Ако искаш някой да стане съпричастен към идеята ти или да я финансира, разказвай за нея по няколко пъти на ден. Горе-долу така би могла да изглежда една добра стратегия за млади ентусиасти, които имат идея за продукт в съвсем начална фаза на развитие. В България все повече събития дават възможност на предприемачите тук да разкажат пред инвеститори каква е тяхната иновативна идея, която искат или вече са започнали да реализират. Едно от тях е и betapitch в София, което се състоя миналия четвъртък в споделеното работно пространство betahaus. Под покрива на къщата се събраха екипите на избраните проекти и жури от инвеститори, експерти и предприемачи, сред които бяха Саша Безуханова - директор направление "Публична администрация" в Hewlett - Packard, Дилян Димитров - партньор във фонда за дялови инвестиции Eleven, Румен Илиев, който е партньор в другия фонд по JEREMIE - LAUNCHub, и Ивайло Писков - изпълнителен IT директор в Goldman Sachs. Преди събитието екипът на betahaus селектира 10 от общо 36 кандидатури за състезанието.

И победителят е...

farmhopping - платформа, която свързва фермите с градските хора по света. Чрез farmhopping фермите могат и да набират средства на принципа на груповото финансиране (crowdfunding). През лятото на 2012 г. проектът получи финансиране от фонда за стартиращи компании Eleven.

Сред наградите, които екипът на farmhopping спечели от betapitch, е 6-месечен безплатен престой в betahaus. Освен подслон там те ще получат и различни услуги, свързани с развиването на продукта. На 6 юли в Берлин пък farmhopping ще премерят сили с победителите от локалните състезания в другите beta къщи от мрежата. Виена, Хамбург, Берлин и Кьолн вече са избрали по двама победители, които ще се състезават на глобалния финал, така че българските предприемачи от farmhopping могат отсега да се запознаят с част от конкуренцията си. Барселона и Копенхаген пък ще изберат своите победители през юни. В Берлин всички екипи ще се състезават за голямата награда - европейско пътешествие в продължение на половин година в другите beta къщи в Европа. Пътуването ще завърши в Blackbox имението в Силициевата долина, където екипът ще прекара една седмица. Blackbox е акселератор за стартиращи компании, които идват от страни извън САЩ, но искат да направят продуктите си глобални. Там те ще имат възможността да разширят мрежата си от контакти. Сред наградите е и 10 хил. евро финансиране от акселератора hub:raum.

Подгласящите екипи

На второ място журито избра Кристиан Младенов и неговия проект StatAce - статистическа система за анализ на данни, която се намира онлайн и позволява лесна работа в екип и достъп до големи компютърни ресурси, без да се налага да закупуваш скъпи машини. Кристиан работи сам върху идеята вече 9 месеца и в момента си търси втори чифт ръце и очи. На трето място се нарежда друг от екипите на фонда Eleven - Lionsharp, които получиха финансиране през март тази година. Екипът е международен - Великобритания, Армения и Италия, и разработва Voiceboard - приложение, което може да пренесе brainstorming-а* от бялата дъска в дигиталния свят чрез интерактивна платформа, която ползва гласово разпознаване и контрол чрез жестове. "Утешителната" награда за втория и третия екип е възможността да отидат на betapitch global в Берлин, но сами ще трябва да поемат разходите по пътуването.

Сред наградите е и 5-дневен престой в Startup House в Силициевата долина. Ако решат, екипите могат да се възползват от офертата за легло в общежитието за предприемачи до края на лятото и да го използват като прозорец към света на инвеститорите там. Партньор на start-up къщата е Румен Илиев от LAUNCHub.

Освен тези три екипа още 7 бяха селектирани да се състезават на betapitch - София. Prisync е турски проект и представлява уред за електронна търговия, който проучва цените на конкуренцията. Те обаче не успяха да презентират на място, нито да се включат в надпреварата онлайн. StorPool пък разработва софтуер, улесняващ работата с данни на фирмите чрез така нареченото виртуализиране на хардуера. Компанията получи seed финансиране от LAUNCHub в края на миналата година. Tя също беше сред любимците на журито, но пък идеята на betapitch е по-скоро да изстреля стартиращи компании на следващото ниво. Skiipi е компания, финансирана наскоро от Eleven, която цели да промени начина, по който хората комуникират, докато са по заснежените върхове, чрез софтуерни и хардуерни решения. Stomt е немски проект, който цели да бъде Twitter за даване на обратна връзка. KOKI пък е българска идея и представлява метод за бизнес изследвания и прогнозиране, който използва колективната интелигентност, за да съставя точни прогнози за бъдещи събития.

* мозъчна атака

Ако искаш някой да стане съпричастен към идеята ти или да я финансира, разказвай за нея по няколко пъти на ден. Горе-долу така би могла да изглежда една добра стратегия за млади ентусиасти, които имат идея за продукт в съвсем начална фаза на развитие. В България все повече събития дават възможност на предприемачите тук да разкажат пред инвеститори каква е тяхната иновативна идея, която искат или вече са започнали да реализират. Едно от тях е и betapitch в София, което се състоя миналия четвъртък в споделеното работно пространство betahaus. Под покрива на къщата се събраха екипите на избраните проекти и жури от инвеститори, експерти и предприемачи, сред които бяха Саша Безуханова - директор направление "Публична администрация" в Hewlett - Packard, Дилян Димитров - партньор във фонда за дялови инвестиции Eleven, Румен Илиев, който е партньор в другия фонд по JEREMIE - LAUNCHub, и Ивайло Писков - изпълнителен IT директор в Goldman Sachs. Преди събитието екипът на betahaus селектира 10 от общо 36 кандидатури за състезанието.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове