Градина за събития
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Градина за събития

Капитал

Градина за събития

Екипът на Eventyard, спечелил първия кръг на конкурса 3Challenge, ще кандидатства за seed финансиране

Божан Чипев
8235 прочитания

Капитал

© Цветелина Белутова


Идеята, с която Кирил Велков, Олег Кабакчиев и Александра Николова кандидатстват за финансиране в акселератора eleven се нарича Eventyard и цели да се превърне в глобален бюлетин за събития, нощен живот, концерти и партита. Платформата, която за момента се развива под формата на уебсайт (www.eventyard.net), а по-късно може да се озове и в джобовете на потребителите под формата на мобилно приложение, позволява добавянето на заведения, събития и музикални изпълнители от цял свят.

"Идеята се роди, след като отидох в Австрия и нямах представа къде какво има. Тогава ми светна, че едва ли съм единствен и вероятно навсякъде по света на младите туристи им е много трудно да се ориентират в нощния живот, особено ако не говорят добре местния език", разказва Кирил Велков. Съдбовният момент идва през 2009 г., когато Велков споделя визията си с Олег Кабакчиев и двамата започват за първи път работа по проекта.

Тогава все още социалната мрежа Facebook и споделените в нея събития не са добили толкова голяма популярност и двамата приятели от детството се захващат с изграждането на платформата. Дори и днес те не считат компанията на Марк Зукърбърг за конкурент, тъй като според тях Eventyard ще предоставя информацията по много по-различен начин. "Ние не се интересуваме от т.нар. социален елемент. Дори в страниците на събитията си има линк към съответната Facebook страница. Ако някой иска да споделя, ние ще включим функции потребителите да правят това. Фокусът обаче ще остане върху категоризирането и лесното откриване на събития", разказва Кабакчиев.

"Във Facebook, за да разбереш за дадено парти, някой трябва да те покани, а това драстично ограничава сферата на хората, до които достига информацията. Нашата платформа ще заложи на това, всяко събитие да е видимо и достъпно за всекиго и по всяко време", допълва Александра Николова, която отговаря за маркетинга и популяризирането на проекта.

Платформата ще разчита на потребителско генериране на информация, като създателите обещават, че процесът по индексирането на нови събития винаги ще бъде максимално отворен, достъпен и безплатен. До края на годината пък Eventyard ще стъпи на няколко международни пазара с цел глобалното популяризиране на сайта и услугата. "В момента сме се фокусирали върху Великобритания като най-големия пазар, който едновременно има нужда от подобна услуга и също така може да ни достави необходимата публичност", разкрива Николова. "Реално се нуждаем от това финансиране именно за реализираме плановете си за интернационализация", допълва тя.

Благодарение на добре издържаната формулировка на идеята екипът на Eventyard успява да спечели първия етап на конкурса 3Challenge на предприемаческия клуб Start It Smart към Софийския университет и по този начин получава възможността да кандидатства по забързана процедура за финансиране в акселератора eleven.

Оттук нататък освен от финансовата подкрепа на инвеститорите екипът на Eventyard ще се възползва и от менторството на световни интернет и технологични светила от Google и Cisco, за да ошлайфа идеята си и да я реализира по възможно най-успешен начин.  

Идеята, с която Кирил Велков, Олег Кабакчиев и Александра Николова кандидатстват за финансиране в акселератора eleven се нарича Eventyard и цели да се превърне в глобален бюлетин за събития, нощен живот, концерти и партита. Платформата, която за момента се развива под формата на уебсайт (www.eventyard.net), а по-късно може да се озове и в джобовете на потребителите под формата на мобилно приложение, позволява добавянето на заведения, събития и музикални изпълнители от цял свят.

"Идеята се роди, след като отидох в Австрия и нямах представа къде какво има. Тогава ми светна, че едва ли съм единствен и вероятно навсякъде по света на младите туристи им е много трудно да се ориентират в нощния живот, особено ако не говорят добре местния език", разказва Кирил Велков. Съдбовният момент идва през 2009 г., когато Велков споделя визията си с Олег Кабакчиев и двамата започват за първи път работа по проекта.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

9 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK