С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
4 13 апр 2012, 11:01, 13720 прочитания

Под моята вълшебна завивка

Ръчно изработените продукти са не само атракция за децата, а и добра бизнес ниша за предприемачи с въображение

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Спомените от детството понякога идват с аромата на крем карамела, който се пече във фурната. Друг път са в албумите със снимки - тържеството в детската градина, ризката с избродирано корабче или ягодка, кутията, в която си събирал всичките си съкровища, заекът със закърпеното ухо.

Предметите, които помним от детството, са именно онези много лични неща. Ето защо вече има предприемачи, които предлагат алтернатива на масово произвежданите детски играчки, завивки или дрешки, като предлагат ръчно шити и съответно уникални неща. Първият популярен в България магазин, който прави пачуърк, шие или изработва апликация върху плат, е "100 овце" и беше открит през 2010 г. Той обаче разчита повече на изработените от текстил предмети за дома и ръчно направени подаръци, а Nenios, за който ще ви разкажем сега, се е насочил най-вече към детската аудитория.


От електронния магазин към витрината

Човекът, който стои зад Nenios като собственик, инвеститор и идеолог, е Екатерина Драгиева. Това, че Катя е млада майка, е само едната половина от историята за мотивацията й да създава уникалните бройки памучни изделия за деца. Втората част е свързана с нейното образование. Тя завършва средно училище за сценични кадри, а след това НАТФИЗ в специалност сценография. От ученическите й години обаче е асистент на майка си, която има шивашко ателие. "Започнах от много рано да си крада занаят", разкрива Катя. Така след дипломирането тя започва да шие и да прави сама някои неща в подготовка на очакването бебе, без да подозира, че това ще се превърне в бизнес един ден. "В подобен период от живота си всяка майка среща съмишленици в лицето на други бъдещи майки. Лека-полека разни приятелки започнаха да искат да правя и за тях подобни неща", спомня си Екатерина. Впечатлени от качеството на идеите и изпълнението, познатите й започват да я окуражават да започне да шие и с комерсиална цел. Така през 2010 г. стартира работата по онлайн магазина nenios.com, където Катя да може да предлага одеялцата, възглавничките и памучните играчки, които е направила. "Всичко стана на приятелски начала, бивш съученик ми направи дизайна, друг близък приятел направи програмата за онлайн продажби", разказва Драгиева. Собственичката сама снима, а след това публикува ушитите от нея неща.

През март 2011 г. онлайн магазинът е окончателно завършен. Новината за него се разпространява бързо, а продажбите стават устойчиви. Паралелно с онлайн магазина е отворено и ателие в центъра на София, но то бързо отеснява, а нуждата от пространство, където изделията да се представят, става все по-осезаема. "Друго е, когато нещата се видят не просто на картинка, контактът и допирът с истинската материя са важни", казва Катя.



Преди месеци тя се решава на смела стъпка – да регистрира фирма (досега е работила през фирмата на майка си) и да отвори собствен магазин на ъгъла на бул. "Витоша" и ул. "Солунска" в центъра София. Това означава не само по-голяма финансова тежест заради високите наеми, но и повече риск заради неизвестността как пазарът ще реагира. Инвестицията, която Катя прави, е 10 хил. лв. "Буквално събрах всичките си спестявания, но много държа да се справям сама", разказва тя. И остава оптимист, че продажбите ще са повече от тези на онлайн магазина.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

11 април 2019г.
Sofia Event Center

capital.bg/ecommerce

Конференция Стратегии за електронна търговия


Запазете своето място сега


Акценти в програмата:


  • Какви са тенденциите в електронната търговия и кои са възможните нови бизнес модели
  • Електронната търговия и новият регламент на ЕС за геоблокирането
  • Как да постигнем най-доброто от физическите и електронни магазини
  • Как да превърнем разбирането и обратната връзка на потребителите в действителна визия за цифровото развитие на компанията
  • Дигитални трансформации
  • Тенденции при мобилните плащания
  • Технологии в търговията на дребно / Електронна търговия и изкуствен интелект
  • Иновации и ефективност в доставките и логистиката
  • Успешни стратегии за електронна търговия на българския пазар

Ранна регистрация до 22 март

Прочетете и това

Founder Institute започва европейския си поход от София Founder Institute започва европейския си поход от София

Основателят и изпълнителен директор на прекселераторската програма Адео Реси пред "Капитал"

22 мар 2019, 2125 прочитания

Бутик за месо 4 Бутик за месо

Butcher отваря през 2014 г., през 2017 двата магазина на столичната улица "Гурко" отчитат 411 хил. лв. приходи от продажби

8 мар 2019, 5726 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (25 февруари – 3 март)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (18 - 24 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Каква е ползата от обучението на юристите

По-добрите съдебни процедури водят след себе си до по-висок икономически растеж

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

PwC България подкрепя студенти и докторанти по педагогически специалности

Консултантската компания ще даде на 11 младежи едногодишни стипендии и едномесечен стаж по специалността

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Финансиране с $36 500 в час

Екипът, разработил часовника Pebble, счупи всички рекорди на платформата за микрофинансиране Kickstarter, събирайки над $3.5 млн. за 4 дни

Уолстрийт разхлабва вратовръзките

Goldman Sachs стана поредната финансова институция, която изостави строгия дрескод в полза на по-гъвкавите правила за облекло

Под игото на ремонта

Кратка история на дъ-ъ-ългата реконструкция на ул. "Иван Вазов" в София

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Уикенд в Матера

Бързо и лесно пътуване до древното градче, което заедно с Пловдив споделя титлата Европейска столица на културата 2019

Агнешка Холанд има да ви каже нещо

Легендата на полското кино за новия си филм и защо обществото повтаря грешките от миналото

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 12

Капитал

Брой 12 // 23.03.2019 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Нова оставка заради "Апартаментгейт", Apple влиза в стрийминга на видео

Емисия

DAILY @7PM // 26.03.2019 Прочетете