на форума "Изгряващи звезди" събра най-добрите ученически и студентски стартъпи в България

В рамките на събитието, организирано от "Джуниър ачийвмънт България", бяха връчени награди в повече от 15 категории на младежи от цялата страна

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Финансиране с $36 500 в час

Екипът, разработил часовника Pebble, счупи всички рекорди на платформата за микрофинансиране Kickstarter, събирайки над $3.5 млн. за 4 дни

Повече светлина за софийския боклук

Столицата е напът да задвижи един от най-скъпите си проекти - за изгаряне на RDF в "Топлофикация", без да предостави пълната информация а него

Невидимият мораториум върху лекарствата

Здравната каса въвежда лимити и изисквания, които затрудняват пациентите и ги отказват от лечение

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

20 въпроса: Дончо Папазов

Мореплавател и пътешественик

Славянска беседа

Журналистът и писател Мариуш Шчигел за днешна Полша, демокрацията като трудова злополука и лекарството против популизъм

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 25

Капитал

Брой 25 // 23.06.2018 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Краят на дизела и нашествието му в България?

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 22.06.2018 Прочетете