С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 10 юли 2012, 21:13, 7190 прочитания

Грижа от разстояние

Компанията за домашен патронаж "Пиа матер" пусна платформа за онлайн заявки и телеасистенция

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Грижата за възрастни хора винаги е тежка задача, още повече когато става от разстояние. Компанията за социален домашен патронаж "Пиа матер", която в края на 2010 г. спечели една от наградите за млади предприемачи Empower, обаче вече предлага не просто комбинация от социални и болногледачески услуги за възрастни хора в техния дом, но и платформа за онлайн заявка за услуги и телеасистенция за помощ при конкретни нужди.

Възможностите
TeleTask преставлява онлайн платформа за заявки, проследяване и отчитане на дейности, извършвани в дома, която беше представена на 10 юли и вече работи. Тя може да служи както на крайния клиент да заяви и проследи как е извършена услугата, която е заявил, така и на администратори или други организации на различни социални услуги.


За момента "Пиа матер" са разработили няколко различни модула на платформата. Първият модул TeletASK всъщност позволява на клиентите да заявят направо онлайн различни услуги за дома - например грижа за възрастен човек в дома му. Чрез Teletask Info пък клиентът може да следи онлайн работното време на лица, наети за почасови дейности. Например, ако клиентът работи в чужбина, но иска специален личен асистент да се грижи за родителите му, може да поръча подобна услуга и след това чрез този модел може да проследи дали асистентът е дошъл навреме и е извършил поръчаните дейности. Отчитането става посредством едно обаждане до системата на "Пиа матер" през домашния или мобилния телефон на клиента, когато асистентът дойде и си тръгне от дома му. Отделно компанията е разработила и система, която да служи на различни други организации за проследяването на работата на асистентите им, която са нарекли Teletask Admin. Тя би била от полза на общините, които осигуряват социалния патронаж по места.

Допълнително "Пиа матер" са разработили и система за телеасистенция, при която възрастните хора или хората със специални нужди, като например инвалиди, могат да сигнализират за спешна нужда от помощ. За целта се използват няколко специално разработени апарата, които само с натискането на един бутон възпроизвеждат обаждане до мониторинг център, който след това прозвънява клиента да види какви са нуждите му. Съответно от своя страна "Пиа матер" действа по предварително договорен алгоритъм с клиентите си - уведомяват близките за проблема или директно изпращат асистент да отреагира на място. Така например, ако даден инвалид падне от стола си, той може да сигнализира, че има нужда от някого да му помогне да стане. Съответно според заявената услуга близките му могат да бъдат уведомени за случилото се или просто да му бъде изпратен асистент да му помогне.
В момента мониторинг центърът работи само през светлата част на деня, но от септември нататък ще включим и тъмната, т.е. ще работи денонощно, поясни Марко Ганчев от "Пиа матер". При нужда от лекарска намеса засега организацията може да осигури такава само в рамките на София.

Увеличаването на възрастното население в глобален мащаб на практика изисква да се търсят различни нискобюджетни възможности за тяхното социално обслужване, коментира Нина Димитрова от "Пиа матер". Според нея в момента институционалните грижи например от хосписи и подобни струват между 800 и 1200 лв. на месец на човек, докато телеасистенцията, която компанията разработва, може да струва между 90 и 380 лв. на месец. Като цяло идеята за онлайн заявки, проследяване и отчитане на различни социални дейности е базирана на вече свършената работа от "Пиа матер" дотук.



Историята
"Пиа матер" стартира като компания, предлагаща социален домашен патронаж, благодарение на спечелената в края на декември 2010 г. награда от 40 хил. лв. в конкурса за млади предприемачи на фондация Empower United и Американската агенция за международно развитие. Оттогава досега компанията вече работи с над 30 асистенти и има около 30 клиенти. Патронажът включва различни варианти на ежедневни грижи за възрасти хора - като доставка на топла храна по домовете, почистване, извършване на дребни домакински задачи, така и интензивна грижа като сменяне на памперс, къпане и преобличане, придружаване до поликлиника или НОИ, осигуряване на регулярни профилактични медицински прегледи. Цената на услугата зависи от продължителността на посещенията и включените в тях задачи. Към момента компанията вече осигурява средно по 2000 часа грижи на месец, което при 30 асистенти означава по около 66 часа работа на месец на асистент.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Златният партньор на компаниите 5 Златният партньор на компаниите

За девет години "Некст консулт" успя да привлече над 200 клиента, с които работи по стотици проекти

13 дек 2018, 2627 прочитания

Как се прави меден бизнес 2 Как се прави меден бизнес

Основаната през 2016 г. от Петко Симеонов компания за биомед Bulgarian Organic Foods продава основно навън и гледа към създаване на собствен бранд

7 дек 2018, 6232 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Предприемаческа програма изпраща 70 европейци в САЩ

Двама българи бяха стипендианти на Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative през 2018 г.

Стажове, стипендии, конкурси (19 – 25 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Пресяване на обменните бюра

Идеите на държавата за по-строг контрол върху дейността им ще доведат до затваряне на част от обектите

Първото поражение на Макрон

Протестът на Жълтите жилетки и обещаните отстъпки спъват сериозно претенциите на Макрон за реформи на Европа

Ще кипне ли Черно море

Колкото и да драматизира българският премиер, Западът по-скоро търси деескалация на конфликта в Керченския проток

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Коледна селекция - за всички от сърце

Ако все още не сте се справили с коледното пазаруване, разнообразни идеи за подаръци в последния момент.

20 въпроса: Калоян Илиев – Кокимото

Новата му изложба, (You Love Kokimoto), е в Gifted до 4 януари

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 50

Капитал

Брой 50 // 15.12.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Пазарите пак потънаха, Жирардели бил собственик на "Юлен" още от 2016 г.

Емисия

DAILY @7PM // 18.12.2018 Прочетете