С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 26 апр 2013, 17:26, 6685 прочитания

Искам нещо твое

Два екипа, финансирани от LAUNCHub и от Eleven, с различен прочит на един и същ проблем - какво да правим с многото вещи, които имаме

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Мирча е от Румъния и е в София за около три седмици. За да се придвижва из града през това време, решава, че му трябва колело. Намира го през платформата UseTogether, която той и екипът му разработват. Тя дава на хората възможност да ползват вещи, без да ги притежават. Така той успява да си вземе колело под наем за три седмици. Тази и още около 300 "сделки" се случват в платформата в момента, а от август миналата година, когато тя започва да работи, общият брой на размените, които е спомогнала, наброява около 1000.

Мирча Вадан в екип с още шестима души - Габи Наги, Феликс Керекес, Каталин Пинта, Виктор Мирон, Лариса Ангел и Йоана Хритку-Мешенски, наскоро получиха 30 хил. евро от фонда за дялови инвестиции LAUNCHub, за да продължат да развиват идеята си за UseTogether. Платформата може да се оприличи и на социална мрежа, в който вещите стават повод за комуникация и среща между потребителите.


Като Facebook за вещи се определя и друг подобен проект, който се разработва в момента в София. Платформата се казва Unioncy и в началото на годината получи 25 хил. евро от другия фонд по JEREMIE - Eleven. Екипът, разработващ я, е международен и се състои от българина Деян Димитров и шведа Виктор Бодин. Двамата вече три месеца работят върху "Facebook за вещите", чиято цел е да помогне на хората първо да подредят това, което притежават, да разменят информация за тези вещи и впоследствиеq ако искатq да търгуват с тях - както през Amazon и eBay, така и помежду си. Платформата работи от около месец и вече има около 5 хил. потребители, от които 80% са от САЩ.

Така Деян и Виктор смятат, че дават онлайн "дом" на цялата бъркотия от предмети, която се трупа вкъщи. Не само това, но Unioncy организира и наличната информация за вещите ни - пази касовите бележки и гаранционните карти, предоставя ръководства за употреба и новини за продуктите, които притежаваме.

Като в своеобразно състезание двата проекта се опитват да представят различен прочит и решение на един и същ проблем - какво да правим с многото, а понякога и излишни вещи, които имаме.



Допирната точка

Един от пионерите на модела, в който всеки може да продава, дори да не е търговец, е сайтът eBay. Именно него ползват Деян и Виктор от Unioncy, за да позволят на потребителите си да продават вещите си. Всъщност в платформата вече има въведени около 80 милиона продукта, към които всеки потребител може да добавя още. Ако искаш да продадеш своя вещ, сайтът те препраща към eBay, а ако искаш да купиш - към Amazon, с които Unioncy си партнира.

Търговията обаче е само част от платформата, обяснява екипът. Можеш да я използваш дори само за да се социализираш. Това е и разликата между Unioncy и eBay например, където потребителите се регистрират с намерението да търгуват. В Unioncy основната цел е да се социализират. "Цялата идея е не да сме място за пазаруване, рекламирано от търговците, а място за пазаруване, което потребителите да популяризират", обяснява Деян. Добавената стойност на платформата е, че ти позволява да организираш вещите си в каталози и да съхраняваш информацията за тях - като например кога си ги купил, имат ли гаранция и в сила ли е още тя. Освен това можеш да сравняваш различни продукти, да откриваш нови и да научиш колко струва на пазара вещ, която притежаваш. И в крайна сметка, ако решиш, да я продадеш. По думите на Виктор хората във Великобритания държат вкъщи средно вещи на стойност 3500 паунда, които не ползват изобщо. Вероятно и нямат представа колко биха стрували, ако решат просто да се отърват от тях. "Ние знаем колко струват на пазара нещата, които притежаваш. Ако и ти знаеш това, може да търгуваш с тях компетентно", пояснява Виктор.

В момента екипът на Unioncy тепърва разработва социалния елемент на платформата. Скоро в нея потребителите ще могат да виждат какво притежават други потребители и какво искат да имат. Така ще стане възможно да обменят информация за продуктите и да се социализират около тях. Следващата стъпка по думите на Виктор е да се осъществи връзката с други хора в платформата, които търсят нещо, което ти продаваш, даваш под наем или подаряваш. Точно тук е и точката на пресичане с проекта, финансиран от LAUNCHub - UseTogether.

В UseTogether потребителите добавят вещи, които не ползват често и затова биха искали да ги заемат, разменят за нещо друго, подарят или пък да ги дадат под наем. Те обаче не възнамеряват да се фокусират върху продажби, а само върху споделено ползване. Платформата съществува от август миналата година и в нея вече има 1200 потребители и 1600 вещи и услуги. Някои от потребителите в нея предлагат уроци по китара или английски, дори и подстрижка и поправка на колело, т.е. освен вещи и предмети хората в нея могат да си разменят и услуги. Има и потребител, който е предложил услугите си по... готвене, разказва екипът.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Хотелиер в света на чатовете Хотелиер в света на чатовете

Елица Стоилова създава чатбот агенция Umni с идеята да предлага виртуални асистенти за туристическата индустрия, но излиза извън тези граници

20 сеп 2019, 871 прочитания

Училище за писатели Училище за писатели

Творческа академия "Заешка дупка" предлага курсове за млади писатели в седем различни направления

13 сеп 2019, 1841 прочитания

24 часа 7 дни

20 сеп 2019, 9979 прочитания

20 сеп 2019, 5033 прочитания

20 сеп 2019, 2730 прочитания

20 сеп 2019, 1893 прочитания

20 сеп 2019, 1870 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Нови облекчения за инвеститорите по "Конкурентоспособност"

Програмата ще покрива и таксите за строителни книжа

Константинос Милонас: Съкровищата на България са данъците и IT талантите

Изпълнителният директор на клъстера на Adecco Group за Гърция и България пред "Капитал"

Печели ли се от имоти на борсата

Дружествата със специална инвестиционна цел са алтернатива на директната инвестиция, а и изискват по-малки суми

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата

Замлъкването на "Хоризонт"

Скандалът с опита за отстраняване на журналистката Силвия Великова оголи истината за медийната ситуация в България

Ново място - Cafe 1920

Традиционната българска кухня с модерен прочит

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата