С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
31 май 2013, 16:08, 8080 прочитания

Minecraft по македонски*

Шестимата от Team Tesseract спечелиха финасиране за разностиловата си компютърна игра си Excubitor

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Какво правят доктор, електроинженери и археолог в една стая? Звучи като начало на лош виц, но в случая с шестима македонски приятели отговорът е далеч по-приятен: видеоигра. Партньорите в стартъп компанията Team Tesseract получиха 30 000 евро от фонда за рисково финансиране LAUNCHub за гейм проекта си Excubitor, който продължават да развиват със съвместни усилия.

Геймъри от гимназията


Още в гимназията Иван, Александар, Игор, Филип, Александар и Иван имали идея да разработят игра. И шестимата са гейм маниаци и целта им била да обединят няколко жанра, за да се получи идеалното игрово преживяване. Първоначално се опитват да направят аркаден шутър. Постепенно с подобряването на уменията се променят и вижданията им, докато не стигат до идеята за Excubitor, която смесва най-различни стилове. В нея играчът поема контрола над охранителен космически кораб, с който трябва да отбива атаки на вражески сили и да защитава кораба-майка. По време на мисиите се отключват най-различни технологии, оръжия и нива. В Excubitor има елементи както на екшън и шутър, така и на ролева игра (RPG). Според създателите жанрът е трудно да бъде дефиниран и това е добре, тъй като комбинира различни аспекти и може да се хареса на по-широка публика. Eстествено това не е първият път, в който някой разработчик обединява стилове. Но от Team Tesseract се надяват, че сравнително лесното управление и добра графика, както и  интензивният геймплей ще се хареса както на любителите на екшъни, така и на тези, които си падат по по-старите аркадни игри. 

"Започнахме преди две години. Първоначално правихме играта в свободното си време, но  LAUNCHub ни даде възможността да се занимаваме и професионално с това", казва Иван Ивановски, изпълнителен директор на Team Tesseract. Той разкрива, че до една година сингъл плеър мисията на Excubitor трябва да е готова. Първо до няколко месеца ще бъде пусната бета-версия, която да бъде представена и тествана в гейм общността. Така различни играчи ще могат да кажат какво им харесва или не в проекта. Засега създателите планират около 15 нива, но те могат да бъдат увеличени до пускането на играта на пазара, а впоследствие може да има и различни експанжъни от допълнителни мисии. Енджинът, с който работи Excubitor, е дело на Team Tesseract, както и тъй нареченият level editor (софтуерът, с който се правят различните карти на нивата), което само по себе си е успех. След пускането на проекта на пазара ще се мисли и за мултиплеър режим. Засега версията ще е само за компютри с Windows, но след време може да бъде прехвърлена и на Linux и Mac. От Team Tesseract казват, че са планирали така дизайна на играта, че да може да работи дори и на петгодишен компютър, за да може повече играчи да се насладят на геймплея.   

Шестимата приятели се надяват да разпространяват играта дигитално през онлайн платформи като лидера на пазара Steam (която дистрибутира игри както на независими разработчици, така и на най-големите компании в сектора). Искат цената да не е прекалено висока, за да популяризират по-лесно Excubitor. Казват, че преди да постигнат договорка със Steam, Еxcubitor трябва да е добре позната и очаквана в геймобщността. Именно проектът на Steam - Greenlight подкрепя независимите разработчици, като позволява на всички геймъри в Steam да решат дали една игра е достатъчно добра, за да се продава през платформата. Именно по тази причина приятелите от Team Tesseract искат колкото се може по-бързо да пуснат и бета-версия. Все пак уточняват, че няма да се обезсърчат дори и да не влязат от първия път в Steam, тъй като има и други дигитални дистрибутори. Надяват се и да посетят различни гейм конвенции, за да промотират играта си.     
 
Независимост преди всичко



Разработчиците вече имат уговорка за нови инвестиции от страна на  LAUNCHub, но все пак стремежът им е да останат колкото се може по-независими. Фондът получи миноритарен дял в Team Tesseract срещу капиталовложението си. Иван Ивановски казва, че може да опитат и различни платформи за групово финансиране като Кickstarter, но осъзнават, че за тази цел трябва да имат по-готова версия от сегашната. Засега всичките усилия на Team Tesseract са съсредоточени върху Excubitor. Но от компанията не крият, че имат идеи и за други игри. Бъдещето им като разработчици ще зависи от успеха на пилотния им проект. По тази причина шестимата постоянно пътуват между Скопие и София, за да се срещат с представители на фонда и да работят върху дизайна на нивата.

Всъщност пътят на Team Tesseract към гейм върховете засега изглежда добре обмислен. През последните години именно независимите разработчици преживяха най-сериозния възход за сметка на големите играчи, повечето от които намаляват персонал и съкращават бюджети по скъпите си проекти. За "инди" възхода допринася както популярността на мобилните платформи и все по-лесното дигитално разпространение, така и възможността за по-лесно финансиране от индустрията и различни фондове. Преди 10 години беше невъзможно дадена игра да достигне дори до повече от 100 души, ако няма маркетинг бюджет и значителен тираж на физически носители.

Но сега с платформи като Steam софтуерът на независимите разработчици може да достигне до хиляди, дори милиони потребители, и то без особени разходи. Естествено, колкото е по-голяма конкуренцията, толкова по-трудно ще е за Excubitor да се наложи на пазара. Сред много независими успехи през последните години, има далеч повече, които така и не биват забелязани. Но пък успешните примери винаги може да послужат за образец. Сред тях е играта Minecraft, която е създадена от един човек и е купена от над милион геймъри. А работата по нея продължава. Което е един добър шаблон за момчетата от Team Tesseract. 

*Minecraft е една от най-успешните независими игри в историята

Акселератори

Два фонда за финансиране на стартиращи компании - Eleven и LAUNCHub, получиха общо капитал от 21 млн. евро по евроинициатива JEREMIE на ОП "Конкурентоспособност". Могат да инвестират между 25 и 200 хил. евро в една компания.  Те заработиха през пролетта на миналата година и вече са инвестирали в около петдесет млади компании от България и региона. Финансирането за един проект варира между 25-30 хил. и 200 хил. евро. Eleven управлява общо 12 млн. евро капитал, а LAUNCHub - 9 млн. евро капитал.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Да пазиш традицията "Под Балкана" Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

6 дек 2019, 2679 прочитания

Производители на светове Производители на светове

Българската компания за виртуална реалност ZenArt разработва различни сюжети, включващи истински и легендарни места

29 ное 2019, 4009 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Предприемач" Затваряне
Оливър Холе: Надявам се да сключим сделка тук през тази година

Главният изпълнителен директор на Speedinvest пред "Капитал"

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

Звуковата терапия на Стейси Кент

What a Wonderful World: певицата за нуждата да имаме споделени преживявания в кризисно време

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10