Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 10 юли 2012, 21:13, 7977 прочитания

Грижа от разстояние

Компанията за домашен патронаж "Пиа матер" пусна платформа за онлайн заявки и телеасистенция

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Грижата за възрастни хора винаги е тежка задача, още повече когато става от разстояние. Компанията за социален домашен патронаж "Пиа матер", която в края на 2010 г. спечели една от наградите за млади предприемачи Empower, обаче вече предлага не просто комбинация от социални и болногледачески услуги за възрастни хора в техния дом, но и платформа за онлайн заявка за услуги и телеасистенция за помощ при конкретни нужди.

Възможностите
TeleTask преставлява онлайн платформа за заявки, проследяване и отчитане на дейности, извършвани в дома, която беше представена на 10 юли и вече работи. Тя може да служи както на крайния клиент да заяви и проследи как е извършена услугата, която е заявил, така и на администратори или други организации на различни социални услуги.


За момента "Пиа матер" са разработили няколко различни модула на платформата. Първият модул TeletASK всъщност позволява на клиентите да заявят направо онлайн различни услуги за дома - например грижа за възрастен човек в дома му. Чрез Teletask Info пък клиентът може да следи онлайн работното време на лица, наети за почасови дейности. Например, ако клиентът работи в чужбина, но иска специален личен асистент да се грижи за родителите му, може да поръча подобна услуга и след това чрез този модел може да проследи дали асистентът е дошъл навреме и е извършил поръчаните дейности. Отчитането става посредством едно обаждане до системата на "Пиа матер" през домашния или мобилния телефон на клиента, когато асистентът дойде и си тръгне от дома му. Отделно компанията е разработила и система, която да служи на различни други организации за проследяването на работата на асистентите им, която са нарекли Teletask Admin. Тя би била от полза на общините, които осигуряват социалния патронаж по места.

Допълнително "Пиа матер" са разработили и система за телеасистенция, при която възрастните хора или хората със специални нужди, като например инвалиди, могат да сигнализират за спешна нужда от помощ. За целта се използват няколко специално разработени апарата, които само с натискането на един бутон възпроизвеждат обаждане до мониторинг център, който след това прозвънява клиента да види какви са нуждите му. Съответно от своя страна "Пиа матер" действа по предварително договорен алгоритъм с клиентите си - уведомяват близките за проблема или директно изпращат асистент да отреагира на място. Така например, ако даден инвалид падне от стола си, той може да сигнализира, че има нужда от някого да му помогне да стане. Съответно според заявената услуга близките му могат да бъдат уведомени за случилото се или просто да му бъде изпратен асистент да му помогне.
В момента мониторинг центърът работи само през светлата част на деня, но от септември нататък ще включим и тъмната, т.е. ще работи денонощно, поясни Марко Ганчев от "Пиа матер". При нужда от лекарска намеса засега организацията може да осигури такава само в рамките на София.

Увеличаването на възрастното население в глобален мащаб на практика изисква да се търсят различни нискобюджетни възможности за тяхното социално обслужване, коментира Нина Димитрова от "Пиа матер". Според нея в момента институционалните грижи например от хосписи и подобни струват между 800 и 1200 лв. на месец на човек, докато телеасистенцията, която компанията разработва, може да струва между 90 и 380 лв. на месец. Като цяло идеята за онлайн заявки, проследяване и отчитане на различни социални дейности е базирана на вече свършената работа от "Пиа матер" дотук.



Историята
"Пиа матер" стартира като компания, предлагаща социален домашен патронаж, благодарение на спечелената в края на декември 2010 г. награда от 40 хил. лв. в конкурса за млади предприемачи на фондация Empower United и Американската агенция за международно развитие. Оттогава досега компанията вече работи с над 30 асистенти и има около 30 клиенти. Патронажът включва различни варианти на ежедневни грижи за възрасти хора - като доставка на топла храна по домовете, почистване, извършване на дребни домакински задачи, така и интензивна грижа като сменяне на памперс, къпане и преобличане, придружаване до поликлиника или НОИ, осигуряване на регулярни профилактични медицински прегледи. Цената на услугата зависи от продължителността на посещенията и включените в тях задачи. Към момента компанията вече осигурява средно по 2000 часа грижи на месец, което при 30 асистенти означава по около 66 часа работа на месец на асистент.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10% Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10%

Действам предпазливо и не наемам нови хора, а в краен случай бих намалил работното време, вместо да освобождавам служители, казва собственикът на "Смарт органик"

28 мар 2020, 2978 прочитания

С 3D принтери срещу вируса 1 С 3D принтери срещу вируса

Български доброволци започнаха производство на шлемове за медицински лица чрез 3D принтери

27 мар 2020, 3504 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Пресяване на обменните бюра

Идеите на държавата за по-строг контрол върху дейността им ще доведат до затваряне на част от обектите

Още от Капитал
Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Ричард Грийвсън: Дълбока рецесия е най-вероятният сценарий за региона

Заместник-председателят на Виенския институт за международни икономически изследвания wiiw пред "Капитал"

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10