С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 1 фев 2013, 17:45, 6168 прочитания

Избери си филм

Хърватски екип предлага на кинолюбителите мобилно приложение за резервация и покупка на билети

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Кога последно бяхте на кино? А как избрахте кой филм и къде да го гледате?
Колкото и да е тривиален целият този процес, понякога организацията му е доста досадна. Наличието на най-различни сайтове с информация за предстоящите прожекции, работещите киносалони и рецензии за най-новите заглавия не е гаранция за бърз избор. А и едва ли ще ви помогне да избегнете опашките пред гишетата на нашумелите филми. Досега.

Всичко през телефона

От около месец на българския пазар вече има мобилно приложение, което цели да отговори на тези "предизвикателства" в избора на филм, кино и закупуването на билет. То се разработва от хърватския екип на Cinematic с финансиране от 30 хил. евро, което получи миналото лято от фонда за стартиращи компании LAUNCHub. Cinematic иска да е "единствената спирка" на любителите на киното в избора им какво, кога и дори с кого да го гледат.

"Според нас киното няма да умре скоро, макар индустрията да има своите затруднения в момента", смята Дамир Бандало. Той е сред основателите на Cinematic и заедно със свои приятели има компания за визуални решения в Загреб. "Ние сме се прицелили в локалните кинолюбители и възможността да възбудим интереса на другите хора около тях отново да отидат на кино", допълва той. "Със Cinematic искаме да отговорим на три основни въпроса, който потребителите си задават всеки път, когато се замислят дали им се ходи на кино: кой филм да гледат, с кого да го гледат и къде да го гледат", пояснява Бандало.


Приложението е активно в AppStore от около месец. За този период без реклама, само с две публикации в хърватската преса, вече има няколко хиляди сваляния от магазините на Apple и Googleplay. To e активно за Хърватия и България, а съвсем отскоро ще работи и на словенския пазар, т.е. вече се предлага на три езика. Като за начало приложението предлага актуална програма с вървящите в момента по кината заглавия. Потребителите могат да видят основна информация за филма от базата на IMDB заедно с актуалния трейлър. Освен това с един клик може да се информират къде и кога се прожектира филмът и съответно, ако искат, да изберат съответния ден и час. Когато потребителят направи този избор, приложението автоматично го прехвърля на интернет страницата на съответното кино.

Опцията с тази препратка обаче все още се доизглажда за България. За разлика от други подобни продукти, налични на българския пазар например като "По кината" и Cinefish.bg, Cinematic вече позволява на потребителите да оценяват филма и да оставят кратки коментари за него - кратки колкото един tweet от 140 знака.

Как ще печели

На екипа му предстои да разработи двете отличителни функции на приложението, така че то да се отличава от конкурентите си на местния пазар. Първата идея е чрез него да създаде нещо като "социална листа за гледане". Тя ще показва какво са гледали приятелите на съответния потребител, какво са препоръчали лично и как те самите са организирали своята киновечер. За целта Cinematic ще използват връзка с Facebook, т.е. всеки потребител ще използва акаунта си и съответно ще може да е в "киновръзка" с приятелите си в социалната мрежа.



"Това ние наричаме по-дълбока интегрираност на социалните комунационни платформи", обяснява Бандало. Според него в това се крие бъдещото на комуникациите като цяло.

Другата идея на Cinematic е да продава билети направо през приложението - функционалност, която в момента не се предлага от конкурентните продукти. По този начин компанията смята и да печели. За целта трябва да има сключени партньорства с различните кина на пазарите, на които иска да оперира. По думите на Бандало вече са започнали съвсем първоначални разговори в Хърватия, а в България ситуацията е на съвсем начален етап. Екипът е наясно, че в случая трябва да има различен подход към големите и към малките кина. Веригите инвестират изключително много в реклама и онлайн резервации на билети. "Ние можем да сме полезни на големите кина с увеличаване на посещаемостта за по-късните прожекции като например през втората или третата седмица на излъчването на даден филм", смята Бандало. В замяна компанията се надява да успее да договори процент за препратката към съответното кино, като по-скоро се нагоди към системата за плащане на веригата.

На малките кина обаче според Бандало Cinematic може да предложи по-скоро разработена от хърватската компания система за резервации на билети. Така на обектите няма да им се налага да инвестират в това и по-скоро ще могат да аутсорснат функцията.

Повече кина, повече клиенти

Основният въпрос пред Cinematic в момента обаче е привличането на повече потребители, което да ги направи атрактивни за собствениците на кина.

"Въпросът е малко като този за яйцето или кокошката. В нашия случай кината няма да ни използват,, преди да имаме много потребители, а потребителите няма да ни използват преди да им предложим добро съдържание и полезност", обяснява Бандало. Затова екипът в момента се е концентрирал в създаването на критична маса от съдържание и потребители. Освен това той иска да запази приложението максимално опростено от всякакви допълнителни фукционалности, за да е фокусирано и работещо.

"Искаме потребителите ни бързо и лесно да влизат и излизат от приложението, намирайки подходящия за тях филм и купувайки си билет", пояснява още Бандало. За целта не искат да го натоварват с допълнителна информация, като например за театри или филмови фестивали по подобие на другите подобни приложения. Например cinefish.bg има както програмата на кината, така и на телевизиятa в разширеният вариант на уебсайта си.

Критично за екипа ще е и намирането на първия канал за генериране на приходи, което да оправдае допълнителна инвестиция за разрастване на други пазари в Западна Европа - Германия, Франция и др.

"С настоящия ресурс ще имаме сили по-скоро за страните от региона като Австрия, Румъния или Гърция", коментира Бандало. А без канал за приход Cinematic трудно може да стане като големите в сектора - например работещия на американския пазар Fantago. За разлика от хърватския екип обаче американският иба си десетгодишнама зад гър история и телевизионния и филмов гигант NBC Universal. Съответно Cinematic има да прохожда не в среда "какво последно гледа", а и "кога последно беше на кино".

*Статията е част от поредицата, описваща всички проекти финансира по програма JEREMIE
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Геймингът като професия Геймингът като професия

Танко Шокеров, студио мениджър на "Gameloft България", пред "Капитал"

16 авг 2019, 2563 прочитания

От сателитен куб до Sfera от данни От сателитен куб до Sfera от данни

Кои са българските космически проекти, зад които стоят сдружението SAT-1 и компанията Sfera Technologies

15 авг 2019, 1732 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Още шест стартиращи проекта ще се финансират по JEREMIE

Фондът LAUNCHub отся нова доза компании, които ще получат по 30 хил. евро

Защо се бавят бързите влакове

КЗК връща в спечелени от чужди компании търгове за нови жп линии играчи като Ковачки, "Водстрой" и "Джи Пи груп"

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Кино: "Имало едно време в... Холивуд"

Тарантино с филмово густо за носталгията и нихилизма

БАЗА данни

Какво показва годишната изложба в СГХГ на номинираните за наградата за съвременно изкуство БАЗА