С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
15 6 яну 2013, 8:59, 11425 прочитания

Новото тамагочи

Хърватски екип разработва мобилно приложение за деца, което да е не само игра, а и начин да се изграждат добри навици

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Новините за поредната технологична иновация, която може да промени навиците ни на живот, обикновено идват отвън. Но някои от тези открития може да се раждат и на съседната улица. Два фонда за финансиране на стартиращи компании - Eleven и LAUNCHub, получиха общо капитал от 21 млн. евро по евроинициатива JEREMIE на ОП "Конкурентоспособност". Те имат задачата да ги открият и да им помогнат да се развият. Фондовете започнаха работа през лятото на 2012 г. и вече направиха първата си селекция от открития. Те могат да инвестират между 25 и 200 хил. евро в една компания. В момента тече втора сесия за намиране на идеи и проекти за финансова и менторска подкрепа. Тъй като ресурсът на фондовете е от публични европейски средства, "Капитал" стартира поредица от статии за избраните от тях предприемачи и идеите им. Ще ви разкажем за всеки, получил шанс за развитие, през следващите седмици.

Спомняте ли си онези електронни джаджи - животинчета, по които децата бяха полудели,  хранеха ги, приспиваха и ги забавляваха. Сигурно си мислите, че те отдавна са отживелица с появата на множеството анимирани закачки за телефона и таблета ви.

Да, ама не. Тамагочитата възкръсват и заживяват отново на телефона. Вече има редица проекти за подобен тип мобилни приложения и единият от тях се разработва с финансиране от българския фонд за инвестиции в стартиращи компании LAUNCHub. Приложението се нарича Habbits и негови автори са хората от хърватски екип на IT4U с главно действащо лице Стевица Кухарски.


Началото

Работа по проекта започва преди около година. Точно след новогодишните празници, когато човек започва да се замисля какво ново ще започне да прави през новата година, разказва Кухарски. "Искахме да създадем нещо, което ще помогне на хората да следят ежедневните си задължения и навици", продължава той. И се спират на игра, работеща на принципа на някогашните тамагочита, която помага на децата да изграждат навици от съвсем малки. Година по-късно в Habbits живеят няколко виртуални животинчета, които изискват от децата да изпълняват разнообразни задачи - от хранене, през спортуване до миене на зъби. Задачата се счита за изпълнена, ако децата успеят да разбият появяващи се на екрана яйца. Колкото по-малко удари използват да разбият яйцето, толкова по-добре са изпълнили заданието.

Докато тече разработката на играта, екипът тества идеята на различни състезания за предприемачи из региона. На някои от тях среща и хора от фонда LAUNCHub, с които споделя напредъка си. И така се стига до юли 2012 г., когато кандидатства за финансиране и си осигурява средства за акселерация от 30 хил. евро срещу дял между 8% и 10% от компанията.  По думите на Кухарски средствата ще са им нужни да натрупат пазарен дял, да доразработят продукти и най-вече да го маркетират.



"За мен Habbits не е просто поредният app, дори не е просто ИТ компания. Habbits е образователна компания, която създава съдържание на мобилните устройства", казва Кухарски. Habbits проследява навиците на децата и ги учи, че е добре да довършват задачите си. За целта в момента използва пет различни оригинално нарисувани и озвучени анимационни герои. Две от тях са безплатни, а останалите три струват 0.99 долара.

Приложението е налично в App Store и Google Play, съответно за iPhone и за телефони на Android. Скоро се очаква и на iPad. Малко преди края на 2012 г. вече има над 3500 потребителя, които са си го свалили. От тях над 900 играят на него ежедневно, пояснява Кухарски. Целите за края на март 2013 г. са между 30 и 50 хиляди сваляния и 5-6 хил. ежедневни потребителя, за което ще използва част от ресурс от LAUNCHub.

...и надеждите

Компанията смята да печели както от продажбата на допълнителните анимирани животинки, така и от различни виртуални стоки, като тениски за героите например. По думите на Кухарски 3% от потребителите на Habbits вече си купуват нещо допълнително, докато средната норма в сектора е между 1 и 2%. Затова целта на компанията е да стигне до максимално повече потребители. За целта предстои агресивна рекламна кампания.

Компанията ще се опита да си партнира и с различни онлайн портали, като например bg-mama, където могат да таргетират млади майки, чиито деца на възраст от 3 до 8 години са целта на Habbits.

Все пак конкуренцията в този сегмент е голяма. От компанията твърдят, че ще се отличат от останалите разработчици, като предложат на родителите статистика колко често и какво правят децата с приложението. След всяка завършена задача децата ще бъдат възнаграждавани и с различни нови графики или други забавни занимания.

Допълнително ще се опита да си сътрудничи и с финансови институции, за които може бъде нов маркетингов канал. Habbits би разработила отделно приложение за различни банки, чрез което децата да спестяват пари, докато си изпълняват задачите. Или просто би добавила ново животинче, асоциирано с дадена банка, чиято роля отново ще е да спестява пари. Според Кухарски това може да донесе нови детски влогове за банките, тъй като не пречи родителите да възнаграждават децата си с вложение на спестеното от тях през играта в дадена банка. Опциите за това може да са много и в момента компанията предлага идеята на банки, допълва Кухарски.

Колкото повече начини за печелене на пари намери Habbits, толкова по-големи са шансовете й да стигне до потребителите, а оттам до по-голям пазарен дял. Защото конкуренцията в сегмента за забавление на децата през мобилните и таблет устройствата става все по-зловеща с всеки изминал ден. Подобни проекти вече са в дневния на ред и на гиганти като Disney. Компанията разработва детски филми с говорещата котката Том и останалите герои от приложението (Talking Tom, Talking Ben и т.н.) за iPhone и мобилните устройства на Android. А това означава сериозни бюджети за разработчиците на подобни приложения. Засега по-голяма част залагат повече на забавление и по-малко на същинско образоване на децата, така че има поле за изява.

За Кухарски Habbits във вида си в момента, основно като възкресител на някогашните тамагочита, е само началото. "Иска ми се да създам една нова магическа страна Habbitania, в която да има всичко за децата - умни играчки, комикси и какво ли още не, като един нов Pokemon свят", казва той. Звучи обещаващо. А сега на работа.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Геймингът като професия Геймингът като професия

Танко Шокеров, студио мениджър на "Gameloft България", пред "Капитал"

16 авг 2019, 2205 прочитания

От сателитен куб до Sfera от данни От сателитен куб до Sfera от данни

Кои са българските космически проекти, зад които стоят сдружението SAT-1 и компанията Sfera Technologies

15 авг 2019, 1632 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Цената на времето

Финалистът в Next Generation Теодор Панайотов е едва на 25, но вече има близо 10 години опит и е убеден, че не бива да се разчита на идеята за сигурност

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда

Как Су-25 полетя към Беларус "през задния вход"

Ремонтът на щурмовите самолети продължава след сложен парламентарен лупинг

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

За нишките и хората

Чихару Шиота се завръща в Япония с първа голяма ретроспектива

Кино: "Имало едно време в... Холивуд"

Тарантино с филмово густо за носталгията и нихилизма