Втора нежна майка
Историята на "Пиа матер" - една млада компания, която запълва пропастта отворена от некачествните публични социални грижи
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Къна е на 82. Достолепна, вдъхваща още на прага на дома си благородство и уважение бивша учителка. Краката и обаче вече не е я слушат много и затова има нужда от допълнително внимание. Отгледала е три деца, радва се и на много внуци. Всеки от тях обаче е зает с ежедневни задачи. Когато дъщеря й заминава да припечелва в чужбина, решава, че не може да остави майка си без ежедневна грижа и й наема личен асистент. За целта обаче не се обръща към общинска или държавна институция, а ползва услугите на наскоро стартиралата компания "Пиа матер". Това, с което тя се занимава, се нарича домашен социален патронаж или в превод те намират на Къна нова приятелка - Гергана. Грижи се за нея по няколко часа на ден - помага в разтребването на дома, ходи на пазар, плаща сметките, носи топла храна и - най-важното - е сладкодумен събеседник.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
5 коментара
Човек се привързва.
Любопитно е как успяват да изнамерят асистенти, на които наистина би могло да се разчита. Тъй като освен индивидуалния подход на г-жа Нина към клиентите (възрастните хора), в крайна сметка успехът на техния бизнес зависи в много силна степен от лоялността, почтеността и като цяло качеството на обслужващия персонал. Все пак това са хора, които възрастните допускат в домовете си. Има сериозен човешки елемент в този бизнес, който може много сериозно да го прекатури отведнъж само при един инцидент - например от типа асистент обира дома на клиента или спечелил доверието му, го примамва да подпише фиктивни документи сам или с подставено лице. Софтуер за управление на процесите - добре, похвално! Обаче се чудя как ли са решили гореописания риск?!
Винаги на ниво.
Публикувано през m.capital.bg
@osho
Такива рискове съществуват винаги и едва ли е възможно агенцията да ги елиминира напълно. Все пак, според мен, този тип рискове са по-малки при ползване на асистент от агенцията, отколкото при самостоятелно наемане на асистент - поради наличието на подбор, преценка, картотекиране на лични данни. Как елиминирате подобни рискове, ако наемате болногледач по устни препоръки от познати или по обява?
Ако всичко е така както го пише в статията - браво, както за добрата идея, така и за доброто изпълнение.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.