Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 14 дек 2012, 14:09, 11181 прочитания

Размерът има значение

Първият български специализиран онлайн магазин за презервативи Condomania.bg залага на избор от 55 различни размера

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Първоначалната инвестиция

до момента е в рамките на 50 – 60 хил. лв. Средствата са вложени в стока, разработване на интернет сайт, заплати за екипа, който се състои от четирима души на пълен работен ден и четирима на половин работен ден. Сред тях има ИТ специалист, сексолог и търговец.

Искра Георгиева разказва, че до отварянето на магазина не е имало кой знае какви пречки. "Нямаше изненади до самото стартиране. Получаваме страхотна подкрепа от самия производител, който притежава и condomania.com. Разполагаме с огромна база от данни, съвети и инструкции какво да правим и какво да очакваме", споделя тя. И въпреки гладкия старт е убедена, че "трудностите ще дойдат след пускането, защото продуктът е нов".


Всъщност проблемите пред този бизнес са няколко. На първо място е "малкият български пазар и недоверието към интернет търговците", разсъждава Георгиева. Според нея доверието към чуждестранния търговец е по-голямо, отколкото към българския. Освен това мениджърите на Condomania трябва да докажат, че техният магазин е по-различен от стандартния сексшоп. "Ние сме по-скоро специализиран модерен магазин, а не сексшоп", казва Георгиева. И споделя: "Това, което ни различава, е наличието на богата информация, както и достъп до експерт сексолог, който потребителите на Condomania.bg получават през сайта."

Добър потенциал
 
Пазарът на презервативи в България расте всяка година и вече може да се приеме за сравнително развит. През последните 7-8 години обемът на продажбите се повишава драстично - от около 8 млн. бройки през 2004 г. до около 19 млн. през 2009 г. През 2009 г. се реализират продажби на стойност около 12 млн. лв., сочат данни на агенцията за пазарни проучвани MEMRB. По този критерий България се нарежда на 2-о място по потребление на брой презервативи на глава от населението (мъже 15 – 45 г.) за Европа след Полша. Причините за тези резултати могат да се търсят в леко подобрената сексуална култура на българския потребител, честите разяснителни кампании в различни медии, както и засиленото рекламно присъствие на продуктите от категорията. Водещите производители на презервативи на пазара са компании, притежаващи най-популярните марки в света, сред които Ansel (производител на презервативите Kama Sutra, Life Styles и Pleasure), Kros M (Sportex), R&S (Vitalis) и SSL (Durex).

Данните показват, че сексуалната култура на българите се подобрява с всяка изминала година, което увеличава и ползваемостта на предпазни средства. Пред собствениците на Condomania обаче остава решаването на един ключов въпрос. "Основният проблем е свързан с доверието, което трябва да изградим между клиентите и нас", коментира Николай Стайков. За целта стартиращата компания решава да разработи система за анонимни поръчки. "Единственият начин да защитим 100% данните на нашите клиенти е да не им ги взимаме", казват от Condomania.bg.



Подобни решения съществуват в Европа и САЩ. В момента екипът на Condomania разработва български вариант в партньорство с куриерската фирма Rapido. Идеята е потребителите да заплащат своята поръчка в сайта, където са длъжни да оставят своите лични данни, защото извършват плащане. След това да могат да взимат своите поръчки от офиси на куриера, без да съобщават своите имена, а чрез код, оставайки напълно анонимни.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Предприемачът, който завладя парафина Предприемачът, който завладя парафина

Старозагорската "Евриком" е най-големият производител на восъчни смеси у нас

5 апр 2020, 2653 прочитания

Мартин Ангелов, "Колелиния": Не очакваме големи промени Мартин Ангелов, "Колелиния": Не очакваме големи промени

Съоснователят компанията производител на велосипедите Halfbike пред "Капитал"

3 апр 2020, 2214 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Осинови си ферма

Българската платформа Farmhopping ще се опита да помогне на малките ферми по цял свят да стигнат по-лесно до потребителите

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10