С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
13 15 фев 2013, 17:07, 9147 прочитания

Къде е купонът?

Българска компания разработва гид за събития според локацията и вкусовете на потребителите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
До всички движещи се, млади и активни хора. Колко сайта преглеждате на ден, за да видите какво интересно се случва около вас, като партита, изложби, концерти и пр.? На бас, че поне дузина. А колко пъти сте кацали в някой нов град и сте се чудили какво се случва в него извън хартиените и онлайн гидове?

Реално интернет пространството е залято от информация за всякакви събития. Повечето източници обаче информират само кога, какво и къде се случва. Как да отидете и дали е според вкусовете ви си остава въпрос на допълнително ровене. Дори Facebook, където някои хора прекарват часове, дава информация за причудливи събития само ако някой приятел им е споделил такова и/или ги е поканил.


Отговор на тези, да ги наречем, предизвикателства пред забавлението се опитва да даде екипът на младата българска компания Eventyard, която с финансиране от фонда за дялови инвестиции Eleven разработва специална платформа за събития. Екипът й се състои от Кирил Велков, Олег Кабакчиев, Александра Николова, Християн Николов, Васил Манолов и Чавдар Грудев. Всеки с различен опит, но споделящи общата нужда от едно място, на което да намират информация за яките събития, които се случват около тях и които не крещят от всички билбордове в града.

Една надградена концепция

Eventyard е или поне се стреми да бъде платформа за всякакви видове събития - от най-известните и популяризираните в града до най-обикновеното парти на някой независим артист в бара на съседната улица. Платформата работи от малко повече от месец и вече има над 3000 потребители. Лавинообразно увеличава събитията в нея, без реално да е правена реклама.



Последната половин година екипът на Eventyard използва 25 хил. евро от Eleven, за да я разработи, а наскоро получи и втори етап финансиране от още 25 хил. евро за допълнителната разработка на сайта. За момента екипът е инвестирал минимално в реклама за привличане на потребители - както парти маниаци, така и организатори на събития. За момента техни "посланици" са различни артисти, които от ден на ден се увеличават. В момента над 60 български актьори, групи и DJ популяризират платформата, като поставят на Facebook страницата си посланието I use Eventyard (Аз използвам Eventyard). Сред тях са например "Мастило", "Уикеда", Спенс, DJ Stancho и др.

Различното от всички останали платформи за събития, които са приложни в България в момента, е че Eventyard иска да предложи събития според интересите и местоположението на потребителя. За целта използва регистрация, което може да стане чрез Facebook акаунта на човек или просто чрез посочен имейл. Откъдето и да се логне човек в сайта, платформата веднаха засича мястото и съответно показва събитията там.

Другите налични платформи от този тип, като "Програмата" например, предлагат информация главно за големите и "шумни" събития, докато Eventyard таргетира и множество независими артисти с малък бюджет, което е от полза както за самите тях в популяризирането им, така и за платформата в допълнителното й промотиране и разнообразяване. Такива са редица диджеи например, каквито само в България са стотици и не са известни колкото колегите им, миксиращи през лятото в морските курорти.

"Отделно по интереси и локация показваме какви събития има на даденото място, а не какво точно е мястото. Тази разлика съществено ще се усети в по-големи градове от София, като Лондон и Берлин например, където има стотици събития на ден", обяснява Олег.

Досега с парите от Eleven екипът на Eventyard е създал бета версия на сайта си и е представял идеята на няколко събития включително извън България. "През последните шест месеца успяхме да валидираме идеята. Вече много артисти и независими групи не само в София, но и на национално ниво, ни използват", разказва Кирил. От тук нататък фокусът им ще е върху доразработването на различните секции в сайта, създаването на задължително мобилно приложение и, разбира се, изкарването на пари от това, т.е. монетаризирането на проекта. Само след това смятат, че ще имат качествен, работещ и печеливш продукт, който да предложат на по-големи инвеститори, с които да стъпят на чужди пазари. Именно пазарите зад граница са целта, която екипът си поставя за края на 2013 г., за което обаче самите те признават, че ще им е нужен солиден инвеститорски гръб.

Въпросът с печалбата

Около два месеца след старта си Eventyard вече е направил първа стъпка в печеленето на пари. Тази седмица компанията сключи споразумение с онлайн платформата за билети Ticketstream и преговаря с още подобни платформи. Така Eventyard вече предлага на потребителите си покупка на билети за събитията си и същевременно ще печели комисиони от тези продажби. Реално това е най-бързият и доказал се вариант за изкарване на пари, разказва Олег.

Засега екипът не се наема с прогнози какви може да са приходите им в края на 2013 г. просто защото не знаят с каква скорост ще се развие проектът. Може да стане изключително лавинообразно, но може и да е бавно.

"Другите ни канали за монетизация ще влязат в употреба малко по-нататък, тъй като изискват по-критична маса потребители", допълва Александра. "Един от тях е реклама на събития в самия сайт. Например такива, които искат да се показват повече и повече, могат да влизат в секцията featured events, да пишем повече за тях и да ги показваме повече", пояснява тя.

Друг очакван източник на приходи са самите организатори на събития. "Искаме да разширим малко повече и услугите за организаторите на събития, така че те да могат да виждат повече статистика какво се случва с техните ивенти, да могат да таргетират по-прецизно, да виждат какви хора посещават събитията и какво се случва с тях по-нататък. Въобще искаме да завършим един голям процес, който до момента никой не е завършил. От момента, в който си намираш събитието, купуваш си билетчето, след което изживяваш събитието онлайн в Eventyard, както например го правиш в Twitter и накрая го оценяваш, разказваш за него, качваш снимки и т.н. С това потребителите ще преминат през четири отделни момента, в които хората ще имат интерес да ползват Eventyard", допълва още Александра. Т.е. от просто платформа за избор на събития, в която влизаш, избираш и излизаш, екипът на Eventyard вече се цели в максималното задържане на потребителите в нея.

"Така ще завършим цялото пътешествие на потребителя", описва идеята с няколко думи Олег. Според екипа на сайта за момент никоя платформа не предага подобно нещо. "Има големи играчи за всяка от четиритите стъпки, но за четирите заедно няма. А платформи като Twitter и Facebook показват, че когато събереш доста неща около една концентрирана идея, това нещо работи", аргументира се Александра.

Възможност, но и риск

Засега обаче Eventyard има още да доразработва функционалностите на сайта си, за да отговори на нуждите за изпълнение на последните две стъпки от "цялостното пътешествие" на потребителите си. Не бива да се забравя и че подобна идея лесно може да се реализира от гиганти като Facebook и FourSquare. Последното например вече позволява на потребителя както да намери интересно място за посещаване според локацията му, така и да го оцени, публикувайки снимки.

Съществен момент за Eventyard ще е ако екипът успее да предоставя достатъчно качествена статистика за това какво се е случило на събитията, които минават през платформата. Така ще може да привлече големи организатори на събития, което ще е транплин за израстването на сайта. За момента екипът на компанията смята да използва различни изпитани статистически подходи като чекирането на място, с които да се следи колко от потребителите на Eventyard реално са отишли на събитията.

Плюс за компанията е екстра съдържанието от събития, което ще привлича чрез партньорството си с фирмите за продажба на билети като Ticketstream. Така например Eventyard вече позволява да се купят билети за концерти на Bon Jovi извън България. Това отчасти решава въпроса с разнообразяването на съдържанието от събития на платформата. Остава обаче ключовият въпрос с нуждата от масивен маркетинг, за да се увеличат и потребителите й. Само критична маса потребители ще й позволи да е полезна не само на независимите артисти, но и на големите организатори на събития, които да застанат зад нея. Големият брой потребители ще направи платформата видима и за инвеститори, които да я изведат извън пределите на България, където впрочем, конкуренцията е масивна. Само така Eventyard ще има шанс да бъде нещо повече от местна гео-локационна социална мрежа за събития. Все пак все отнякъде са тръгнали големи платформи като Instagram, Twitter, FourSquare и др., които вече се оценяват на милиони.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 31 август

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Геймингът като професия Геймингът като професия

Танко Шокеров, студио мениджър на "Gameloft България", пред "Капитал"

16 авг 2019, 2384 прочитания

От сателитен куб до Sfera от данни От сателитен куб до Sfera от данни

Кои са българските космически проекти, зад които стоят сдружението SAT-1 и компанията Sfera Technologies

15 авг 2019, 1706 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Жега в нощта

Екип от четирима българи разработва социална мрежа за партита

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда

Новият безплатен брокер

Търговията с акции без комисиона става по-достъпна благодарение на млади подривни компании

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Вдъхновението Хидра

Малкият, но изключително красив гръцки остров е не просто ваканционна дестинация, но и център на модерното изкуство

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда